Mitäs mieltä nimestä Wilhelmiina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja designer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

designer

Vieras
Tuli vaan mieleen kun meidän 7kk ikäinen tyttö on Wilhelmiina nimeltään. Kaveriporukassa on pari tyyppiä jotka eivät pidä ko. nimestä ja taivastelevat sitten yhdessä sitä "niin kauheaa nimeä". Eilen kysyin mikä siinä nimessä niin kauheaa on niin luettelivat kauhean litanian joka sisälsi mm. se on liian pitkä, siinä on kaksoisvee, Vilma on hienompi nimi (erään taivastelijan tytön nimi), olisitte laittaneet Miinaksi, te kiusaatte lasta tuolla nimellä, siinä on liikaa i-kirjaimia jne.

Minä olen aina tykännyt enemmän erikoisemmista kuin tavallisista nimistä, esim. Karita->Carita, Aleksandra->Alexandra jne. Siksi halusimme Wilhelmiinan w:llä, emmekä v:llä. Nämä "kaverit" kuitenkin aina kirjoittavat Wilhelmiinan "Vilhelmiina", vaikka tietävät nimen oikean kirjoitusasun. Minua ärsyttää nuo kaverit hetki hetkeltä enemmän. Onneksi sain juuri selville, että isoäitini isoäidin nimi on ollut Wilhelmiina, nimenomaan W:llä. :) Nyt sain ns. "hyvän syyn" lapsen nimen kirjoitusasulle.

Mutta siis eikai Wilhelmiina oikeasti nyt niin kamala nimi ole? :'(

Itse tykkään nimestä, tosin jos lapselleni antaisin, niin sitten V:llä. Kaverisi kumminkin käyttäytyvät törkeästi. Te vanhemmat olette nimen päättäneet ja piste. Itse ärähtäisin tuollaiselle taivastelulle, se nimi ei muutu vaikka henkilö X ei siitä tykkäiskään.

Meidän tytön kaveri on Wilhelmiina.:) Meidän tyttö onkin useasti kehunut ja ihastellut kaverinsa nimeä. Sanoipa kerran haluavansa vaihtaa nimiä Wilhelmiinan kanssa.

Oisin halunnu meidän tytölle nimeksi Wilhelmiina, nimenomaan tuplaveellä. Vilmaksi se ois varmaan käytössä muuttunut. Tai siis Miina Vilma Wilhelmiina ois ollut se täydellinen nimi :) Mutta erinäisistä syistä jäi tuo nimi antamatta.

Oisin halunnu meidän tytölle nimeksi Wilhelmiina, nimenomaan tuplaveellä. Vilmaksi se ois varmaan käytössä muuttunut. Tai siis Miina Vilma Wilhelmiina ois ollut se täydellinen nimi :) Mutta erinäisistä syistä jäi tuo nimi antamatta.

Hauska! Meille suunniteltiin Frida Wilhelminaa, mutta tulikin poika

Itse tykkään kovastikkin! Mun sukupuusta löytyy itse asiassa todella monta Wilhelmiinaa ja nimen omaan W-kirjoitettuna. Ja jos meille vielä joskus tyttö tulee, siitä tulee juurikin Wilhelmiina. Sanokoon kaverit mitä haluavat, mutta suvun perinteet kunniaan!

Kaunis nimi minusta, en ehkä etunimeksi itse laittais, mutta tokana oikein sopiva. Kaveripiirissä on muutamalla muksulla nimi jota en "ymmärrä" tai josta en pidä, MUTTA ei tulisi mieleenkään arvostella kyseisiä nimiä ääneen! Sen verran pitää aikuisella ihmisellä käytöstapoja löytyä! Uskomattomia "ystäviä" silla...

Olen itse Wilhelmiina ja yleisin lempinimeni on Wilkku. Vain läheisimmät kaverit kutsuvat minua välillä lempinimillä: "Wilppis" tai vastaavasti "Willukka". Ihana kuulla, että muut tykkää siitä nimestä, kun on aina ollut itse siitä niin epävarma. Nyt jopa sain itseluottamusta kantaa sitä nimeä!

Yhteistyössä