T
tinttu
Vieras
*huokaus*niin,eli itselläni on kaksi poikaa vuoden ja kahden kuukauden ikäerolla. Siskoni sai neljä kuukautta sitten kaksospojat,ja hänelle on ollut mies koko ajan kotona apuna hoitamassa vauvoja,ja palkattu lastenhoitajakin on ollut koko sen 4kk:n ajan heidän apunaan(siskoni ei siis ole kertaakaan ollut kolmestaan lapsien kanssa)...no itse olen ollut lapsieni kanssa kahdestaan,ja hoitanut yksin lapseni,lukuunottamatta 2vko:a,jotka mieheni oli isyyslomalla(viimeisen viikon joutua menemään jo töihin,koska heidän työpaikallaan oli järettömän kiire töiden suhteen),no olen muutaman kerran pyytänyt äitiäni käymään meillä kylässä,kun hänellä on ollut vapaa päivä,mutta on aina sanonut,että ei nyt jaksa lähteä mihinkään,kun saa viettää vapaa päivää.no tänään sitten viimeksi soitin äitilleni,ja kysyin,että mitä jos me tulisimme käymään heillä,no äitini vastasi,että on menossa hoitamaan kaksosia,koska siskoni miehen täytyy käydä kaupungilla asioilla.no kysyin sitten äitiltäni,että eikö sisko muka pärjää yksin lapsiensa kanssa edes tuntia,niin äiti vastasi,että onhan se kiva,kun edes joskus on vähän helpompaa(joskus?noh,eihän siskolla olekaan,kuin oma mies koko ajan kotona,joka kuulemma hoitaa yösyötötkin...).tämän jälkeen äitini tokaisi,että kun on vähän flunssaakin tulossa,mutta siskoni oli sanonut,että ei se haittaa,että tulla vain hoitamaan lapsia,meille sanotaan aina,jos meinaamme mennä äidilleni kylää,ja äiti on hiukkasenkaan flunssassa,ettei tulla,kun pian tarttuu(ihan fiksua tämä),tämän jälkeen äitini tokaisi,että kyllä hänen pitää olla tänäänkin töissä,mutta menee sitten töitten jälkeen hoitamaan lapsosia siskolleni(niin,meillehän ei voi tulla käymään edes vapaa päivänä)....no nyt sitten kun yksi päivä kävimme siskollani,niin hän vaan tuumasi,että kun minulla on niin helppoa,kun ei ole kaksosia,ja kun lapset ovat reilulla vuoden ikäerolla,niin eihän se voi olla rankkaa,toisinkuin hänellä(siis täh?todellakin yksin hoidan lapseni,toisinkuin siskoni,jolla on mies kotona,ja se kodinhoitajakin..)ja tuumasi vielä päälle,että kun sinä olet nuori,niin jaksatkin paremmin :O...en todellakaan väheksy sitä,että eikö kaksosten kanssa olisi rankkaa...mutta ihmetyttää tuo asenne,että minä en saa koskaan olla väsynyt,ja minä en tarvitse edes sitä yhtä kertaa,että olisi hiukan helpompaa...niin,ja siskoni vielä tuumasi,että jos minun lapseni huutavat saman aikaa nälkää,niin ainahan voi vanhemmalle lapselle sanoa,että odota,kohta on sinun vuorosi,niin vanhempi lapsi lopettaa sen itkun...täh?ai niin joo,reilun vuoden vanhahan tajuaakin jo aivan kaikki,niinkuin siskoni tuntuu luulevan...
ihanaa,että äiti ja sisko on noin sydämellisiä ihmisiä..kiitos kuin sain avautua
..
ihanaa,että äiti ja sisko on noin sydämellisiä ihmisiä..kiitos kuin sain avautua