Mitäs olette mieltä tälläsestä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vieras79

Aktiivinen jäsen
18.06.2006
3 331
0
36
Mun esikoinen täyttää 10v ja ajattelin tehdä niistä kunnon kutsut.
Niihin kutsutaa pelkät sukulaiset eli kummit mummit tädit sedät ja serkut.
Lähetetään oikeet kutsut,tarjoillaan alku maljat (alkoholiton) ja kaikki muutkin tarjottavat on niin kuin jossain vaikka rippijuhlissa.

Kavereille olen ajatellut pitää omat kemut tai sitten likka saa valita pari hyvää kamua ja maksan ne vaikka leffaan ja sitten vaikka purkeriin.

Tähän loppuis sitten nämä synttäri kemujen järjestäminen,paitsi tietysti kakku tehdään joka vuosi niin kauan kuin tahtoo mutta ei kutsuta vieraita kahvittelee.

Näin sais likka ekat kunnon juhlat ja huomais miten paljon niissä on tekemistä,niin no olihan ristiäiset sen ekat isot kemut....

Mielipidettä kysyit, saako sen myös ilmaista? Epäreilua. Kyllä lapsen pitää synttärikestit saada niin kauan kuin itse haluaa, eikä niitä johonkin tiettyyn ikään pidä lopettaa. Viiden vuoden päästä se ei ehkä enää halua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Mun esikoinen täyttää 10v ja ajattelin tehdä niistä kunnon kutsut.
Niihin kutsutaa pelkät sukulaiset eli kummit mummit tädit sedät ja serkut.
Lähetetään oikeet kutsut,tarjoillaan alku maljat (alkoholiton) ja kaikki muutkin tarjottavat on niin kuin jossain vaikka rippijuhlissa.

Kavereille olen ajatellut pitää omat kemut tai sitten likka saa valita pari hyvää kamua ja maksan ne vaikka leffaan ja sitten vaikka purkeriin.

Tähän loppuis sitten nämä synttäri kemujen järjestäminen,paitsi tietysti kakku tehdään joka vuosi niin kauan kuin tahtoo mutta ei kutsuta vieraita kahvittelee.

Näin sais likka ekat kunnon juhlat ja huomais miten paljon niissä on tekemistä,niin no olihan ristiäiset sen ekat isot kemut....

meillä on jo vuosia ollut niin ettei isoja kemuja, vain kaksi kolme parasta kaveria, eikä älytömästi tarjottavaa, joka vuosi ei edes kavereita kutsuta, kakku on tietenkin ja lahjan saa

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mielipidettä kysyit, saako sen myös ilmaista? Epäreilua. Kyllä lapsen pitää synttärikestit saada niin kauan kuin itse haluaa, eikä niitä johonkin tiettyyn ikään pidä lopettaa. Viiden vuoden päästä se ei ehkä enää halua.

Mutta likka halusi itse lopettaa ne jo kun täytti 8v mutta sain sen suostuteltua jatkamaan niitä viellä siihen kun täyttää 10v
Itsestä tuntuu jotenkin hullulta kun noita pikkusiskoja tossa viellä on niin että yhden synttärit jätetään pitämättä mutta jos hän ite haluu niin en voi kai enempää pakottaa...vai??????

toi alotus teksti anto kyllä ymmärtää että olen sen ite päättänyt noin mutta tässä tuli lisä selvitystä :p

Mielipidettä kysyit, saako sen myös ilmaista? Epäreilua. Kyllä lapsen pitää synttärikestit saada niin kauan kuin itse haluaa, eikä niitä johonkin tiettyyn ikään pidä lopettaa. Viiden vuoden päästä se ei ehkä enää halua.[/quote

Ja miksei sais muka lopettaa??
Kyllä meillä lopetettiin tohon 10 ja syystä että,kemujen jälkien siivoamiseen meni yhtä kauan aikaa kuin järjestämiseen.
Lahjojen merkitys loppui,laskettiin vaan kuinka paljon saatiin rahaa,muusta tavarasta ei osattu näytellä edes iloista.
Ja kyllähän noi lapsukaiset juhlii vaikka minkä ikäiseksi asti jos vaan antaa,murkkuiässä varmasti synttärikutsut olisivatkin synttäribileet....ei kiitos

