Mitäs ruokavaliota noudatatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvä olo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvä olo

Vieras
Mitäs olette mun ruokavaliostani mieltä, meneekö tää johonkin kategoriaan...? Ja laittakaas omia ruokapäiväkirjojanne/ruokavalioitanne, niin saadaan vinkkejä...mulla siis tavoitteena pudottaa painoa 15 kg ja hyvinvoinnin parantaminen...

Aamupala
-kaurapuuroa, sokeroimatonta mehukeittoa, raejuustoa

Lounas
-lihaa/kalaa, kasviksia (lämpimiä/kylmiä), ehkä vähän kananmunaa, raejuustoa/fetajuustoa, öljypohjaista kastiketta

Välipala
-kahvia, pähkinöitä/joku hedelmä (yleensä omppu)/rahkaa+marjoja ja pari palaa suklaata (yleensä tummaa)

Päivällinen
-tavallista kotiruokaa, perunaa ja pastaa vain vähän, pari palaa näkkäriä, salaattia

Iltapala
-välipalan tyyliin, joskus jogurttia/leipää/munakasta

Juomana vettä, Pepsimaxia silloin tällöin, päivällä kahvia, illalla vihreää teetä.

Kerran viikossa herkkupäivä, silloin jotain näistä, ei kaikkia:
-irtokarkkeja
-sipsejä
-pullaa
-jätskiä

Olen pyrkinyt poistamaan höttöhiilarit ruokavaliostani ja syön hyvin proteiinipitoista ja kasvispainotteista ruokaa. Tarvittavat rasvat otan lähinnä tumman suklaan, lihatuotteiden ja pähkinöiden muodossa, en oikeastaan käytä öljyä/voita tms. Toisinaan sorrun light limsaan. :ashamed:

noudatan perus lautasmallia ja vältän turhia sokereita yms. Ja kerran viikossa/viikonloppuisin voin jonkinverran herkutella: syödä karkkia, popcornia ja ehkä juoda jotain limsaa(tässä syyllistyn niinkin pahamaineisiin light-limsoihin, kun en tykkää sokeroiduista).

ihan normaalia kotiruokaa meillä, lihana usien riistaa eli mm. hirveä, jänistä, metsälintuja, vesilintuja. kalaa melkein joka päivä jossain muodossa koska kalastetaan päivittäin.

Peruskotiruokaa, viljat tummaa, paljon kasviksia. Tiputan muutamaa kiloa, ja opin lisäämään proteiinia jokaiselle aterialle kun kävin juttelemassa ravitsemusterapeutin kanssa.

Toi ap:n ruokavalio näyttää about samalta kuin terapeutin suosittelema, paitsi että mulla on superpienet annokset kun lähtöpaino on niin pieni.

Ihan tavallisella perusruokavaliolla olen aina saanut laihdutettua. En yhtään epäile etteikö karppaamiset ym. toimisi, mutta itselläni ei vain ole koskaan ollut mielenkiintoa kokeilla. Tahdon pitää tämän nykyisen helppouden.:)

Mulla on varmaan aika proteiinipainoitteinen ruokavalio, mutta siltikin aina mahtuu jotain poikkeuksia mm eilen söin päivällisellä tummaa leipää ruuan kanssa. Ja muutoin taas välttelen leivän syömistä ja muutoinkin turhia hiilareita.
Jugurtteja pyrin syömään harvemmin, kun niissä on useimmiten sokeria ja siten hiilareitakin.

Kertokaas teidän parhaat niksit saada maitorahkasta herkullista tai edes jokseenkin hyvää syötävää mm välipaloille ? Mehukeiton kanssa ihan jees, mutta muutoin on kyllä tökkinyt ja pahasti.

Kertokaas teidän parhaat niksit saada maitorahkasta herkullista tai edes jokseenkin hyvää syötävää mm välipaloille ? Mehukeiton kanssa ihan jees, mutta muutoin on kyllä tökkinyt ja pahasti.

Mä teen smoothien - 250g purkki rahkaa, marjoja pakkasesta, jääpaloja ja nesteeksi mehukeittoa/maitoa/tuoremehua. Pyöräytys tehosekoittimessa ja valmista on. Tosta tulee reilu 2 annosta.

ihan normaali ruokavalio. pullat, sokerit, limsat, mehut, karkit ei siihen mulla kuulu koska
laihdutan. paljon kasviksia, lisäksi syön marjoja, maitotuotteita, lihaa, kalaa, kanaa.
makaroonia ja riisiä en oikeestaan syö. perunaa muutaman kerran viikossa ja leipää noin siivu päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä olo;26003701:
Mä vedän rahkani ihan vaan pakastemarjoilla ja makeutusjauheella höystettynä. Tota makeutusjauhetta ei mee tosiaankaan paljoa. Hyvää on =)

Mä laitan mustikoita, rahkaa purkki, loraus oliiviöljyä ja maitoa. Ei siihen mitään makeuttajia tarvita, turhaan vain nostaa insuliinitasoa.

Yhteistyössä