Mitäs tekisitte mun tilanteessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttava puhelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttava puhelin

Vieras
Eli mulla on serkkulikka, sellainen parikymppinen sinkku.Asuu omassa kämpässä. Muutamia lyhyt aikaisia suhteita sillä on ollut ja muuten on aika yksinäinen. Äitinsä ja hänen välit on huonot. tossa kolme kuukautta sitten serkku soitti pitkästä aikaa ja kertoi miten on alkanut tapailemaan pari vuotta itseään vanhempaa, kihloissa olevaa miestä. Ja on korviaan myöten tähän rakastunut, ja tämä mies kuulemma vaikuttaa nyt oikealta.
No, jokainenhan saa tehdä mitä haluaa....Mut nyt tää serkku likka on sitten ottanut mut "äidikseen" ja sydän ystäväkseen. Itse olen jo 33v. ja neljän lapsen äiti, ja rankka elämän tilanne menossa. (masennus)
Tää serkku soittelee mulle nyt useaan kertaan viikossa, ja kertoo miten ihana tuo mies on, ja millä ihmeellä sen saisi eromaan nykyisestä kihlatustaan. Kertoo myös kuinka ihanaa seksi on ja pohtii onkohan saanut orgasmia vai ei. Ja mitä hän osti tälle kundille seksikaupasta joululahjaksi, ja mitä ovat jutelleet messengerissä...ym, ym.

Mutta täytyy sanoa että mua vituttaa nykyään kun puhelin soi, ja näen että tää serkku taas soittaa! Ja useasti siis viikon aikana. mies on sanonutkin että mikä hiton terapeutti minä olen tälle tytölle, kun itse olen nyt uupunut, enkä todella tarvisi nyt tällaista "lisä kuormitusta" elämääni. Ja totta puhuen, mua ei kiinnosta tän serkun höpinät ollenkaan. 'Ollaan kuitenkin aivan eri elämäntilanteessa...Mulla on perhe ja meillä on oma arkemme ja lapsiperheen jutut. Tuntuu etten todella ole oikea henkilö tän serkun typeriä ja keskenkasvuisen ihmisen höpinöitä kuunteleemaan.Siis todella hänellä on niin lapsellinen ajatusmaaila vielä.
en vaan tiedä miten toimia. En tohtisi hänelle sanoa, että kuule en ole oikea ihminen sun "parhaaksi kaveriksi", enkä jaksa sun juttuja jatkuvasti kuunnella kun on omatkin murheet tässä elämässä. Tuntuu että serkun pitäisi kertoa näist jutuista jollekkin ikätoverille, tai vaikka omalle äidilleen. mutta kun äidin kanssa niitä välejä ei ole, ja tyttäö on aika yksinäinen. aluksi yritn hänelle puhua järkeä, että onhan noit amuitakin miehioä kun varattuja...ym. , mutta tyttö on tosiaan aivan lapsi vileä ja ajattelee asiat aika epäkypsästi.

Mitä mun pitäsi tehdä?! olla vastaamatta kerta toisensa jäökleen puhelimeen, vai sano serkulle kuule että nyt en jaksa näitä sun juttuja. niin, ja koskaan hän ei tietenkään kysy meidän perheen kuulumisia, eihän tuon ikäinen vielä tajua sellaisia kysellä. Olen vain niin kyllästynyt tähän tilanteeseen..

Monesti olen sanonut etten nyt ehdi puhua, mutta tyttö soittaa parin tunnin päästä uudestaan, tai suraavana päivänä, tai sitä seuraavana päivänä.se ei vain yksinkertasisesti ymmärrä, et jos en vastaa moneen päivään..en ehkä jaksa ja halua puhua. se soittaa vaikka kaksi viikkoa putkeen joka päivä, kunnes vastaan!

Niin, mulle tulee toisaalta tunne...että tyttö on eksyksissä itsensä kanssa, ja ammatti apu...siis keksustelu apu ei olisi huono homma. Voisi tyttö käsitellä näitä yksinäisyyden tunteitaan ja tätä takertumisen tarvetta...

Jos et halua loukata eli olet yhtä kiltti kuin itse yleensä olen niin hyväksi havaittu keino on alkaa kertoa omia murheitaan. Kun serkkusi aloittaa avautumisen, niin toteat vaan, että "joo, kyllähän ne aina vaikuttaa niin ihanilta kun ei ole tarvinnut vielä arkea kokea vaan odotas kun pääset tähän vaiheeseen.. ja sitten kerrot kaiken mikä ahdistaa/harmittaa jne. Voithan toki vanhempana jakaa elämänkokemustasi eli kertoa, että kyllähän se nyt tuntuu ihanalta mutta jos äijä jättää kihlattunsa, se varmaan tekee saman tempun uudelleenkin jne. Yleensä egoistiset takertujat haluavat vain myötäilijän mielipiteilleen, ei todellisia neuvoja tai keskustelua.. Jos on liian kiltti, saa toimia terapeuttina aina.

Alkuperäinen kirjoittaja anskuli:
Jos et halua loukata eli olet yhtä kiltti kuin itse yleensä olen niin hyväksi havaittu keino on alkaa kertoa omia murheitaan. Kun serkkusi aloittaa avautumisen, niin toteat vaan, että "joo, kyllähän ne aina vaikuttaa niin ihanilta kun ei ole tarvinnut vielä arkea kokea vaan odotas kun pääset tähän vaiheeseen.. ja sitten kerrot kaiken mikä ahdistaa/harmittaa jne. Voithan toki vanhempana jakaa elämänkokemustasi eli kertoa, että kyllähän se nyt tuntuu ihanalta mutta jos äijä jättää kihlattunsa, se varmaan tekee saman tempun uudelleenkin jne. Yleensä egoistiset takertujat haluavat vain myötäilijän mielipiteilleen, ei todellisia neuvoja tai keskustelua.. Jos on liian kiltti, saa toimia terapeuttina aina.

peesi tälle!