Mitähän Tarjoilis Tytön 2-vuotis synttäreillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Red Dragon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Red Dragon

Aktiivinen jäsen
25.03.2005
7 279
0
36
42
Finland
red-dragon.vuodatus.net
Ens kuussa olisi meidän kuopuksen kaksivuotissynttärit :heart: ja tässä olen ruvennut pikku hiljaa miettimään, että minullahan ei ole kauaa aikaa enää tehä oikeastaan mitään.. Ma+ke koulussa ja loput päivät sit töissä. Viikonloput oikeastaan jää sitten valmisteluihin..

Ainakin olen ajatellut tehdä korvapuusteja ja paholaisen kakun..

Mutta jotain suolaista pitäis tehä ja minkälainen täytekakku?
Ja mitä tarjota, kun yksi vieraista on maidoton?

Ne pitäis olla helppoja ohjeita? Olisiko jollain mukavia ehdotuksia?

Meillä tänään 2v synttärit. Tarjoomisena on mokkapaloja, joilla aina varma menekki. Lisäksi leivoin kierrepullia, joissa täytteenä tomusokeri-voiseosta. Kaupan valmiita pikkudonitseja ostin ja jotain keksejä. Täytekakku tehtiin valmiista pohjasta, en enää edes kokeile itse kakkupohjan leipomista, koska ikinä en sitä saa onnistumaan. Mansikkabanaanitäyte tuli kakun väliin ja päälle mansikanmakuinen kermavaahto. Suolaisena tarjottavana coctailpiirakat ja munavoita, sekä lohipiirakka.

Lohileivät on aina varma ja helppo vaihtoehto, tai sit itse tehty lohipiirakka johon voi laitaa esim. kylmäsavulohta, purjoa, herkkusieniä, parsaa, kermaviiliä, kananmunaa. Jos päädyt lohipiirakkaan tai johonkin muuhun jossa on maitoa niin sit maidottomalle vaikka just noi lohileivät..

Niin tai sit yks hyvä/helppo vaihtoehto on tehdä joko kalasta (lohesta/taimenesta) tai kylmäsavuporosta sellanen tahna jonka voi sit laittaa esim. tortillaan ja kääriä rullalle ja sit vaan leikkaa siitä paloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
saisinko tuon lohipiirakan ohjeen? :D Itse teen kakkupohjan, ku se jopa onnistuu itsellä =).

Mokkapalat olin unohtanut ihan kokonaan =). Pitää lisätä listaan ja katsoa mitä teen.

Helpolla kun halusin päästä niin ostin valmiin piirakkapohjan(olisiko ollut sunnuntai tai myllyn parhaan)laktoositon ja munaton pohja. Täytteeksi pehmitin mikrossa yhden pienehkön sipulin silppuna. Se ripotellaan taikinapohjan päälle ja valmis paketti graavi- tai kylmäsavulohta 150g silppuna. Nesteeksi 2dl kevyt kermaa johon sekoitetaan 2munaa ja pieni purkki esim pippurinmakuista tuorejuustoa. Tilliä ripsutin vähän sekaan ja ihan himpun suolaa. juustoraastetta ei enää olisi kuulunut ohjeeseen, mutta vähän laitoin sitäkin. Pyöreä vuokallinen piirakkaa tuli, ja pienen palan jo siitä rohmusin niin ihan hyvää mielestäni oli. Paistetaan 200asteessa uunin alimmalla tasolla reilut puoli tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
saisinko tuon lohipiirakan ohjeen? :D Itse teen kakkupohjan, ku se jopa onnistuu itsellä =).

Mokkapalat olin unohtanut ihan kokonaan =). Pitää lisätä listaan ja katsoa mitä teen.

