Mitäs sinne sairaalakassiin kantsii pakata...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Allu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Allu-

Aktiivinen jäsen
03.09.2009
1 212
1
36
Mulla lyö pää ihan tyhjää että mitä mä sinne pakkaisin.. Vauvalle vaatteet ainakin? Kannattaako sinne pakata shampoota, saippuaa ja hammastahnaa kun niitä varmaan saa sairaalastakin?

Listoja löytyy netistä monia, kannattaa hakea tuolla hakutoiminnolla tai googlettaa. :)

Kannattaa ottaa omat kosmetiikat mukaan (pesuaineet, hampitahnat jne.). Jotain saa ostettua kanttiinista, mutta kannattaako erikseen maksaa, kun voi kotoakin tuoda. Huulirasvaa, luettavaa, naposteltavaa, omia sukkia ...

Mutta tosiaan, hae niitä listoja.

Miks pitää aina kysyä nää samat kysymykset. Luulis et muistais vähemmälläkin mitä kannattaa pakata. Vauvalle vaatteet nyt ainakin ja mitä luulet tarvitsevasi!

EI saa sairaalasta yleeens mitään hygieniatuotteita paitsi terveyssiteitä, ja saattaa olla jotain all in one- suihkusaippuaa. Mula ainakin on ollut omat mukana. Lisäksi kannattaa ottaa omia sukkia. Sairaalan sukat on musta kammottavia.

Mä suosittelisin ottamaan omat shampoot, saippuat ja hanmmastahnat. Ainakaan hammastahnaa ei mun aikana ollut kyllä tarjolla, jo shampoo oli jotain tosi surkeeta. Hoitoainetta ei ollut ja tukka olikin sitten ihan kauhea siellä. Hiusharja kannattaa ottaa jos tukkaa päässä vaan on, samoin oma hammasharja. Omat kotiinlähtövaatteet ja imetysliivit suosittelisin myös ottamaan mukaan. Kännykkä ja akkulaturi tulee ehdottomasti tarpeeseen. Mä ehdottomasti tarvitsin myös kirjaa ja äänikirjaa sekä soitinta. =) Vauvan kotiinlähtövaatteita en pakannut lähtiessä, vaan isä toi ne sitten tullessaan kun lähdettiin kotiin kun toi turvakaukalonkin.

imetysliivit on ihan must. Ja liivinsuojat. Mä ainakin vähän häpesin, kun tuli synnytystä seuraavana päivänä sukulaisia käymään eikä mulla ollu liivinsuojia, niin sen sairaala-aamutakin etumus oli ihan maidosta märkä :)

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
Näiden lisäksi ottaisin omat tossut ja suihkutossut. Esikoisen aikaan sain sairaalasta kotiintuliaisina jalkasienen :$

tää pitää heti laittaa muistiin! Esikoisen aikaan mua ällötti käydä siellä suihkussa paljain jaloin.

Yhteistyössä