Mitähän tämä nyt sitten on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marett

Vieras
Lopetin pillerit pari kuukautta sitten. Eka kierto oli 31 päivää, ja ovulaation tunsin kp 16. Kuukautiset oli kuitenkin todella niukat ja kesti vain pari päivää. Testasin negan kp 30, ja tosiaan seuraavana päivänä alko tuo niukka vuoto. Eilen alko toiset kuukautiset, kp 26. Ovulaation olin tuntevinani kp 12. Vuoto on edellistäkin kertaa niukempi, paperiin pyyhkiessä tulee vähän, muuten ei huomaa. Vähän mietityttää, mitä tämä on. Pillereiden jälkeistä epämääräistä aikaa vai olisinko raskaana? En halua hätiköidä ja stressata vielä enempää testien kanssa, aion testata viikonloppuna ennen ensi viikon työmatkaa (kosteita illallisia tiedossa). Mutta kertokaa sitä ennen mielipiteitänne... Raskaus on mahdollinen, jonkin aika epätodennäköinen (käytetty keskeytettyä).

Kun lopettaa pillerit, voi mennä puoli vuottakin, ennen kuin kierto tasantuu. Luultavasti johtuu siitä, mutta kannattaa toki testata varmuuden vuoksi, koska kaikkihan on mahdollista

Mulla oli täsmälleen samanlaista, kun lopetin pillerien käytön. Olin todella ihmeissäni, koska pillerit olivat vähentäneet mulla vuotoa luomuaikaan verrattuna, mutta kymmenen vuoden jälkeen elimistö ei enää alkanutkaan toimia samalla tavoin kuin teininä. Tein monta turhaa raskaustestiä kun en voinut uskoa, että kuukautiset voisivat olla sellaiset! Sama meininki jatkui siihen asti, kunnes tulin raskaaksi (neljännestä kierrosta).

Kiitos vastauksista! Samoin kuin Alessia, söin pillereitä 10 vuotta. Positiivista tässä on se, että hormonit kuitenkin hyrrää heti alusta asti ja edes jonkinlaiset kuukautiset tulee, ja ovulaatiokin tapahtuu. :)