Helpolla kun halusin päästä niin ostin valmiin piirakkapohjan(olisiko ollut sunnuntai tai myllyn parhaan)laktoositon ja munaton pohja. Täytteeksi pehmitin mikrossa yhden pienehkön sipulin silppuna. Se ripotellaan taikinapohjan päälle ja valmis paketti graavi- tai kylmäsavulohta 150g silppuna. Nesteeksi 2dl kevyt kermaa johon sekoitetaan 2munaa ja pieni purkki esim pippurinmakuista tuorejuustoa. Tilliä ripsutin vähän sekaan ja ihan himpun suolaa. juustoraastetta ei enää olisi kuulunut ohjeeseen, mutta vähän laitoin sitäkin. Pyöreä vuokallinen piirakkaa tuli, ja pienen palan jo siitä rohmusin niin ihan hyvää mielestäni oli. Paistetaan 200asteessa uunin alimmalla tasolla reilut puoli tuntia.

Kiitos!!

:hug:

Pikkuleivät, keksit ja piparit ovat tuon ikäisten lasten suosiossa, samoin jäätelö. Karjalanpiirakat maistuvat niin lapsille kuin aikuisillekin. Pasteijat ovat ihan käteviä tarjottavia.

Meillä oli 2v juhlissa tarjolla mm.kissamuffineja, erillaisilla muoteilla tehtyjä lasten pipareita, jotka koristelin värikkäillä srösseleillä, Muumi-keksejä, Carneval-keksejä, monet keksithän ovat maidottomia. Kierrepullat tein myös maidottomana. Porkkanapiirakkaa, suolaisia muffineja, Raffel-naksuja ja itsetehty kitarakakku.

Kakkupohjaksi kannattaa tehdä ns. sienikakku, ei varmasti epäonnistu, nuo kaupan pohjat ovat ikävän makuisia.

Helppo koristuksen kakun päälle saa värillisestä tomusokerista, tytölle voi käyttää sitä vaaleanpunaista:)

Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Pikkuleivät, keksit ja piparit ovat tuon ikäisten lasten suosiossa, samoin jäätelö. Karjalanpiirakat maistuvat niin lapsille kuin aikuisillekin. Pasteijat ovat ihan käteviä tarjottavia.

Meillä oli 2v juhlissa tarjolla mm.kissamuffineja, erillaisilla muoteilla tehtyjä lasten pipareita, jotka koristelin värikkäillä srösseleillä, Muumi-keksejä, Carneval-keksejä, monet keksithän ovat maidottomia. Kierrepullat tein myös maidottomana. Porkkanapiirakkaa, suolaisia muffineja, Raffel-naksuja ja itsetehty kitarakakku.

Kakkupohjaksi kannattaa tehdä ns. sienikakku, ei varmasti epäonnistu, nuo kaupan pohjat ovat ikävän makuisia.

Helppo koristuksen kakun päälle saa värillisestä tomusokerista, tytölle voi käyttää sitä vaaleanpunaista:)

Kiitos vinkeistä! Katsotaan mitä keksin..

mäkään en oo kovin hyvä kakkujen tekijä joten testasin ton kakun tänään etukäteen (tytön synttärit joulukuussa :D ) ja kyllä se ihan helppo oli! :) ton päällisenki sain ihan nätisti tohon päälle,reunoista tuli kyllä rumat että jos häirihtis niin vois jotain koristetta aatella sinne... =) mut ihan helppo se oli! ja tein ton kruunun tosta samasta vaaleenpunasesta massasta...

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mäkään en oo kovin hyvä kakkujen tekijä joten testasin ton kakun tänään etukäteen (tytön synttärit joulukuussa :D ) ja kyllä se ihan helppo oli! :) ton päällisenki sain ihan nätisti tohon päälle,reunoista tuli kyllä rumat että jos häirihtis niin vois jotain koristetta aatella sinne... =) mut ihan helppo se oli! ja tein ton kruunun tosta samasta vaaleenpunasesta massasta...

Kiva kuulla! Katsotaan miten itsellä käy.. Tuo on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto.
Itse kuitenkin loppujen lopux ajattelen, että haluan kokeilla.. Vaikkakin alux ajattelen, että en mie sitä osaa, että ehkä valita joku helpompi ohje.. Mutta silti on vain kokeiltava.

Yhteistyössä