Mitäs siivoatte tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Tuli mieleen tuosta Rollolaisen keittiönsiivousketjusta että mitäs niillä, joilla tänään siivousta suunnitelmissa , on suunnitelmissa siivota.
Tarkoitan siis mahdollisesti jotain "yli" astianpesukoneen täytön, arki-imuroinnin tai muun päivittäin tehtävän?

Itse mietin että jos iltaa kohden, sen jälkeen kun toivottavasti saanut koulutyöt alta pois, ottaisi pikkuneidin 5v huoneen työn alle. Veisi kaikki petivaatteet, patjat, henkarissa olevat vaatteet, pehmolelut jne pihalle tuulettumaan, pesisi kaikki pinnat, peilit, laatikot ja hyllyt, järkkäisi yhdessä lapsen kanssacniin hänen omansa kuin nukkejenkin, vaatteet, naamiaisasut, petshopit, kirjat, lehde...

Ja lopuksi hakisi sitten vaikka kukkakimpun pöydälleen ja jonkin kivan sisustustarran tai julisteen seinälleen.

Adoptiotäti kuulemma haluaa hinkata portaikon viereiset seinät, joihin tuppaa aikaa myöten jäämään pieniä sormenjälkiä sun muuta ja ukolla suunnitelmissa kerätä verannalta ja pihalta kaikki duplot talvivarastoon ja täyttää saavit sen sijaan polttopuilla.

:)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="sia";24890100]En ajatellut siivota mitään, mutta tuli vaan mieleen, että miksi teillä on dubloja pihalla? :)[/QUOTE]

Duplot ovat meillä kesälelu joilla leikitään toukokuun alusta lokakuun loppuun aina verannalla, joka toimii kesäaikaan olohuoneen jatkona. (Pihalla niitä ei tietenkään pitäisi olla mutta talossa jossa verannalla huseeraa 6v, 5v, 4v , 3 v ja 2 x 1v, kaikki lelut eivät aina pysy tarkkaan sillä alueella mihin ne on aikuisten mielestä tarkoitettu.)
Talveksi ne siivotaan pois ja vastaavasti otetaan olkkarissa kehiin brion junaradat ja puiset kaupunkipalikat yms. eli tuohon duplojen poiskorjaamiseen liittyy myös vetureiden akkujen lataaminen ja pattereiden vaihdot yms.

(Tosin oli niin sateinen kesä että pari kertaa leikittiin briolla viime kesänäkin... )

en mitään! Eilen imuroin, pyyhin pölyt, pesin 2 koneellista pyykkiä, täytin ja tyhjensin astianpesukoneen, vaihdoin petivaatteet jne :D eli tänään on luvassa vain ja ainoastaan laatuaikaa tytön kanssa, kunhan tuo malttaisi jättää leikit kesken niin päästäisiin lähtemään ulos!

en erikoisia, koska eilen hinkutin lattioita, matot oli yön pihalla pakkasessa ja juuri nostin ne sisään. viime yönä siivosin kaikki kaapit keittiöstä.
nyt meinaan pistää itteni lujille ja kiellän siivoukset ennen perjantaita (yleensä nuolen paikkoja jatkuvasti..)
tosin vessan saan siivota joka aamu ja pyyhkiä muruja yms pöydiltä.
Ja imuroida, aamurutiinit kunniaan.

Mä luulen että tänään on töiden jälkeen luvassa silitystä. Nyt on taas se kausi, että en halua että puhtaat pyykit kasaantuu liikaa vaan ne löytävät silittettyinä tiensä kaappeihin todella nopeasti.

Rollolaisen innoittamana, voisin ottaa toin keittiön ryjäkaapin käsittelyyn, siinä saattaa vierahtää tunti jos toinenkin, siel on käyttämättömiä astioita pakkauksissaan, tupperin kippoa ja kuppia, käyttämättömiä nekin, karkkia, sipsiä, maksettuja laskuja, pesusieniä, keittiöliinoja, kumihanskoja jne... Eli siis kaikkea mitä vaan voi kuvitella..

Mulla on siivous tällä hetkellä koirien valtavan karvanlähdön takia päivittäistä imurointia, ainakin pintapuolisesti. Lisäksi pyrin joka päivä tekemään jonkin pienen perusteellisemman askareen; tänään vuorossa vierashuoneen lattian pyyhintä, sängyn päiväpeitteen imurointi (koirat!) ja pölyjen ja välioven pyyhintä tuosta yhdestä huoneesta. Huomenna taas jotakin muuta normi-imuroinnin lisäksi :)

Mun pitäis oma vaatekaappini siivota. Ihan järkyttävässä kunnossa. Ja oon huomannut että sama juttu pojan vaatelipaston kanssa, sekään ei pysy järjestyksessä. Pitäs alkaa skarppaamaan tai poika oppii saman tavan, vaatteet vaan viskellään kaappiin ja jotain yhtä vaatekappaletta saa sitten etsiä sieltä sekamelskasta.

Keittiön ja kylppärin kaapit kaipaisivat uudelleen järjestelyä ja inventaariota. Jos vaikka saisi muutaman keittiön kaapin hyllyn pestyä ja järjesteltyä, vaikka ne ylimmäiset, mitkä toimivat varastohyllyinä.

Taistelen tän aamupäivän noitten vauvan vaatteiden kanssa, pesin eilen ja tänään tulevia ja meneviä. Nyt on taas tullut vaatteita ovista ja ikkunoista, ja aivan tolkuton kasa 90cm ja yli -kokoisia vaatteita, tyttö käyttää nyt 80cm vaatteita.
Ensin vaan pitäis siivota joku meidän tuhansista komeroista, että vois ne isot pistää odottamaan, muuten ne lojuu pusseissa ja laatikoissa pitkin olohuoneen nurkkia ja nykyinen siisti-minä ei kestä sitä :D
Mutta aina kun avaan minkä tahansa komeron oven, tulee jostain syystä kumman voimaton olo... Hmm.

Tässähän tämä on aamupäivä mennyt, tavaroita järkkäillessä ja imuroidessa. Ja jatkuu vielä piiiiiiiiitkään, kun näissä hommissa mulle tahtoo tapahtua aina sellainen lumipalloefekti, että yhden paikan kuntoonsaattaminen vaatii toisen paikan järkkäilyä jne.

Nyt kuitenkin ruokatauko, samalla tehdään pölypussille ruumiinavaus, josko miehen sormus kuitenkin vielä löytyisi...

Mulla olis koko kämpän siivous, tavaroiden järjestely ja imurointi. Ollaan oltu kipeänä ja sisällä ja jo yhden päivän aikana lapset saa uskomattoman siivon aikaan askartelemalla ja leikkimällä!

Tiedän että vaan näyttää pahemmalta kuin on, mutta lannistava näky..

Samaten pitäis järjestää kuistin kengät. Veljeltä siskolle jääneet isot kengät, talvikengät jota tarvitaan hetken päästä, viimevuotiset pienet kengät, kesäkengät, mitä ihmettä niille teen!
Minkälainen järjestys teillä on noilla ja missä niitä säilytätte!?

Yhteistyössä