Mitäs mieltä teidän miehet on hoitovapaasta? Eikö tule mitään painostusta töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
Monesti lueskelen täältä, kuinka miehet arvostaa kotiäitiyttä eikä painosta vaimojaan töihin.. mutta onko kaikilla näin? Eikö kenenkään mies patista töihin?

Meillä on sellanen tilanne, että mies jatkuvasti naljailee, kun en käy töissä. Lapsi on nyt 1 v 2 kk ja haluaisin olla kotona siihen asti, kun lapsi täyttää 2,5v. Miehen mielestä mun pitäis kuitenkin mennä jo aiemmin töihin, ansaitsemaan rahaa.

Onhan se tietty vähän epäreilua, että vain mies joutuu raataa töissä, mutta kun tuo lapsi on kuitenkin niin vähän aikaa pieni.. ja taloudellisesti ei olis edes pakko mennä töihin, pärjätään näinkin hyvin. Mun palkkaki on niin pieni, ettei se edes kannusta töihin menoon, jäis vain muutama satanen kuussa enemmän rahaa, jos oisin töissä.

Mies olisi varmasti ihmetellyt, jos olisin halunnut jäädä hoitovapaalle, enkä kyllä aikonutkaan. Mutta näin monen vuoden takaa luulen, että hän olisi sitten halunnut itsekin olla hoitovapaalla, jos jompikumpi kerran olisi jäänyt töistä pois joksikin aikaa.

Mies toivoo että olisin kotona kunnes nuorin täyttää 3v, jos vain taloudellisesti mahdollista. Jos ei ole niin toivoisi että työvuoroja sumplimalla voitais hoitaa lapsia vuorotellen että saisivat olla kotihoidossa.

Ei painosta,vaikka vitsailee kavereillemme että ei vaimo koskaan enää töihin palaakaan...itse asias teen koko ajan töitä (en omaa työtä) parin kolmensadan euron eestä/kk....
Olen omasta tahdosta melkein siihen asti kotona,kun kuopus täyttää 3 v

No ei ole painostanut, mutta sanoi kyllä että töitä tarttis mun saada - viimestään sitten kun nuorempi täyttää 3. No ihan loogista ja totta, ja meninkin töihin junnun ollessa 2,5v. Tosin ihan siitä syystä, että työpaikka "osui kohdalle" silloin - ei ehkä sitten puolen vuoden päästä olisi ollutkaan =)

Meillä on rahatilanne vähän heikko, ja ehdotin että lähtisin töihin, vastaus oli ei. Enemmin elätään niukemmin ja mies haalii lisävuoroja... omasta puolestani voisin vaikka lähteäkin, edes vähäksi aikaa tai puolikasta päivää tekemään

Meillä mies ei painosta töihin. On sanonut, että saan olla kotona niin kauan kun minusta tuntuu hyvältä. Pärjätään ihan hyvin kotihoidontuella ja miehen palkalla.

Mun palkka olis isompi kun miehen, eikä silti tule painostusta. Mies on sanonut, että on tuhat kertaa mieluummin töissä kun lasten kanssa päivät kotona. Ja hankaloittashan mun töihin meno miehenkin elämää. Se joutuis alkaa viemään ja hakemaan näitä tarhaan, pukemaan ja syöttämään aamulla, mitä ei nyt joudu tekee. Nyt se voi vaan lähteä, kun me muut herätään myöhemmin.

Ei painostele töihin, en minä olisi jäänytkään ellei se olisi kaikille sopinut. Etsin töitä lähempää, eipä niitä paljon ole tarjolla että luultavasti joudun alkaa ajamaan 45 km väliä taas kun kakkonen täyttää 3v. Ja jos läheltä löytyy töitä, menen kyllä hyvillä mielin.

No itseasiassa meillä on mies jo ilmoittanut, että kun äitiysloma loppuu niin enhän mä voi miinukselle elää vaan on lähdettävä töihin. Saisin ainoastaan sen kelan 314 euron hoitotuen enkä mitään muuta, joten pakko se on töihin lähtea, koska mies ei taloudellisesti tue sitä, että olisin kotona ainakin siihen saakka, että lapsi osaisi kävellä ja sanoa edes muutaman sanan.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
No itseasiassa meillä on mies jo ilmoittanut, että kun äitiysloma loppuu niin enhän mä voi miinukselle elää vaan on lähdettävä töihin. Saisin ainoastaan sen kelan 314 euron hoitotuen enkä mitään muuta, joten pakko se on töihin lähtea, koska mies ei taloudellisesti tue sitä, että olisin kotona ainakin siihen saakka, että lapsi osaisi kävellä ja sanoa edes muutaman sanan.

Kannattaisiko etukäteen jutella asioista niin ei tule yllätyksenä sitten kun on myöhäistä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

Kannattaisiko etukäteen jutella asioista niin ei tule yllätyksenä sitten kun on myöhäistä?

Kyllä näistä asioista on puhuttu - paljonkin! Enkä mä sen takia lapsia jätä tekemättä, että ukko on tollanen.
Nyt on vaan koitettava jostain repiä rahaa niin, että edes hetken pystyisi olla kotona äitiysloman loputtua.

Joku jo aiemmin ketjussa mainitsikin että miehen mielestä teen tärkeämpää työtä kotona nyt. Mies tukee ja kannustaa kaikin tavoin kotona olemistani ja molempien tahtotila on että voisin jatkaa kotona hoitovapaan jälkeenkin. Minulla on onneksi sellainen työ jota voin tehdä halutessani iltapainotteisesti ja jopa niin, että itse määrään työmääräni.

Nostan tätä, kun etsin vastaavia kokemuksia vanhoista ketjuista.

Minulla mies painostaa töihin ja en tiedä miten suhtautuisin asiaan. Arvostukseni häntä kohtaan laskee entisestään :(