Mitäs tykkäisit, jos miehesi reagoisi näin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on sellainen tilanne, että rahaa ei ole liikaa. Riittävästi kyllä, mutta ylimärästä esim matkoihin ei, koska minä olen kotihoidontuella. Kesän ajan olen käynyt auttelemassa erästä tuttavaa ja saanut vähän lisätienestiä jota olen pistänyt syrjään.

Koska arki nyt kieltämättä on välillä vähän tasapaksua järjestin noilla säästämilläni rahoilla miehelle yllätyksen; romanttinen viikonloppu eräällä yksityisellä luksushuvilalla Turun saaristossa.

Itse olin aivan innoissani ja kun kaikki oli valmista kerroin miehelleni. Keskustelu jatkui sitten näin:
Mies: -...jaa....
*pitkä hiljaisuus*
Minä: -No....?
Mies: -No, en mä haluu lähtee.
Minä: - HÄH?
Mies: -Ei huvita.
Minä: -*kirosanoja ja muuta mutinaa....*

Ymmärrän jos petyt tollasesta vastaanotosta, mutta meillä ainakin mies on koko ajan ihan kireenä, kun rahat vähissä. Kotihoidontuella mennään täälläkin, ja mies omasta palkastaan pistää ison siivun säästöön, jotta eletään pahemman päivän yli, eli tällä hetkellä rahaa tosi vähän käytettävissä.

No jos meillä olisi rahat vähissä, niin olisin kehittänyt jotain pienimuotoisempaa. Elokuvaillan ja ravintolaan, päiväseltään kylpylään, miniristeilyn tms. Ehkä miehesi pettyi, kun olit käyttänyt niin paljon (?) rahaa keskustelematta hänen kanssaan.

Höh tyhmää. Olisin tosi pettynyt jos oikein säästänyt ja varannut yllätysmielessä ja tuollainen vastaanotto.
Luultavasti itkeä tirauttaisin....enkä todellakaan itkeä tirauta jatkuvasti.

Harmillinen vastaanotto mieheltä! Onko miehesi yleensä otten sellainen, joka tykkää yllätyksistä? Minun mies esimerkiksi haluaa tavallaan olla aina tilanteen tasalla ja on hieman hitaasti lämpiävä toisten ehdotuksille. Onko teillä ehkä saman tyyppistä? Ja ehkä mies tosiaan ajattelee, että kaikki rahat tulisi käyttää konkreettisesti hyödylliseen ja piti sinun ihanaa ideaa turhuutena. Mitä se ei todellakaan ole, koska piristäisi arkea kummasti! Toivottavasti miehesi asiaa sulateltuaan innostuu myös!

Mun mies ei voisi ikinä reagoida noin, joten tosi vaikea kuvitella. En olisi kyllä kiroillut vaan kysynyt mieheltä, että miksi hän noin sanoo, mikä on sellainen syy, ettei huvita.

Yhteistyössä