Mitähän tässä pitäisi tehdä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ollut nykyisen aviomieheni kanssa kohta 10v, siitä 7v naimisissa ja suhde on vakaalla pohjalla ja olen tyytyväinen. Olen jo ennen tutustumista mieheeni vihannut vuosia erästä naista, ja saanut pidettyä pois hänet elämästäni. Nyt tilanne on mennyt siihen että mieheni on kaverinsa kautta jo hieman tutustunut tähän naiseen (eivät tunne ennestään), ja minä en voi sietää edes sitä että olisivat kaveruudessaan sillä asteella että tervehtisivät toisiaan, ja mieheni tietää minun kannan asiaan, mutta hänen mielestään tässä ei ole ongelmaa. Olen sanonut hänelle useaan otteeseen kuinka inhoan sitä naista. En varmaan voi tälle asialle yhtään mitään..Mitä te tekisitte? vai tekisittekö mitään?

Mä ehkä yrittäisin, jos nyt jotain asialle pitäs tehdä, päästä aktiivisesti eroon tosta yhden ihmisen nostattamasta suuresta vihanmäärästä. Se oikeesti syö sut allensa ja pitemmän päälle aiheuttaa turhaan ylimääräisiä jännitteitä. Iso on ote tällä naisella elossasi, kerran monien vuosien jälkeenkin nostattaa tuollaisia tunteita ja nyt on vaikuttamassa omalla osallaan parisuhteeseenkin.

Anna olla ja yritä suhtautua asiaan neutraalin aikuismaisesti. Hän on miehesi kaverin tuttu eli ei sen kummempi tapaus. Moikkaa häntä tai ole moikkaamatta mutta älä rakenna hänestä nyt mitään aihetta teidän kahden välille.

Ei mielestäni ongelmaa. Eri asia jos tää nainen olisi tehnyt sulle jotain tosi pahaa tai ilkeätä. Mutta jos et muuten vaan satu henkilöstä pitämään, niin tyhmää se sulta on miehelle kiukutella jos se sattuisikin naisen kanssa viihtymään tai olemaan ihan OK väleissä.

Kaipa se riippuu ihan siitä syystä, miksi häntä vihaisin. Jos kyseessä olisi esim. tyyppi, joka olisi joskus kiusannut minua koulussa tms, niin vaikea kuvitella, että kumppanini haluaisi sellaisen ihmisen kanssa kaveerata. Ainakaan ilman, että tyyppi itse pyytäisi oma-aloitteisesti anteeksi ja osoittaisi olevansa muuttunut. Tai siinäkään tapauksessa, oikeastaan.

Itselleni pitäisi olla aika painavat syyt siihen, että vihaisin jotain ihmisten vuosien ajan. Silloin yleensä kyse olisi jostain aika ikävästä. Jos kyseessä on vaan ihminen, josta en pidä tai joka olisi vaan ärsyttävä, en sanoisi vihaavani häntä - silloin vain en oikein pitäisi hänestä, mutta ei minua silloin se vaivaisi, jos joku muu hänen kanssaan kaveeraisi.

Yhteistyössä