V
väsynyt
Vieras
Ahdistaa ihan suunnattomasti. Väsyttää ja olo on surkea. Kyseessä parisuhde, joka kestänyt n. 15 vuotta. Nyt ensimmäinen lapsi ja omakotitalo (kuten unelmaan kuuluu). Mies ollut aina mustasukkainen, määräilevä ja joskus väkivaltainen. Nyt on puhti pois. Mies ei osallistu lapsen hoitoon, kodinhoitoon tai mihinkään muutenkaan. Nalkuttaa ja naputtaa vaan joka asiasta. Ihan kuin olisimme särkemässä hänen tekemään taloa. Pienen lapsen kanssa talon suojelu on melkoista puuhaa....Lapsi kuitenkin hänelle rakas (vaikka tietysti epäili isyyttään raskausaikana), mutta mitään vastuuta ei halua ottaa. Joskus työn vuoksi ilta menee myöhään ja kotiin tullessani talo on kuin räjähdysvaiheessa, pöydällä on lounaat, välipalat, iltapalat jne. Ja isäntä ressin kourissa aiheuttaen minulle kamalan syyllisyydentunteen..Ja kyllä myös osaa käyttäytyä kuin marttyyri...Jokapäiväinen elämämme on sitä, että minä hoidan kaiken kotiin ja lapseen liittyvän ja hän (hieman) keskeneräisen talon rakentamiseen. Ymmärrän ja uskon, että kaikki se on miehelleni raskasta, mutta hän luulee, että minun elämäni on yhtä lomailua....Pyykit, tiskit, siivous, kaupasssa käynti, lapsen hoito ja mitä nyt yleensäkin elämään kuuluu...Joka tapauksessa, jälleen kerran riideltyämme, mies kävi minuun käsiksi ( ei koskaan niin, että jälkiä jäisi). Kyseessä oli oikeastaan vain mielipiteen vaihto eikä riita, mutta koska ei pärjännyt sanallisesti, niin turvautui väkivaltaan...Tätä on tapahtunut koko historiamme ajan, mutta nyt minusta tuntuu etten enää jaksa. En halua kasvattaa lastani tälläisessa ilmapiirissä. Eihän tästä elämästä voi saada normaaleja käyttäytymismalleja omaan elämään...Haaveilen erosta. En vain osaa päättää, onko se oikein lapsen (2v) kannalta...Itse olen alkoholistiperheen lapsi, joten sietokykyni on aika korkea....