Mitäs tää nyt sit on? Voiko olla jo vaihdevuodet...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä hittoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä hittoa?

Vieras
Mulla on yleensä aina ollut kierto 28 päivää (muutaman tunnin tarkkuudella), koskaan ikinä kierto ei ole kestänyt 31 päivää pitempään.
Nyt menossa kp 35, testit näyttää negaa, menkkoja ei näy.
Ei kai vaihdevuodet voi tulla 30-vuotiaana?
Vauva olisi siis meille tervetullut, välillä maha tuntuu "oudolle", ehkä vähän menkkamaisia tuntemuksia ja valkovuotoa tulee.

Sähän oot kuin mä:)
Mulla kierto kanss normisti 28 ja ikuna ei mennyt yli 31 päivää. Nyt on sitten kesästä asti kierto ollut noin 31-35. Viimeksi tosin 27.
Ikää on 38.
Oon käynyt gynekologisessa tarkastuksessa, kaikki ok. Ei osannut lääkäri sanoa kierron vaihteluun syytä, ei myöskään terkkarilta tullut tuohon syytä, sanoi vain, ettei mulla vielä voi olla vaihdevuodet, joita mäkin oon epäillyt.
Tässä sitä sitten ihmetellään.

Ei varmaankaan.. Mulle sanoi lääkäri (olen 37v), että keltarauhashormonin väheneminen aiheutta kyllä samankaltaisia oireita kuin estrogeenin puute. Vasta lähempänä 5o vuotta alkavat varsinaiset vaihdevuodet, kun estrogeenin tuotanto vähenee/lakkaa.

Ennenaikaiset vaihdevuodet voivat olla.. Tosin en nyt heti lähtisi niitä epäilemään, jos menkat ovat kerran myöhässä. Gynelle kantsii varata aikaa ja labrakokeilla selvittää onko munasarjojen toiminnassa tms. jotain häikkää.

Esivaihdevuodet alkaa kyllä niin,että kuukautiskierrot muuttuu,ne lyhenee ja välillä pitenee ja toisilla saattaa jäädä kuukautiset poiskin,mutta ei ole kuitenkaan raskaana.Että kyllä teillä varmaan molemmilla on jo esivaihdevuodet alkaneet,joten tervetuloa joukkoon mukaan,ei tarvitse miettiä ehkäisyä mikä on todella mukavaa.

Tai sit oot raskaana.
Minä ekan raskauden kohalla vaan oottelin menkkoja, oli sellanen olo,et kohta ne alkaa, ja oli valkovuotoo.
Testiä en tajunnut tehä ennen kun oli kaks viikkoo myöhässä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Tai sit oot raskaana.
Minä ekan raskauden kohalla vaan oottelin menkkoja, oli sellanen olo,et kohta ne alkaa, ja oli valkovuotoo.
Testiä en tajunnut tehä ennen kun oli kaks viikkoo myöhässä!!!!

Sitähän mä tässä toivoisin, mutta olen malttamattomana tehnyt jo 4 testiä ja negaa näyttää :( Olin jo ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ihan varma että nyt ois tärpännyt kun oireita oli vaikka kuinka, ehkä on vieläkin, en tiedä kuinka psykosomaattisia :)
Ennen testit on näyttänyt raskauden jo sinä päivänä kun kk olisi pitänyt alkaa.
Höh, jotenkin turhauttavaa tällainen epätietoisuus.

Sama juttu täällä,mä olen 43v ja menkat loppui mulla 39v enkä ole niitä kaivannut,mulla aluksi kuukautiskierto piteni,luulin olevani raskaana ja tilasin ajan gynelle ja kohdussa ei ollut mitään,otettiin kokeita niin syy oli esivaihdevuodet alkaneet,ne alkaa ennen varsinaisia vaihdevuosia.

Yhteistyössä