Mitähän tämmönen ihminen voisi tehdä työkseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Ellu"

Vieras
Mun mies on jättänyt aikoinaan yliopiston kesken. Elämä oli tosi hunningolla, varmaan kymmenen vuotta oli kirjoilla ja kaikki meni päin peetä. Sitten tapasin sen ja se sai pikkuhiljaa asiat järjestykseen. Muutettiin pikkukaupunkiin (Helsingistä) ja molemmat saatiin töitä. Mentiin naimisiin ja tuli lapsetkin, kaikki meni hyvin.

Mun mies on nyt 42v ja se on ollut työelämässä 12 vuotta. Tehnyt lähinnä varastotöitä ja tuotantotöitä. Välillä paljon ylitöitä, joten meidän talous on ihan siedettävä. Vaatimattomasti elellään, mutta olen tyytyväinen. Mies vaan ei oo... Jotenkin kurjaa, että se joutuu ikänsä tommosia hommia vääntää vaikka olis ollu potentiaali muuhunkin. On se joskus tehnyt jotain toimistohommia, mutta ei se oo oikeen viihtynyt...

Mies on ainakin matemaattisesti ja päättelykyvyltään aika lahjakas, mutta eipä noista jutuista hänelle mitään hyötyä oo ollu. Miehellä on ad/hd diagnosoitu, mutta ei se peruskäytöksessä kauheesti näy. Ala-asteella oli suuria ongelmia kyllä, mutta ei ollu kauhukakara, unelmoija enemmän.

2000-luvun alussa alotti vielä AMK:n mutta kesken sekin jäi...

Ja juttu on se, että mä olisin ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen, mutta on se kurja kattoo, että ukkoa suuresti masentaa se, että tommoseen jamaan ajautunut. Mut ei kai täs sit mitään voi...

Mua vituttaa tyhmät luuserit, mutta vielä enempi mua vituttaa muka-älykkäät luuserit. Että tyytyköön ukkos kohtaloon kun on korttis väärin pelannu. Kaikkihan me ollaan neroja mutta kun on AD/HD sun muuta. Ehkä sun mies on vaan tavallinen tallaaja ja pääs säkällä yliopistoon.

[QUOTE="miu";26480171]kantsis tähdätä vähän alemmas ehkä merkonomiks[/QUOTE]

Ei se siit oo kii. Hän suoritti AMK-opinnot nopeesti ja hyvin, mutta lopputyö jäi sitten tekemättä.

Nykyään saa olla tyytyväinen että on ees duunia. Ite hain just konttorihommia ja hakijoita oli 100. Että jos sun ukkos on semmosia saanu, niin hän on tilaisuutensa saanu mutta missannut sen.

no jos käytännön hommat sujuisi paremmin, kun on liikettä ja vaihtelua? lähihoitajakouluun? sitä tietähän pääsisi kaikenlaisiin kiinnostaviinkin hommiin, joissa älliäkin kaivataan.

Tuohon sun kysymykseen on aika vaikea vastata, koska et kerro mitä hän on jo yrittänyt opiskella ja miksi hän on keskeyttänyt opintonsa jne. Matemaattisesti ja päättelykyvyltään lahjakkaat sopivat esim. insinööreiksi.

no jos käytännön hommat sujuisi paremmin, kun on liikettä ja vaihtelua? lähihoitajakouluun? sitä tietähän pääsisi kaikenlaisiin kiinnostaviinkin hommiin, joissa älliäkin kaivataan.

Älliä on mutta ei ole käytännön tyyppi alkuunkaan. Ja tuskin se nyt haluu lähtee kouluttautumaan hommaan jostai sais max. samaa palkkaa kuin nyt. Kyl se sano, että se tekee tätä paskaa vaikka eläkeikään asti jos ei muualta parempaa palkkaa saa. Eli toki se haluis tehdä mielekkäämpää työtä, mutta se ei silti oo jöärkevää että opiskelis taas pari vuotta ja sitten sais saman palkan.

[QUOTE="vieras";26480591]Tuohon sun kysymykseen on aika vaikea vastata, koska et kerro mitä hän on jo yrittänyt opiskella ja miksi hän on keskeyttänyt opintonsa jne. Matemaattisesti ja päättelykyvyltään lahjakkaat sopivat esim. insinööreiksi.[/QUOTE]

Hän yliopistossa opiskeli ensin jotain yhteiskuntatieteitä, koitti montaakin, ainakin kansantaloustiedettä ja sosiologiaa. Sitten AMK:ssa yritti IT-alaa. Sai työkkärin testeissä maksimit niistä loogisista jutuista. Mut ei siitä sitten mitään tullu kummiskaan. No sinällään nyt olis kyllä IT-duunit kiven alla jokatapauksessa.

Ei oo mikään insinöörityyppi alkuunkaan. Ei oo kiinnostunut tekniikasta. Yks homma joka olis hänelle varmasti sopinut olis ollut opettaja. Mut ei luokanope vaan yläaste/lukio. Mutta se kun vaatii korkeakoulututkinnon, niin voi unohtaa.

Yhteistyössä