Mitäs ootte harrastaneet raskaana ollessanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
nyt kaikki hyvät vinkit kehiin! :attn:

Eli nyt on tullut fiilis, että tahdon aloittaa jonkun uuden liikunnallisen harrastuksen. Ja pitäis nopeasti keksiä mikä se vois olla, jottei innostus laannu huonon mielikuvituksen takia :xmas:
Oon nyt rv 11+5 eli hyvinkin alussa vielä. Ajattelen vaan jo sitä, kun maha alkaa olla niin iso, että selkä rasiintuu.. Mulla on huonot selkälihakset ja niitä varsinkin pitäis saada nyt parannettua.

Yksi mikä mua kiinnostaa on raskaana olevien vesijumppa.. onko kukaan tuollaisessa käynyt? Millaista oli ja onko vesijumppa ryhmiä paljonkin raskaana oleville? yritin katsella täältä päin ryhmiä mutten vielä löytänyt kuin vain ikääntyville, niin en tiedä onko täällä sitten tuollaista..

Kaikenlaiset kokemukset ja vinkit otetaan ilolla vastaan! :flower: =)

mulle sopi hyvin hiihto, sitä pystyi harrastamaan ihan raskauden loppumetreille asti kun se on niin tasaista menoa toisin ku esim. kävely.. Lenkillä en paljon pystynyt käymään kun vihloi niin, mutta hiihto siis sopi mulle. Kunhan ei hirveisiin mäkiin lähde =)

Eka raskaudessa en voinut edes liikkua kovien liitoskipujen takia, toisessa raskaudessa hoidin vauvaa ja kolmannessa taaperoa ja vauvaa, sekä yritin olla synnyttämättä liian aikaisin.

Mää sauvakävelin ja kävelylenkkejä tein muutenkin, kävin ahkeraan uimassa ja vesijumpassa. Mammavesijumppa oli aikasta pliisua, niin kävin sen lisäksi sitten ihan kunnon jumpassakin- mammamallin jumpassa nautiskellen lilluttelin muitten pömppävattojen seurassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mää sauvakävelin ja kävelylenkkejä tein muutenkin, kävin ahkeraan uimassa ja vesijumpassa. Mammavesijumppa oli aikasta pliisua, niin kävin sen lisäksi sitten ihan kunnon jumpassakin- mammamallin jumpassa nautiskellen lilluttelin muitten pömppävattojen seurassa :D

olitko tuossa mammajumpassa ihan alusta asti vai onko se tarkoitettu jo pidemmällä oleville iso mahaisille äideille? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

olitko tuossa mammajumpassa ihan alusta asti vai onko se tarkoitettu jo pidemmällä oleville iso mahaisille äideille? :D

Se mammavesijumppa alkoi just sopivasti kun olin jossain puolessavälissä raskautta- oli uus juttu paikkakunnalla silloin ja näkyy jatkuvat jo kolmatta vuotta :)

Vesijumppaa raskaana oleville- oli ryhmän nimenä- oli siellä pari mukana joilla vyötärö oli vielä ns. tallella :D

Uusia lajeja ei kai suositella raskausaikana aloitettavan, mutta jos salilla käyminen on yhtään tuttua niin bodypump on tosi hyvä selälle. Sopii raskaanaolevalle ihan loppuun asti koska siinä ei oo mitään hyppyjä ja vastusta voi ite säädellä vähentämällä painoja tai tekemällä vaikka ilmankin. Itse kävin ekassa raskaudessa viikolle 32 ja tokassa viikolle 36 asti.

Se mammavesijumppa alkoi just sopivasti kun olin jossain puolessavälissä raskautta- oli uus juttu paikkakunnalla silloin ja näkyy jatkuvat jo kolmatta vuotta :)

Vesijumppaa raskaana oleville- oli ryhmän nimenä- oli siellä pari mukana joilla vyötärö oli vielä ns. tallella :D

No tommosta tahtoisin just kokeilla ja ei haittaa vaikka vähän pliisua olisikin, sais alottaa rauhassa kun on vähän toi liikkuminen jäänyt vähälle tässä parin vuoden aikana :ashamed: Ja sitten jos silti tuntuis liian pliisulta niin toki voisi mennä ihan normaaliinkin ryhmään. :D
Harmittaa vaan kun en tiedä onko täällä noita vesijumpparyhmiä raskaana oleville.. :( Enkä tiedä mistä etsiä, tuon yhden sivun löysin missä on ohjatut vesijumpat muttei siellä ollut mitään mikä kuulostaisi mammajumpalta.

No tommosta tahtoisin just kokeilla ja ei haittaa vaikka vähän pliisua olisikin, sais alottaa rauhassa kun on vähän toi liikkuminen jäänyt vähälle tässä parin vuoden aikana :ashamed: Ja sitten jos silti tuntuis liian pliisulta niin toki voisi mennä ihan normaaliinkin ryhmään. :D
Harmittaa vaan kun en tiedä onko täällä noita vesijumpparyhmiä raskaana oleville.. :( Enkä tiedä mistä etsiä, tuon yhden sivun löysin missä on ohjatut vesijumpat muttei siellä ollut mitään mikä kuulostaisi mammajumpalta.

Kannattaa kokeilla sitä perus vesijumppaakin sillai, että jumppaat vaan vähän rauhallisempaan tahtiin. Kysäse vaikka joltain ohjaajalta, onko tunneilla käyny mammoja =)

Oooo, nyt löyty googlettamalla yksi sivu missä oli odottaville äideille jumpparyhmä merkitty, jee! :)

Sitä vois ehkä käydä kokeilemassa..

Muitakin ehdotuksia saa vielä heittää jos mieli muuttuu eikä toi tunnukaan niin hyvältä ajatukselta! Monia ideoita tulikin jo.. Esim. lenkkeilyssä mulla on se ongelma, että tylsistyn siihen nopeasti.. En tiedä miksi mutta joku siinä kävelyssä ei oikein jaksa mua innostaa kovin pitkää aikaa.

Oooo, nyt löyty googlettamalla yksi sivu missä oli odottaville äideille jumpparyhmä merkitty, jee! :)

Muitakin ehdotuksia saa vielä heittää jos mieli muuttuu eikä toi tunnukaan niin hyvältä ajatukselta! Monia ideoita tulikin jo.. Esim. lenkkeilyssä mulla on se ongelma, että tylsistyn siihen nopeasti.. En tiedä miksi mutta joku siinä kävelyssä ei oikein jaksa mua innostaa kovin pitkää aikaa.

Jos kuuntelisit kuulokkeilla jotain samalla?
Tai saisit kaverin mukaan? Siinä juorutessa ja maailmaa parantaessa siinä sitten tulis käveltyä huomaamatta pitkäkin matka =)

Jos kuuntelisit kuulokkeilla jotain samalla?
Tai saisit kaverin mukaan? Siinä juorutessa ja maailmaa parantaessa siinä sitten tulis käveltyä huomaamatta pitkäkin matka =)

No nyt vois jo sen kaverin saadakin joukkoon, en ole vielä kauaa täällä asunut niin ei ole lenkkiseuraakaan ollut :) Paitsi mies ja miehen kanssa lenkkeillessä on se ongelma, että meidän kävelytahti on hieman eri tasolla :D Mun pitää juosta, että pysyn ukon perässä.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Seksiä..uinti on jees mut sitä ei suositella enää jonkun viikkoluvun jälkeen ku on infektioriski. Sit ihan kävelyä..

Minulle sanottiin että niin kauan on turvallista uida,kun alapää sen sallii.Eli paikat kiinni ja sitä rataa.

Yhteistyössä