mitäs tää nyt oli? (kipeistä supistuksista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aniida

Aktiivinen jäsen
08.02.2007
1 293
0
36
kertokaas kokeneemmat mitäs tää nyt on/oli kun viime yönä klo 3 jälkeen heräsin aika kipeisiin supistuksiin joitsa tuli sellasen 40 min ajan säännöllisesti 10 min välein, sitten säännöllisyys hävisi ja niitä tuli 10-45min välein tuonne aamu kahdeksaan asti, jonka jälkeen ne loppuivat kokonaan. Toista olen tekemässä joten tiedän että synnytykseen viittaavia olivat nämä supistukset, sen verran ottivat tuonne reisiin ja selkään asti että joutu jo vähän huohottomaan. Nyt ei sitten koko aamuna enää mitään, paitsi maha on ihan löysällä. Mistäs nyt oikein tuulee?

ai niin rv 38+2

sitä mä vaan että pitääks mun soittaa vaikka neuvolaan? kun mun mies tossa vieressä hermoilee että täytyy soittaa johonkin ja käydä "tarkistamassa" mutta musta se tuntuu turhalta...vai onko se turhaa?

ok :) kiitos, mulla kun ei ton ekan kanssa ollut ollenkaan ennen synnytystä näitä kipeitä suppareita, vaan alkoivat heti säännöllisinä ja siitä käynnisty sitten synnytyskin niin jotenkin ajattelin että se olis nyt sitten sen merkki ja sitten kun loppukin niin hölmistyion vähän. Ja mun mieshän on tietty ihan piukeena ja soittelee töistä ja on hälyttänyt koko suvun kyselemään mun vointia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ennustelevia supistuksia. Kohtu siis harjoittelee synnytystä varten. Ihan rauhassa vaan odottelet niitä säännöllisiä kipeitä supistuksia.

joo, mutta kun nää oli säännöllisiä siinä aluksi melkein tunnin ajan ja sitten harvenivat ja kipeitä olivat myös. Siksi tässä ihmettelen...mutta siis jään odottamaan :)

Juuri sen takia synnäriltä neuvotaankin, että kun niitä säännöllisiä kipeitä supistuksia on ollut uudelleensynnyttäjällä tunnin ajan, niin voi lähteä sinnepäin. Erotuksena, jos heti ekasta supistukset erittäin kipeitä ja alkavat samantien tulla alle 5 minuutin välein.

Pitkästikkö synnärille? En mä ainakaan olisi kerennyt jos niitä todella kipeitä 5min välein tulevia oisin oottamaan jäänyt,matkaa n.40minsaa ja lähin kun olo oli tukala ja supistuksia tuli vaikka eivät vielä niin kipeitä olleet. Sairaalassa sit todettiin et 5cm auki ja saliin jossa sitten vajaan tunnin päästä synty meiän kakkonen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitkästikkö synnärille? En mä ainakaan olisi kerennyt jos niitä todella kipeitä 5min välein tulevia oisin oottamaan jäänyt,matkaa n.40minsaa ja lähin kun olo oli tukala ja supistuksia tuli vaikka eivät vielä niin kipeitä olleet. Sairaalassa sit todettiin et 5cm auki ja saliin jossa sitten vajaan tunnin päästä synty meiän kakkonen.

No tottakai pitää ottaa huomioon, että miten pitkä matka synnärille on. Silloin se katsotaan tapauskohtaisesti, vrt. Lapissa odotetaan sairaalassa tai lähempänä asuvilla sukulaisilla synn. käynnistymistä. Otithan sen itsekin huomioon, kun hyvin ehdit sairaalaan...

Yhteistyössä