MiTÄS oireita nämä ovat???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epävarmuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epävarmuus

Vieras
kertokaa joku viisas. minulla on ollut noin kolme päivää nännit ihan älyttömän kipeät. menkat pitäis alkaa seuraavana sunnuntaina eli viikon päästä. lisäksi on ollu kaksi päivää koko ajan hirveää huimausta. pillerit lopetin juuri ennen viime kuun menkkoja, eli nyt odotan ekoja pillerittömiä menkkoja. rintoja myös "vihloo", lisäksi vatsaa on välillä vihlonut ja ollut outoja tuntemuksia. keskeytettyä seksiä on harrastettu suojaamattomasti monen monta kertaa. elikkä voisinko olla raskaana vai onko nämä vieroitusoireita pillereistä tai mielialalääkkeestä nimeltä sepram (10mg) jotka lopetin keskiviikkona. Toivon olevani raskaana, mutta tätä huimausta enkä nännikipua ole voinut kuvitella, kaiken muun kyllä. huimauksen yhdistäisin ehkä mielialalääkkeeseen, mutta ei kai se tälläistä arkuutta aiheuta nänneihin, niiden päälle ei voi edes pyyhettä laittaa (!)

täytyy vaan kärsivällisesti odotella se viikko ja ist kattella. yrittää olla ajattelematta koko asiaa. Sit huomasin että juoksen pissalla n. puolen tunnin välein tässä illalla. NO, en uskalla viel haaveilla mitään:)

Minulla sama tilanne kuin sinulla..jätin pillerit pois myös reilu kk sitten ja samanlaisia oireita ilmennyt, pillerittömiä menkkoja ei vielä ole tullut! Nännit arat, huimasi välillä kovastikin(jopa istualtaan),tihentynyttä virtsaamisen tarvetta ja alavatsa kipuja etenkin yhdyntään liittyen. Kävin sitten gynellä ja hänen mielestään oireet liittyivät pillereiden lopettamiseen..lisäksi oik.munasarjastani löytyi 5cm halk.kokoinen hemrraginen kysta (eli niinkuin verihyytymä jonka aih.luultavasti kun munasolu irronnut pitkästä aikaa..pillereitä kerkesin käyttää 8v.). Kystan pitäisi ajan kuluessa hävitä itsestään..elokuussa vielä kuitenkin tarkistuskäynnille ja r-testi jos menkkoja ei ala kuulua kohta :)

mä en kerenny käyttää pillereitä kuin vajaa 2 vuotta kunnes kyllästyin niiden aiheuttamiin olotiloihin. Mut luulis ettei tää huimaus johdu pillereistä vaan niistä mielialalääkkeistä, kun tää alko vasta kolme päivää sitten (tänäänkin on huipannut aamusta asti) ja pillerit lopetin jo kuukausi sitten eikä silloin tuntunut missään. sitten ajattelin että jos mulla onkin ovis vasta nyt ja toi nännien arkuus johtuu siitä ja sit tietty menkatki tulee vast joskus myöhemmin. Ärsyttää ku pitää vaan ootella että mitä tapahtuu, ku kuitenkin toivon raskautta mutta tuskin se nyt kuitenkaan on tapahtunut tässä tapauksessa....

Alkuperäinen kirjoittaja Epävarmuus:
minulla on ollut noin kolme päivää nännit ihan älyttömän kipeät. menkat pitäis alkaa seuraavana sunnuntaina eli viikon päästä.
Käy kokolailla täysin pms-oireiksi. Ovulaatiohan on yleensä n. 11-16 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua ja itselläni ainakin on usein noin, että rinnat ovat kipeinä (paidan helman hipaisukin voi sattua) koko ovulaation jälkeisen ajan seuraavien kuukautisten alkuun asti. Nyt viimeisellä kerralla pillerit lopetettuani rinnat olivat erityisen kipeinä ensimmäisen luomukierron aikana ja sen jälkeen on helpottanut huomattavasti. Myös erilaisia vatsatuntemuksia (ihmeellisiä vihlontoja alavatsalla) tuntuu olevan sekä ennen että jälkeen ovulaation, näitä ei ollut ollenkaan pillereitä syödessä.

niin, kai ne oireet voi muuttua kun syö välissä pillereitä. siis kun ennen kuin aloitin pillerit ei mulla ollut mitään tämänkaltaisia oireita. Päivää ennen oli aina maha kipee ja rinnat joka puolelta arat, ei muuta. mistä näitä ikinä tietää kaikkea mikä mistäkin johtuu:) on nää naisten vaivat sen verran mysteerisiä..

