Mitäs mieltä ootte tällaisesta (neuvolasta kerrottua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axlrose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja näin olen kuullut:
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Mun nuorin poika oli 4kk neuvolassa 9219g ja 66cm ja ikinä ei ole sanottu mitään pahaa.Miten vauvaa voi muka edes syöttää liikaa????Nyt 1 vee neuvolassa oli 13010g ja 81,5cm.Ei kaikki vauvat ole samankokoisia =) Sun kannattaa ehkä kertoa toi neuvolahoitajalle myös kun ilmeisesti hän ei sitä tiedä.

Olen useammasta paikasta lukenut, että kuulema korvikevauvaa voi syöttää liikaa. Imetettyä taas ei.
Sen takia ei noita painojakaan voi ihan suoraan verrata. Siis imetettyjen ja korvikevauvojen.

No mun korvikevauvani oli laiha rimpula ja osas kyllä lopettaa pullosta juomisen jos oli täynnä. Sitten oli pari päivää nuorempi imetetty vauva joka oli paljon painavampi.

Juu meijänkin "tankki" kasvoi ihan rintamaidolla.Ja muuten vanhempi poikani joka sai
korvikettakin vauvana oli hoikempi.Kai se tissimaito sitten on rasvaisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minun mielestäni 75 cm yksivuotias on lyhyt, koska omat lapseni ovat olleet aika lailla pidempiä - samaan tapaan kuin jollekin (sinulle?) ap:n lapsi on "melkoinen tankki" koska oma lapsesi on ollut kevyempi. Kässäätkö? :) Se, mihin kukin vertaa, on yleensä oman lapsen mitat, joihin on tottunut.

Neuvolakäyrien mukaan 75-senttinen on normaalikokoinen, 83-senttinen taas pituuskäyrän yläpuolella. Ap:n vauva on myös yläkäyrällä, painon mukaan. En siis vertaa oman lapsen mittoihin, vaan neuvolan käyriin.

Semmosta.

Yhteistyössä