Mitäköhän meinaavat...? Raskausmyrkytys epäily loppuraskaudessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Viikkoja nyt 37+4 ja pari viikkoa ollut verenpaineet koholla ja niitä on seurattu ä-polilla ja neuvolassa. Välissä vähän rauhoittuivat kotimittauksilla.

Päätä on särkenyt oikeataan päivittäin, tai ollut sellainen tunkkainen olo päässä, turvotus ollut melkoista (paino nousi viime viikolla melkein 2kg) ja kuvottava olo vaivaa myös.

Viime pe ä-polilla lääkäri arpoi osastolle ottamisen suhteen mutta pääsin kotiin kun pissa puhdas.

Tänään tein itse stixillä testin ja siinä proteiinit olivat nyt sitten 1 tai jopa 2 plussalla.. Paineet oli aamulla 140/98 luokkaa p.77.

Nyt pitäisi siis soitella ä-polille ja murehdin tässä nyt lähinnä että kuinkakohan meinaavat, joutuukohan sinne osastolle nyt odottelemaan synnytystä ja seurattavaksi vai olisiko mahdollista että käynnistävät synnytyksen?

Ahdistaa ja pelottaa ajatus olla sairaalassa viikkojakin kun on nämä edelliset lapset kotona..

Onko kellään kokemuksia asiasta?

Mulla tuli myrkytys sielä rv 37+ ja 2vrk seurattiin kunnes jouduin osastolle. Makasin viikon sielä ja tilanne saatiin sellaseksi että pääsin kotia ja synnytys lähti itekseen käyntiin. Plussaa oli ++ ja paineet enimmillään 180/111. Lääkitys oli sinne synntykseen saakka, sitte itellään korjaantuivat.

[QUOTE="Juudit";28399826]
Tänään tein itse stixillä testin ja siinä proteiinit olivat nyt sitten 1 tai jopa 2 plussalla.. Paineet oli aamulla 140/98 luokkaa p.77.
[/QUOTE]

Aika samoissa lukemissa olin neuvolakäynnillä kauan sitten, ja lähtö tuli (rv 36+0). Sairaalassa ennätin olla 2 vrk ennen käynnistystä. Tila huononi erittäin nopeasti. Periaatteessa jos sulla ja lapsella on kaikki ok, niin eiväthän ne käynnistä. En jaksa uskoa että viikkoja menisi, jos tila ei etene pääset varmaan aina päiväksi kotiin tms.

Viikkoja? No ei tuossa nyt kovin monesta viikosta enää voi kyse olla, kun olet jo noin pitkällä :)

Mulla alettiin käynnistämään heti samana päivänä, kun osastolle raskausmyrkytyksen vuoksi menin. Joskaan synnytystä ei saatu käyntiin. Se käynnistyi vasta neljäntenä käynnistyspäivänä.

No joo, viikkoja ei ehkä mutta on ne päivätkin pitkiä.. Ikuinen kammo jäi ekasta raskaudesta kun oli raskausmyrkytys joka todettiin kylläkin jo 33 viikoilla, mutta silloin oli osastolle-kotiin-osastolle ravaamista yli kuukausi.

Onhan se hyvä että seuraavat ja hoitavat mutta silti varsinkin lastenhoito tuottaa päänvaivaa..

Viime raskauden taas käynnistivät ihan yllättäen 38+1 viikoilla insuliinihoitoisen rd:n vuoksi, mutta nyt kyseessä toinen sairaala ja nää tuppaa kyllä olemaan niin lääkärikohtaisia asioita..

viides lapsi, kolmas raskausmyrkytys. Makasin yhteensä 5viikkoa ainakin pimeässä huoneessa yksin sairaalassa kunnes 36+6 alettiin käynnistellä. Meni 3 päivää ennenkö suostui syntymään.

Jos proteiinit kahdella plussalla ja paineet tuota luokkaa + subjektiiviset oireet niin joudut kyllä ainakin labroihin ja polille tarkastukseen. Todennäköisesti joudut keräämään myös vuorokausivirtsaa. Riippuu sit vähän labroista ja lääkäristä pääsetkö vielä kotiin vai joudutko osastolle seurantaan.

Kerros ap sitten miten kävi.

Yhteistyössä