Mutta likka halusi itse lopettaa ne jo kun täytti 8v mutta sain sen suostuteltua jatkamaan niitä viellä siihen kun täyttää 10v
Itsestä tuntuu jotenkin hullulta kun noita pikkusiskoja tossa viellä on niin että yhden synttärit jätetään pitämättä mutta jos hän ite haluu niin en voi kai enempää pakottaa...vai??????

toi alotus teksti anto kyllä ymmärtää että olen sen ite päättänyt noin mutta tässä tuli lisä selvitystä :p

Joo no johan selkis. Sitten lopettaisiin meilläkin varmaan, eihän lasta voi juhlimaan pakottakaan. =)

Minusta on hienoa, jos lapselle pidetään kunnon kymppijuhlat. Juhlivathan aikuisetkin pyöreitä vuosia. Ainut, että sen alkumaljan, vaikka alkoholiton onkin, jättäisin pois. Mulla nyt on muodostunut ehkä hieman liian kielteinen asenne alkoholiin, että saatan tässä kohdin olla tiukkis.
Kyllä ne maljojen kohottelut opitaan sitten vaikka lakkiaisissa tai muissa juhlissa myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielipidettä kysyit, saako sen myös ilmaista? Epäreilua. Kyllä lapsen pitää synttärikestit saada niin kauan kuin itse haluaa, eikä niitä johonkin tiettyyn ikään pidä lopettaa. Viiden vuoden päästä se ei ehkä enää halua.[/quote

Ja miksei sais muka lopettaa??
Kyllä meillä lopetettiin tohon 10 ja syystä että,kemujen jälkien siivoamiseen meni yhtä kauan aikaa kuin järjestämiseen.
Lahjojen merkitys loppui,laskettiin vaan kuinka paljon saatiin rahaa,muusta tavarasta ei osattu näytellä edes iloista.
Ja kyllähän noi lapsukaiset juhlii vaikka minkä ikäiseksi asti jos vaan antaa,murkkuiässä varmasti synttärikutsut olisivatkin synttäribileet....ei kiitos
Tota, mä kauppasin just mun pikkuveljelle ( 15v ) bileitä juhlan kunniaksi: ei kelvannut enää. Viettävät kuulemma rauhallista iltaa parin kaverin kanssa, ja siinä se. Itse en oo koskaan pitänyt bileitä, en synttäreillä enkä muutenkaan. Vaikea sanoa mistä johtuu, kasvatus vaikuttanee. Mutta juhlia pitää aina kun on aihetta, jos vaan juhlakalu niin haluaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Minusta on hienoa, jos lapselle pidetään kunnon kymppijuhlat. Juhlivathan aikuisetkin pyöreitä vuosia. Ainut, että sen alkumaljan, vaikka alkoholiton onkin, jättäisin pois. Mulla nyt on muodostunut ehkä hieman liian kielteinen asenne alkoholiin, että saatan tässä kohdin olla tiukkis.
Kyllä ne maljojen kohottelut opitaan sitten vaikka lakkiaisissa tai muissa juhlissa myöhemmin.

Tämän pyysi likka ite kun käytiin serkkuni rippijuhlissa ja näki sen toimituksen....mutta en nyt itse sitä pidä pahana jos lasissa on lasten shamppanjaa......En minäkään sitä alkoholia ylistä mutta en lasiinkaan sylje. :D

toi meidän neiti on aika aikas topakka ja olis halunnut pitää BILEET!!!! :o
Siihen en suostunut huh huh!!!

Mitä mieltä tyttö itse on asiasta? Juhliiko mieluummin sukulaisten vai kavereiden kanssa? Vai oliko ylipäänsä tarkoitus, että se mummien ja kummien kanssa juhliminen vaihdetaan kavereiden elokuvailtaan vai meinasitteko tulevaisuudessa syödä kakkua vain omalla porukalla ja kuitata synttärit sillä?

