Mitäs suolasta mä keksin tarjolle synttäreille?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Voileipäkakun aattelin tehdä pitkästä aikaa, lihallisen. Mut jotain muutakin suolasta. Mikä ei ois saman tyylistä kun tuo voileipäkakku... Eli ei mitään piirakkaa, tms. Ideoita? Pää vetää nyt ihan tyhjää... Kala vois olla jees jossain muodossa.

Meillä kauppansa on tehny "brucettat". Leikkaa patonkeja pieniks siivuiksi, voitele pestolla, päälle tomaattia ja mozzarellaa ja uuniin. Helppoja ja nopeita tehdä ja tosi hyviä.

Ja toinen mikä on tosi hyvä missä on kalaa on hyydytetty kalakakku. On tosin voileipäkakku muttei aivan samanlainen kuitenkaa. Loppui meiltä pöydästä ekan kattauksen jälkeen :)

Kaupan valmis voitaikina, kaulitse levyksi. Päälle tuorejuustoa, kulmäsavulohta, tilliä tms. Kääri rullalle. laita hetkeksi kovettumaan jääkaappiin ja leikkaa ohuiksi kiekoiksi. Sitten vaan voitelu ja uuniin. Netistä löytyy tämäntyyppisiä ohjeita, tein itse parilla erilaisella täytteellä... hyvin maistuivat vieraille. Maistuu kylmänäkin, mutta parasta hieman lämmitettynä.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Mä olen laittanut ruischipsejä ja niiden kanssa rapu- ja lohisalaattia joko valmiiksi tai sitten niin,että jokainen saa voidella haluamallaan salaatilla chipsinsä itse.
Toinen mika tulee mieleen on kala(lohi)-voitaikina rulla

Mut noi on just samaa, leipää, tai vähintään taikinaa jossain muodossa noissakin... :/ Tota hyydytettyä kalakakkua oon tehnyt joskus, ja oli kyllä tosi hyvää... Sen vois kyllä vaikka tehdäkin, sit ois kaks voileipäkakkua, mikä mun mielestä parempi, saati että ois kahdessa eri muodossa sitä leipää... Hmm.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;26704586:
Mut noi on just samaa, leipää, tai vähintään taikinaa jossain muodossa noissakin... :/ Tota hyydytettyä kalakakkua oon tehnyt joskus, ja oli kyllä tosi hyvää... Sen vois kyllä vaikka tehdäkin, sit ois kaks voileipäkakkua, mikä mun mielestä parempi, saati että ois kahdessa eri muodossa sitä leipää... Hmm.

ööö, no jos ei saa olla taikinaa, tee sitten vaikka coctaitikkuja joihin tökit vaikka minitomaatteja ja minimozarelloja sekä besilikanlehtiä tai perinteisiä lihapulla ja nakkitikkuja.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Jos et leipähässäkkää toisesta halua niin: salaattia ( salaattipohja, juustoleipää, savuporoa ja karpaloita / mansikkaa esimerkiksi) tai sitten nachoja ja dippejä.

Mä tein pojan synttäreille pizzarullia. Eli pissataikina* kaulitaan, sinappiketsuppia pohjalle, kinkkua ananasta ja juustoraastetta päälle, kääri rullalle ja paista uunissa. Paiston jälkeen leikkaa siivuiksi ja tarjolle. Helppo ja hyvä :)

Muoks; piZZAtaikina* kuitenkin :laugh:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
sanoisin että nakkipiiloja eli torttutaikinalevyihin nakki sisälle ja ehkä vähän juustoa ja
sitten uuniin.
tai torttutaikinalevyistä leikkaat vaikka piparimuotilla sydämiä ja pistät tuorejuustoa
vaikka se savulohi-piparjuuri ja lämminsavulohta sekaisin ja sitten uuniin..

Yhteistyössä