D
designer
Vieras
Tuli vaan mieleen kun meidän 7kk ikäinen tyttö on Wilhelmiina nimeltään. Kaveriporukassa on pari tyyppiä jotka eivät pidä ko. nimestä ja taivastelevat sitten yhdessä sitä "niin kauheaa nimeä". Eilen kysyin mikä siinä nimessä niin kauheaa on niin luettelivat kauhean litanian joka sisälsi mm. se on liian pitkä, siinä on kaksoisvee, Vilma on hienompi nimi (erään taivastelijan tytön nimi), olisitte laittaneet Miinaksi, te kiusaatte lasta tuolla nimellä, siinä on liikaa i-kirjaimia jne.
Minä olen aina tykännyt enemmän erikoisemmista kuin tavallisista nimistä, esim. Karita->Carita, Aleksandra->Alexandra jne. Siksi halusimme Wilhelmiinan w:llä, emmekä v:llä. Nämä "kaverit" kuitenkin aina kirjoittavat Wilhelmiinan "Vilhelmiina", vaikka tietävät nimen oikean kirjoitusasun. Minua ärsyttää nuo kaverit hetki hetkeltä enemmän. Onneksi sain juuri selville, että isoäitini isoäidin nimi on ollut Wilhelmiina, nimenomaan W:llä.
Nyt sain ns. "hyvän syyn" lapsen nimen kirjoitusasulle.
Mutta siis eikai Wilhelmiina oikeasti nyt niin kamala nimi ole? :'(
Minä olen aina tykännyt enemmän erikoisemmista kuin tavallisista nimistä, esim. Karita->Carita, Aleksandra->Alexandra jne. Siksi halusimme Wilhelmiinan w:llä, emmekä v:llä. Nämä "kaverit" kuitenkin aina kirjoittavat Wilhelmiinan "Vilhelmiina", vaikka tietävät nimen oikean kirjoitusasun. Minua ärsyttää nuo kaverit hetki hetkeltä enemmän. Onneksi sain juuri selville, että isoäitini isoäidin nimi on ollut Wilhelmiina, nimenomaan W:llä.
Mutta siis eikai Wilhelmiina oikeasti nyt niin kamala nimi ole? :'(