Meillä on tähän saakka järjestetty niin, että varsinaisena syntymäpäivänä on käynyt kaveriperheitä, joiden kanssa muutenkin ollaan paljon tekemisissä ja lapsetkin ovat keskenään kavereita. Seuraavana viikonloppuna on kutsuttu sukulaiset ja kummit, jotka meillä kaikki asuu kaukana.

Tänä vuonna esikoinen saa 5v syntymäpäivänään vain lapsille tarkoitetut kaverisynttärit ja viikonloppuna on hänen ja nuorimmaisen yhteiset kestit sukulaisille. Näillä kahdella synttärit peräkkäisinä päivinä ja tulevaisuudessa en aio alkaa järjestämään viikon sisällä kolmia juhlia (siis kemuja sukulaisille + kaksia lastenjuhlia), joten siinä vaiheessa molemmille omat juhlat kavereineen. Sukulaiset tulee sit käymään omia aikojaan, jos haluavat. Kokonaan en kuitenkaan meinaa synttäreiden viettämistä lopettaa, mutta luulen tosiaan, että jossakin vaiheessa lapselle tulee tärkeämmäksi juhlia kavereiden kuin sukulaisten kanssa.

Mun mielestä tuo sun idea ei ole ollenkaan hullumpi, jos se tytölle itselleen sopii. Mutta aika julmaa on kieltää lapselta synttärijuhlat, jos niitä itse haluaa viettää. Meidän suvussa aikoinaan synttäreitä järjestettiin sinne rippikouluikään saakka. Itse meinaan sukulaisten kestittämisen lopettaa aikaisemmin.

lisäystä: Olikin tullut lisätietoa sillä aikaa, kun omaa viestiäni kirjoittelin. Kun tyttö kerran itse haluaa lopettaa juhlimisen, niin toi on tosiaan hieno suunnitelma!

Alkuperäinen kirjoittaja yönlapsi:
Mitä mieltä tyttö itse on asiasta? Juhliiko mieluummin sukulaisten vai kavereiden kanssa? Vai oliko ylipäänsä tarkoitus, että se mummien ja kummien kanssa juhliminen vaihdetaan kavereiden elokuvailtaan vai meinasitteko tulevaisuudessa syödä kakkua vain omalla porukalla ja kuitata synttärit sillä?

Meillä on tähän saakka järjestetty niin, että varsinaisena syntymäpäivänä on käynyt kaveriperheitä, joiden kanssa muutenkin ollaan paljon tekemisissä ja lapsetkin ovat keskenään kavereita. Seuraavana viikonloppuna on kutsuttu sukulaiset ja kummit, jotka meillä kaikki asuu kaukana.

Tänä vuonna esikoinen saa 5v syntymäpäivänään vain lapsille tarkoitetut kaverisynttärit ja viikonloppuna on hänen ja nuorimmaisen yhteiset kestit sukulaisille. Näillä kahdella synttärit peräkkäisinä päivinä ja tulevaisuudessa en aio alkaa järjestämään viikon sisällä kolmia juhlia (siis kemuja sukulaisille + kaksia lastenjuhlia), joten siinä vaiheessa molemmille omat juhlat kavereineen. Sukulaiset tulee sit käymään omia aikojaan, jos haluavat. Kokonaan en kuitenkaan meinaa synttäreiden viettämistä lopettaa, mutta luulen tosiaan, että jossakin vaiheessa lapselle tulee tärkeämmäksi juhlia kavereiden kuin sukulaisten kanssa.

Mun mielestä tuo sun idea ei ole ollenkaan hullumpi, jos se tytölle itselleen sopii. Mutta aika julmaa on kieltää lapselta synttärijuhlat, jos niitä itse haluaa viettää. Meidän suvussa aikoinaan synttäreitä järjestettiin sinne rippikouluikään saakka. Itse meinaan sukulaisten kestittämisen lopettaa aikaisemmin.

