mitäs te tekisitte,miltä teistä tuntuisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mites ois...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
paljastanpas seikan, etten ite ole tuo mahdollinen kateellinen henkilö, vaan olin pistänyt kirjoitukseni "Päälaelleen" sillä toisinaan ihmettelen ystäväni käytöstä... on mulle rakkain ystävä ja mäkin hänelle..mutta on alkanu muutama vuos sitten käyttäytyy hieman oudosti niin ajattelin tuota mahdollisuutta sitten että oiskohan kateellinen jos ite joutuu kauheesti raataan ja meillä helpompaa..ite haluaisin niin kovasti tehdä enemmänkin töitä ja saada sen vakipaikan et itsetuntoonkin jo vaikuttaa :( ite on ton kaiken puhunu mulle mitä tohon kirjoitin -sen vuoksi kirjoitin toisinpäin sillä muute olisin saanut hirveet haukut :-D mut nyt sainkin sitten syyttä itelleni haukut että olen kateellinen ja että ei osata pitää taloutta kurissa yms. voin ystävästäni sanoa että ovat todella tarkkoja rahasioista, mutta on asunto -ja auto -ja remonttilainat yms eikä palkka ole kovinkaan kummoinen vaikka kaverini tekisi joskus sunnuntainakin töitä... no pitihän se taas yhden viikon palkatonta vapaata taas -kun oli juhannuksen raatanu töissä! :D (en käsitä mikä järki siinäkin, mut kaippa siitä sai sitten vähän lomarahojakin, kun oli mennyt työpaikka vaihtoon kesken kauden)

..niin ystäväni siis suhtautuu muhun ihanasti mutta toisinaan käyttäytyy oudosti... :(
mutta toisaalta ajattelen että voi olla väsymystäkin, olisi kvia vaan tietää että mikä o n..voihan se olla ihan mikä tahansa kriisi elämässä, mistä saa tietää sit jälkikäteen vasta... ehkä pitäis lakata ajattelemasta... mutta hieman vaivaa :-D

[QUOTE="vieras";21885256]Minkälaisia vastauksia kuvittelit tällä aloituksella saavasi? Laitit palstalaiset syyttä haukkumaan ystävääsi ja arvelemaan hänen ajatuksiaan.[/QUOTE]

Hei vieras, ajattelin empaattisempia vastauksia, ajattelin että ihmiset täällä olisivat kirjoittaneet tähän tyyliin: " ymmärrän hyvin tilanteesi, voisi olla vaikea tilanne suhtautua tuollaiseen tilanteeseen kun hyvän ystävä tuntuu pääsevän hieman helpommalla. Ehkä toisinaan kun olisi väsynyt ja uupunut töistä voisi hieman ärsyttääkkin moinen ja se saattaisi ilmetä joskus pienenä piikittelynä"

tai:

" vaikea suhtautua tilanteeseen, en kaiketi olisi kateellinen, ymmärrän jos joskus saattaisi hieman ärsyttää"

nyt tuli kommentteja:
"en olisi kateellinen, miten niin ette tule toimeen vaikka raadatte niskalimassa, todella huonoa talouden hoitoa jne jne..."

nyt sain kauheat haukut..ja nytkun paljastinkin että juttu oli päälaelleen sain kans haukut, tämä on kummalinen palsta tämä kaksplus palsta :-D

siis kateudesta puhuminen on tabu, ilmiselvästi. (=

EN TODELLAKAAN KERJÄNNYT ETTÄ MUN YSTÄVÄÄNI HAUKUTAAN, niinkuin yllä jo mainitsin on ystäväni viimeaikoina käyttäytynyt hieman oudosti ja HALUAISIN VAIN TIETÄÄ MIKÄ HÄNELLÄ ON sillä OLEN SIITÄ ALLAPÄIN!!!!!!!!!!!!! HALUAISIN VAIN TIETÄÄ... ehkä saan joskus tietää..mutta luulen että on kaiketi väsynyt... :( silloin ei jaksa pitää niin paljoa yhteyttä ja olla aina niin kivakaan .... olen sättinyt itseänikin että onks mussa jotain vikaa... en missään nimessä hauku ja nälvi kaveriani mistään..!!

mutta täällä asiasta on turhapuhua täällä vaan haukutaan, kummaa porukkaa..oli asia miten hyvänsä niin haukutaan ja nälvitään ja puretaan omaapaha oloansa!

ps. en tule enää vastauksianne tänne lukemaan, kirjoitin vain, ettei tarvitse enää vaivautua mua sättimään sillä EN LUE NIITÄ ENÄÄ, poistan nääs linkin tähän palstaketjuun suosikeistani niin en sitä enää löydäkään täältä..kun täällä kaikki on niin ymmärtämättömiä, oli asia mitenpäin hyvänäs saa haukut :,(

Olis kannattanut laittaa kysymys niin, että "miksi ystäväni tekee näin?" saadakseen haluamansalaisia vastauksia. Jos kysyt minun ajatuksistani, kerron niistä. Jos kysyt yleisesti, vastaan yleisesti.

Niinpä joo. Kun ihmiset kertoivat omista ajatuksistaan, niin eivät vastaukset kelvanneet sinulle, vaan sitä kateutta olisit vaan halunnut. Kysyit nimenomaan vastaajien omista tunteista kyseisessä tilanteessa ja vastaukset olivat epäsopivia.

Sinä "ystävä joka ois aina lämmin ja sellainen mukava, mutta sillä ei tuntuis olevan ollenkaan rahahuolia" keksit ystävällesi kateellisia ajatuksia, joihin meidän olisi pitänyt reagoida empaattisesti. Ihan outoa. Miltä sinä voi tietää miltä ystävästäsi tuntuu? Miksi meidän pitää empatisoida ystäväsi keksittyä kateellisuutta? Voihan se olla väsynyt tai mahdollisesti väsynyt sinuun, jostain muusta syystä kuin rahoistasi.

Ilmeisesti sinulle ei käy muuta kuin sellainen tilanne, että sinulle ollaan kateellisia, kun et kerran voi kuvitellakaan, että joku saattaisi ajatella jotenkin toisin. Jos joku suuttuu sinulle, niin aina ei ole kyse omasta pahasta olosta, vaan sinäkin olet voinut tehdä jotakin.

ps. en tule enää vastauksianne tänne lukemaan, kirjoitin vain, ettei tarvitse enää vaivautua mua sättimään sillä EN LUE NIITÄ ENÄÄ, poistan nääs linkin tähän palstaketjuun suosikeistani niin en sitä enää löydäkään täältä..kun täällä kaikki on niin ymmärtämättömiä, oli asia mitenpäin hyvänäs saa haukut :,(
Hieman erikoista käytöstä. Ehkä ymmärrettävää, että ystävääsi välillä vähän väsyttää..

Yhteistyössä