Mitäs kummeille joululahjaksi? Mielellään jotain helposti postitettavaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä mietin ihan sama, mistä löytäis jotain kivaa kummeille. Joskus olen nähnyt jossain sellaisen esiliinan jossa lukee jotain kivaa tai pelkästään kummi mutta ne oli aika kalliita. Me ollaan ostettu vaan kummeille, ei heidän lapsilleen. Ja yleensä ollaan ostettu jotain ihan pientä, suklaata, viinipullo, kynttilöitä yms

Toisenlainen mielipide, omaasi teilaamatta :), mun mielestä kummit lahjoo. Omilta kummilapsiltanu en kyllä todellakaan oottele lahjoja. En yleensäkään jaksa ymmärtää miksi pitäs lahjoa kaikki kummin kaimat ja sukulaisten tuttavat. Ei olla lähetty siihen...korkeintaan naapurin ihanalle pikkupojalle annetaan jotain sekä omille lapsille. Ehkä mummuille...vaikkei nekään oikeesti mitään oota. Mut just noi tyynyliinat sun muut, joku kiva heijastin esim..:) jos haluaa jotain postitella.

Mun omatunto kolkuttaa kun mietinkin tätä asiaa...Huoh.Meillä 5 lasta ja jokaisella kolme kummia joten noin niinku nopsaan laskettuna tulee 15 kummia kaikenkaikkiaan!Siinä on keksimistä mitä kenellekin antais ja suht samantapasta olis kuitenki mukava antaa...

Eikö se ole kiva ostaa myös kummeille jotain pientä. Kummit kuitenkin aina ostaa kummilapsilleen lahjoja niin minusta on kohteliasta ostaa myös heille jotain tai vaikka tehdä yhdessä lapsen kanssa jotain heille. Tai antaa vaikka lapsen valokuva.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mun omatunto kolkuttaa kun mietinkin tätä asiaa...Huoh.Meillä 5 lasta ja jokaisella kolme kummia joten noin niinku nopsaan laskettuna tulee 15 kummia kaikenkaikkiaan!Siinä on keksimistä mitä kenellekin antais ja suht samantapasta olis kuitenki mukava antaa...

Eihän niille kaikille ole joka vuosi pakko laittaa lahjaa. Laitaa muutamalle ja ensi vuonna eri kummeille.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Siis kuka antaa kummeille joululahjan?

Kyllä me ainakin. Musta on ihan kiva muistaa kummeja, kun nekin kerta muistaa kummilapsiaan.

Me annetaan aikuisille jotain pientä tai itsetehtyä, lapsille sitten jotain vähän isompaa (vaikka eivät siis meidän kummilapsia olekaan, mutta jotenkin toi lapsille antaminen on helpompaa ja musta hyvä systeemi).

Mä en enää saa itse kummilapsiltani mitään kun lapsia on ollut. Lapset saa, ja se on musta ihan riittävä ja kiva juttu.

Meillä viime vuonna lapset teki semmoset taikataikina sydämet (kaulittiin ja lapset piparimuoteilla teki sydämiä) minä niihi pienen reiän sekä punoin narun...avaimenperä/kuusekoriste tai mitä nyt haluaa...laitoin ne kyllä pakettikortiksi kummien lahjoihin,mutta käyhän se ihan lahjasta.

tänä vuonna itse pitäs lasten kanssa tehdä patalappu kummeille ja teen kaikille semmoset lahja korit myös kummeille, lapset tekevät kummejen koriin siis nuo sekä kuvaa ajattelin, en uskaltas kuitenkaan raameja ostaa kun ei sitten tiedä mikä kummien oma maku, mutta ajattelin että ostan tiimarista semmosen muovisen paksun taskun jonka saa halutessaan jääkaapin oveen siinä on siis magneetti...lisäksi koriin kahvia tai teetä lähtee, kynttilöitä sekä ehkä joku pikku purkki jotain kivan hajusta saippuua tai jotain mitä nyt yves rotcherin tai body shopin alesta löytyy näihin joulukoreihin tai esim sukatkin on sellainen mitä kaikki tarvii :D ..siis semmonen pikku lautanen tms ja siihen kokoilen laitan semmoseen läpinäkyvään kelmuun ja pahviseen pussiin jonka laitan vielä kiinni...ei kovin pieni kyllä tule sitten.

Tai sellanen ihan vaan jotexin alesta nyt pannulappu ja se käsine sekä pari keittiöpyyhettä (ehkä 3euroo yheensä yks setti) ja kahvipaketti ja vaikka se lapsen kuva.

Sekavaa sepustusta kun ympärillä tapahtuu kovasti koko ajan B)

jotakin kummilapseen liittyvää. On joskus teetetty mukia lapsen kuvalla tai piirroksella, tyynyliinaa lapsen piirroksella itse tehty. dvd-levyn kotivideoista tein yksi vuosi. Nyt ajattelin valokuva-albumia (yhden setelin sain millä yksin albumi tulee ilmaiseksi, pitää siis kokeilla eli tapahtumia vuoden varrelta ja sopivaa tekstiä sekaan. joskus tenavat on leiponeet ja koristelleet pipareita, ja kummeille itselleen omistusteksti sokerilla.
siis jotakin persoonallista ja "omaa", jotakin juuri siltä kummilapselta, näin olen itse ajatellut.
ja omalta kummilapseltani sain kerran kalenterin johon oli joka kuukauteen lapsesta ja sisaruksistaan (ollaan hyviä perhetuttuja) aikaan sopiva kuva.

http://www.maustemekka.net/cat/product_catalog.php?c=21

Voi pyytää postittamaan suoraan kummien osoitteeseenkin niin säästää yhdet postikulut välistä. Meillä on ainakin ollut ihan tykätty lahja, olen vienyt lasten kummeille, päiväkodin tädeille jne.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä olen lähettänyt Marimekon pöytärättejä. Mahtuvat kirjekuoreen, eivät maksa paljoa ja ovat käyttötavaraa eli eivät jää nurkkiin.

Kiitos vinkistä, tämä on loistava idea. Mitähän noi mahtaa maksaa?

Yhteistyössä