En kiellä vaan tyttö olis halunnu lopettaa nämä jo 8v mutta sustuttelin jatkamaan 10v kemuihin ja kaikki nämä on likan omia päähän pistoja joihin olen sanonut oman mielipiteeni. :)

Alkuperäinen kirjoittaja yönlapsi:

En kiellä vaan tyttö olis halunnu lopettaa nämä jo 8v mutta sustuttelin jatkamaan 10v kemuihin ja kaikki nämä on likan omia päähän pistoja joihin olen sanonut oman mielipiteeni. :)

Muokkasinkin jo tuota omaa viestiäni, kun huomasin viestit mitä oli kirjoitettu sillä aikaa, kun omaa viestinä kirjoittelin lasten kanssa säheltämisen ohella =) Varmaan kivakin juhlia oikein isojen tyyliin ja lopettaa siihen.

Meillä on joka vuosi megajuhlat neidillä.
Pelkkiä sukulaisia on jo reilut 30 henkeä ja neidin kavereita on yleensä 8-12 henkeä. Sukujuhlat on aina juhlittu erikseen ja lasten/kaverijuhlat erikseen.

Mun mielestä on ihanaa kun lapsi saa edes kerran vuodessa megajuhlat, joihin satsataan ja tehdään aina jotain todella kivaa. Tähän mennessä ollaan vietetty synttäreitä kotona eri teemoilla (prinsessa, leikki/tehtävä yms.), leffassa, McDonaldsissa ja ensi kerralla neiti lähtee kaverisynttäreillä HopLoppiin.

En lopettaisi isojen juhlien järkkäämistä neidille niin kauan kun hän niistä itse iloitsee ja haluaa. Kyllä se aika tulee kun kasvetaan niin "isoksi" ettei äidin järkkäämät juhlat enää kiinnosta.
Mutta ketään morkkaamatta... jokainen tyylillään
=) ja niin sen pitää ollakin

meillä on tässä tulossa 11 v synttärit ja nimenomaan kaverisellaisiin satsataan enemmän kuin aikuisten kesken. Lapsella on oikeus saada synttärit ja omanlaisensa. Jos ne kaverit on tärkeämmät kuin äidin kaverit, niin on eikä 10 vuotiasta vielä tarvitse pakottaa aikuisten juhlatyyliin. Meillä kyllä kohta 11 v vihjaili runsaampaa "oikean" pikkusuolaisen tarjoilua kuten oli isomman lakkiaisjuhlissa.

noh... työhä juhlitte niiku tahotte, mut meillä juhlitaan joka vuosi pienellä budjetilla niinkauan ku herra itse tahtoo... tosin sit kakskymppisten jälkeen voisin sanoa jo että maksa ihe.

Kuullostaa kivalta. Meillä myös 10-vuotissynttärit olivat viimeiset "viralliset" synttärit. Isovanhemmat ja mun siskoni perhe on toki illut sen jälkeenkin kakkukahvilla lasteni synttäreinä, mutta mitään lastenjuhlia en ole järjestänyt sen jälkeen. Yli 10 veet ovat menneet muutaman parhaan kaverinsa kanssa juuri leffaan, mäkkäriin tms.

olen kanssa ajatellut että teen niin kuin sankari/t itse tahtoo,ne saa päättää sen päivän ruoan ja syödäänkö kotona vai ravitolassa.yllättävää kyllä,ne haluu kotona syödä.Ja kaveri juhlat pidetään erkseen joko kotona tai just joku leffa+mäkkäri,kumman sankari valitsee se on siitä kiinni,kaikkeen ollaan varauduttu koska tunnetusti lapsen mieli muuttuu hetkessä mutta viikkoa ennen on päätös oltava varma.
saa nähdä matkiiko pikkusiskot tulevaisuudessa tätä tyyliä vai mikä on silloin ajatus...Ja niin kuin äiti40plusplus sanoi juhlat on sellaiset jotka sankari itse haluu,ja meidän tuleva 10v haluu kunnon isot kemut...ja ne tehdään!!!!heh heh

Yhteistyössä