Mitäs mieltä siitä sitte jos lapsia ei kutsuta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pappan synttäreille, joka täyttää pyöreitä vuosia? Ja syynä oli: "kun ei tule muitakaan lapsia". Ollaan siis erottu lasten isän kanssa ja isä tietysti kutsuttiin, mutta mä kyllä henk.koht otin herneet nenuun asiasta.. Mitä mieltä te muut olette?

Ymmärsinkö oikein että sinun pappa on kutsunut ex- miehesi juhliin, mutta ei lapsiasi?

Jos ne on sellaiset ryyppyjuhlat ja siksi ei ole lapsia kutsuttu.

Olen joskus vetänyt herneet nenään pienemmästäkin onko siinä järkeä vai ei siihen en osaa sanoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Olen ollut siinä luulossa, ettei vanhemmat väen syntymäpäiville erikseen kutsuta, vaan yleisesti (joskus jopa lehdissä) ilmoitetaan milloin "pannu on kuumana" =)

No tällä pappalla oli ihan joku tila vuokrattuna.

No en tiedä , olen tottunut vähän muunlaiseen menoon . Oma sukuni on karjalaista juurta ja ei meillä ole ollut tapana tuollaiset hienopeppubileet joissa ei nyt muutama lapsi mahdu kiukuttelemaan, sehän on vanhempien vastuulla päättää miten juhlissa käyttäydytään. Ja mieheni perhepiirissä tulee kaikki bileisiin - siis ihan kaikki ja kakarat pyörii jaloissa miten kuten taitavat.
En tykkää tuollaisista kutsuista, ne ikäänkuin ovat holhoavia jo valmiiksi : ette kuitenkaan osaa käyttäytyä , jättäkää ne kersat kotiin.
Mutta toinen puoli juttua on se että mitä jos kutsuja näkeekin että tuo pariskunta on aivan mainiota bileseuraa mutta kun ne ei ikinä pääse vauhtiin kun niiden pitää vahtia lapsia. Järjestetäänpä niille tämmöinen rajoitus, jolloin saavat pitää kerrankin hauskaa ilman lapsia....
Että juttu on varsin monisyinen.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Ymmärsinkö oikein että sinun pappa on kutsunut ex- miehesi juhliin, mutta ei lapsiasi?

Jos ne on sellaiset ryyppyjuhlat ja siksi ei ole lapsia kutsuttu.

Olen joskus vetänyt herneet nenään pienemmästäkin onko siinä järkeä vai ei siihen en osaa sanoa mitään.

Ei vaan exän isä on kyseessä. Ja juu varmaankin on sitte kosteat juhlat olleet mutta siltikin ihmettelen. Jos me oltais vielä yhdessä oltu niin mitenkähän pappa sitten olis toiminut kutsun suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Olen ollut siinä luulossa, ettei vanhemmat väen syntymäpäiville erikseen kutsuta, vaan yleisesti (joskus jopa lehdissä) ilmoitetaan milloin "pannu on kuumana" =)

Tai vastaavasti ilmoitetaan jos ollaan "matkoilla" eikä juhlia ole

Mutta yleisesti ottaen siis noille pyöreiden vuosien juhlapäivillehän tuppaavat yleensä kaikki ystävät ja kylänmiehet entisiä työkavereita myöten joten kai nyt lapsiakin mahtuu joukkoon

Mä olen edelleen sitä mieltä, että on täysin kutsujan oma asia, ketä juhliinsa kutsuu. Jos haluaa kutsua vain Ukko Ylijumalan, Jeesuksen, Tarja Halosen ja Osama Bin Ladenin sekä työkaverinsa, niin mitä ihmettä se kenellekään muulle kuuluu? Miksi jonkun ihmisen juhliin ylipäätään pitäisi päästä? Jos haluaa juhlia, voi järjestää juhlat itsekin. Ja kutsua niihin, ketä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen edelleen sitä mieltä, että on täysin kutsujan oma asia, ketä juhliinsa kutsuu. Jos haluaa kutsua vain Ukko Ylijumalan, Jeesuksen, Tarja Halosen ja Osama Bin Ladenin sekä työkaverinsa, niin mitä ihmettä se kenellekään muulle kuuluu? Miksi jonkun ihmisen juhliin ylipäätään pitäisi päästä? Jos haluaa juhlia, voi järjestää juhlat itsekin. Ja kutsua niihin, ketä haluaa.

Samaa mieltä. Ja ehkä on aatellu myös niin, että lapsilla olisi aika tylsää jos kerta ei muita lapsia ole tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Näin. Itsensä ja sukunsa itse kutsuvat ääliöt on mystisiä tapauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Samaa mieltä. Ja ehkä on aatellu myös niin, että lapsilla olisi aika tylsää jos kerta ei muita lapsia ole tulossa.
Tuota samaa mietin itsekin. Mä olen lapsena - 1960-luvulla - ollut vanhempieni mukana kylässä, jossa lapsilla oli kuolettavan tylsää. Inhosin niitä kyläreissuja, kun tuntikausia sai nököttää jossain nojatuolissa ja odottaa, että mutsi ja faija sais lörpöttelystään tarpeeksi. Paljon mieluummin olisin viipottanut kavereiden kanssa kotipihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Passepartout:
Ja lapsethan voi mennä sitten rääppiäisiin... Nauttivat varmaan enemmän ihan vaan papan jakamattomasta huomiosta ja herkuista. =)
Mulla oli nelkytvuotisjuhlat vain aikuisille. Seuraavana viikonloppuna kutsuin lähimmät sukulaiset lapsineen meille kahville.

Mulla oli nelkytvuotisjuhlat vain aikuisille. Seuraavana viikonloppuna kutsuin lähimmät sukulaiset lapsineen meille kahville.

No joo mut täs olikin nyt lapsenlapsista kyse...

Yhteistyössä