mitäpä tekisitte.....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä vika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä vika

Vieras
miten toimisitte vai tekisittekö mitään =o
Mun ystävä sai vauvan, joka on nyt taapero, reilu2vuotta....
itselläni on kolme lasta, myös samanikäinen kuin kaverilla. ystäväni käy meillä usein, mikä on kiva asia..mutta.
Ystäväni lapsella ei ole mitään sääntöjä. muutamia esimerkkejä;
Tarjoan kaverin lapselle keksin ja sanon ystävällisesti, syöthän sen pöydässä...no lapsi menee keksin kanssa pitkin meidän kämppää ja muruja on joka puolella...ystäväni istuu paikoillaan eikä ole huomaavinaan..tarjosin äsken lapselle suklaata..sillä seurauksella että kotimme lattiat seinät on suklaassa..
meillä on lastenhuone, jossa lapset saa leikkiä vapaasti, toki muutamat lelut kulkeutuu pitkin asuntoa, mikä on normaalia, mutta kaverini lapsi kuljettaa lelut pitkin asuntoa niin ettei täällä tiedä mihkä astua...Lähtiessään meiltä ei äiti eikä lapsi siivoa leluja.. lapsi ottaa leluja lapsemme kädestä, kun sanon että ei saa kädestä ottaa, eihän? niin lapsi ei ole kuulevinaan, eikä äitikään... ainenkin oma 2vuotiaamme ei ota kädestä tai joutuu sen lelun antamaan takaisin jne.

Joka kerta ku kaveri lähtee meiltä, meillä on kaamea sotku. toki omat sotkevat, mut tietäisittepä vaan... muutoin kaveri on kiva, olemme tunteneet vuosia, mutta mitä teen??kun yritin kaverille hienovaraisesti asiasta sanoa, niin suuttuu , loukkaantuu tai sanoo; lapset on lapsia...

Kyllä mä sanoisin ja ihan tiukkaan sävyyn jos hyvällä puhuminen ei onnistu. Eihän kukaan aikuinenkaan tule vierailulle ja sotke paikkoja, miksi lapsi saisi niin tehdä. Nyt vaan kunnon puhuttelu äidille, suuttuu jos suuttuu!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
yrittàisin lòysàtà omaa pipoani, anteeks vaan

Mulla ainaki neljän lapsen äitinä on muutakin tekemistä ku siivota vieraiden kakaroiden sotkuja. Siinä ei pipon kireydellä oo mitään tekemistä asian kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vapaata kasvatusta:

Mulla ainaki neljän lapsen äitinä on muutakin tekemistä ku siivota vieraiden kakaroiden sotkuja. Siinä ei pipon kireydellä oo mitään tekemistä asian kanssa.

olen eri mieltà. lapsista làhtee aina ààntà ja jotain siivottavaakin. asiat tàrkeysjàrjestyukseen, se on mun mottoni

olen eri mieltà. lapsista làhtee aina ààntà ja jotain siivottavaakin. asiat tàrkeysjàrjestyukseen, se on mun mottoni

Mutta ympäri kämppää ei silti kuljeta eväitten kanssa!

mä joko pistäisin lelut ja herkut seuraaval kerral piiloon ja sanoisin etten jaksa taas yksin siivota tai sitten sanoisin kun ovat lähdössä että lelut siivotaan yhdessä leikin jälkeen ne ketkä on leikkineet niillä :) ja siihen syömiseenkin suoraan että syödään pöydässä ei saa lähteä pois, tai jos lähtee niin keksi jää pöytään.

siis ääntä saa tulla , sitä tänne mahtuu.. mutta musta on vaan väärin et joudun suursiivouksen tekee joka kerta ku ne on käyny. ja nytkin täällä on 80 lelua pitkin asuntoa. omat lapset ei noin kuljettele, joten en voi vaatia siivoamaankaan...eli kaippa minä sitte konttaan koko kämpän...

Yhteistyössä