Mitäs mieltä olette meidän ylppäritarjoiluista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Ylioppilas itse ei halua perinteistä täytekkua.

- Juustokakkua
- Suklaakakkua
- Porkkanakakkuleivokai
- periskkarahkapiirakkaa
- erilaisia keksejä
- karkkia (lähinnä jotain fiinimpää..käsintehtyä suklaata,marmeladia jne) muksuille vaahtokarkkia
- suolainen ja tulinen piirakka
- uunissa "grillatut" kolmioleivät

kahvia, teetä, mehua, vissyä, limsaa..

ostatko nuo pikkuleivät kaupasta vai teetkö itse?
ja tuo rahkapiirakka... se on niin operinteisen tylsä (anteeksi)
enkä ymmärrä noita kolmioleipiä yhtään juhlatarjoilussa....

Kolmioleivät olisi riittävän nälkää vieviä ja erilaisia. Myös ylioppilaan lemppareita.
Teen pikkuleipiä itse ja ostan jonkun kaupasta.

Jos en tee rahkapiirakkaa, niin mitä sitten tilalle?

Voin toki salaattejakin väsäillä?

Ehdottakaa:) Vielä on aikaa.

Kaipaisin ruokaisaa salaattia , ja nuo kolmioleivät tuntuvat "köyhiltä" kun rinnalla käsintehtyjä suklaita ....

Kokonaisvaikutelman saa että "köyhä tarjoilu" .

No luin tuolta jotakin eilen avattua tarjoiluketjua ja sain siitä ideoita.. entäs

- Kanasalaatti
- Tonnikalasalaatti
- pastasalaatti
- tacopiirakka
- ruisnapit lohilevitteellä
- Itse tehdyt lihapullat ? (Onko lihapullat nolot juhliin?)

Kahvipöytään
-juustokakku
-suklaakakku
-porkkanakakkuleivokset
- keksit
-karkit
- kermatäytteiset tuulihatut

joku ruokaisa salaatti, suolainen "hyydykekakku", petitfourseja, vaikka tuulihattuja suolaisella
täytteellä,
tai ruisnappeja ja niiden päälle joku koristeellinen maukas kalatahna+koristeita, mutta ei kolmioleipiä...

jos jätät ton rahkapiirakan ja teet jonkun ruokaisan salaatin tilalle? ku tuntuu että tossa on hirveästi erisorttia herkkua muttei mitään suolaista. muuten ei musta mitään korjailtavaa, kyllä mä tollasiin juhliin tulisin mielelläni jossa nää tarjoilut :)

[QUOTE="Äippä";26304029]No luin tuolta jotakin eilen avattua tarjoiluketjua ja sain siitä ideoita.. entäs

- Kanasalaatti
- Tonnikalasalaatti
- pastasalaatti
- tacopiirakka
- ruisnapit lohilevitteellä
- Itse tehdyt lihapullat ? (Onko lihapullat nolot juhliin?)

Kahvipöytään
-juustokakku
-suklaakakku
-porkkanakakkuleivokset
- keksit
-karkit
- kermatäytteiset tuulihatut[/QUOTE]

Teet lihapullat coctailpulliksi, eli pieniä, ja niihin joku juju (esim. kreikkalaiset lihapullat, italialaiset tms. siis jotenkin erikoisesti maustetut, ei perinteiset suomalaiset) niin eivät ole yhtään nolot, vaan lähinnä varma ja turvallinen valinta.

Hyvältä kuulostaa noinkin :) eikä kolmioleivät mun mielestä oo "köyhää". Etenkään grillatut.

Ehkä se salaatti leipien kanssa vois olla kiva lisä. Rahkapullat pois, eikä mun mielestä tarvii tilalle mitään. Tai riippuu varmaan kuinka monta vierasta tulee..

Fetalihapullat?

Vieraat ovat pääosin aika maalaisia ja veikkaan, että mikään kovin erikoinen ei mene kaupaksi, kun häissä vierastivat jo katkarapujakin ihan täysin.

[QUOTE="Äippä";26304049]Fetalihapullat?

Vieraat ovat pääosin aika maalaisia ja veikkaan, että mikään kovin erikoinen ei mene kaupaksi, kun häissä vierastivat jo katkarapujakin ihan täysin.[/QUOTE]

ai kyseessä on junttijuhlat, eli anna mennä vain tuolla mitä alunperin suunittelit. kyllä ne junteille maalaisille kelpaa. turhaa tarjota helmiä sioille.

[QUOTE="Äippä";26304049]Fetalihapullat?

Vieraat ovat pääosin aika maalaisia ja veikkaan, että mikään kovin erikoinen ei mene kaupaksi, kun häissä vierastivat jo katkarapujakin ihan täysin.[/QUOTE]

No johan nyt taas räävitään päätä... Älä välitä.

Joo, esim. fetapullat, tai aurinkokuivattutomaattipullat tai tuoreilla yrteillä maustetut pullat. Ja tee niistä tosiaan pieniä ja sieviä niin ovat hyvä lisä salaateille. :)

Ja jos teet tonnikalasalaattia niin osta laadukasta tonnikalaa, älä halvinta hiutaletta vedessä...

Sinuna jättäisin jonkun noista salaateista pois, esim. toi pastasalaatti ja lisäisin ihan vihersalaatin. Sinne voisi laittaa sitten vaikka tuoreita hedelmiä joukkoon.

Itse kaipaisin alkuperäistä viestiä enemmän suolaisia, siis koska itse haluan yleensä montaa suolaista mutta 1-2 makeaa lajia. Muista poiketen mun mielestä noi "grillatut" kolmioleivät kuulostavat hyvältä, olen siis varmaan juntti. :D

Mä laittaisin niitä salaatteja 2 kpl ja sitten 2 suolaista piirakka tai leipä-vaihtoehtoa.

En sinuna näkis vaivaa minkään käsintehtyjen suklaiden suhteen, koska kukaan ei osaa arvostaa niitä siinä vaiheessa, kun masu on jo täynnä suolaisia herkkuja ja kakkuja.

[QUOTE="Äippä";26304066]Uusi yritys

Kanasalaatti
Tonnikalasalaatti
Hedelmäinen vihersalaatti
Mausteiset fetalihapullat (pienet ;) )
Tacopiirakka

Sitten nuo makeat.[/QUOTE]

Jep, ja sitten voit lisätä halutessasi esim. jonkun leipomon runsasta maalaisleipää tms. leiväksi itsetehdyn levitteen kera. Hyvältä kuulostaa, anna mennä vaan. Hyvät, tarpeeksi juhlavat mutta eivät liian hienostelevat tarjottavat. :)

Mä tekisin vain noi 3 kakkua, ja jättäisin kaiken muun pois, ainakin ne karkit. Ihan turhat. Tacopiirakan korvaisin tavallisemmalla suolaisella piirakalla, jos kerran juhlaväki karsasti katkarapujakin. Fetalihapullat kuulostaa hyvältä, voishan niistä tehdä oliivin ja vaikka kirsikkatomaatin kanssa coctailtikkuja? Viimeisin salaattivalikoima oli hyvä. Lisäksi ehkä kunnon ruislimppu, margariini ja hyvä kermajuusto.

Mitä tarjoat juotavaksi?

Yhteistyössä