Luulen että oireet voi muuttua iän myötä. Itselläni oli nuorena todella pahat kuukautiskivut, pillereillä ne helpottui ja nyt hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen kivut ovat vähentyneet entisetään. Täysin uusi oire on nännien kipeytyminen noin viikko ennen kuukautisia ja samanaikainen finnien lisääntyminen. Outoa on se, että rinnat eivät ole kipeät joka kierrossa vaan satunnaisesti. Välillä esiintyy päänsärkyä, pahoinvointia ja usein huimausta jopa istuallaan ollessa. Joskus väsyttää ihan hirveästi. Olen ollut ilman hormoneja yli puoli vuotta ja siltikään homma ei tunnu tasoittuvan (paitsi vuodon säännöllisyyden osalta). Ekoina kuukausina tein testejä kun kuvittelin noita raskausoireiksi, ihan turhaan. Menkat (tai siis vuoto) tulee erittäin säännöllisesti. Tässä kuussa haikotus ja pahoinvointioireet olivat entistä voimakkaammat ja jatkuivat myös menkkojen aikana (jotka oli puolet tavallista lyhemmät). Pitäisiköhän sitä taas haaskata muutama euro testiin että saisi mielenrauhan vai kipittää lekurin puheille kitisemään pahasta olosta. Periaatteessa kun niitä testejä ei ole mitään järkeä tehdä ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä tai jääneet kokonaan väliin.

viikon olen nyt tätä kamalaa huimausta kestänyt ja huomenna meen aamusta lääkääriin. Sisko (jolla on kaksi lasta) sano että oon raskaana. sitä en kuitenkaan usko enää. Väsymys on ollut välillä niin kamalaa että olen tullut kesken päivän kotiin tunnin päiväunille ja jatkanut taas töitä. Kaikilla on ollut olooni oma selitys, toinen sanoo johtuvan pillereistä, toinen hartioiden jumiudesta, toinen sanoo että mulla on sokeritauti (!) ja joku taas sanoo johtuvan niistä mielialalääkkeistä ja toinen stressistä ja yks sano et oon hullu. Niin, että vähän ihmetyttää:) no menkkojen pitäis alkaa su, et silloin saa ainaki sen raskauden mahdollisuuden pois ja sit jos huomen sais lääkärissä jotain kokeita tehtyä.

No, mulla on aina nännit ja rinnat kipeet ennen menkkoja. Se on takuuvarma merkki minulle siitä, että menkat alkaa. Kierto voi vähän heitellä, mutta kun rinnat ja nännit alkaa kipeytyä, teidän, että n. viikon päästä alkaa menkat.

Minulla tuli aikoinaan tosi kummallinen olo, kun lopetin mielialalääkkeet liian nopeasti. Huimausta ja päätä kääntäessä ikäänkuin silmät jäi jälkeen. Muut oireet vois viitata raskauteen, mitä ilmeisimmin toivot...:-)

menkat ois tänää pitäny alkaa, ei oo ainakaa vielä. Niin, lopetin kuitenkin lääkärinohjeen mukaan. Onneksi huimaus on nyt vähenemään päin, ei tunnu paljon ollenkaan (tai sitten olen jo tottunut:)) Ostin raskaustestin jo valmiiksi, Aconin, apteekkari sanoi sitä tosi herkäksi. onko sama että jos pidättää monta tuntia pissaa kuin että tekisi aamulla?

Yhteistyössä