Miten 1v.3kk ikäisen lapsen saa syömään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tuo mun pienempi "hoitolapsi" ei syö :(. Ei tämä nyt sinällään mun ongelma ole, mutta aina tälleen hoitopäivinä ahistaa kun poika suostuu syömään vain riisikakkuja. Kaikki makea kyllä kelpaisi, oikein vaatii ja hinkuu jos näkee esim. keksiä. Mutta mitään ruokaa ei syö. Ei suostu ottamaan edes suuhun ja jos saan jotain suuhun laitetuksi, niin räkäisee pois.

Kotona tuo pikkuinen saa rintamaitoa, joten nälkää hän ei näe. Vaan kun meikäläiseltä ei tuota maitoa irtoa :snotty: .

Olisko jotain hyviä ideoita miten saada pikku-kaveri syömään. Tätä on jatkunut jo pidempään, useampi kuukausi siis.

Höh. Meinasin sanoa, että aika auttaa mutta useampi kuukausi on jo vähän... :/ Istuuko samaan aikaan muita lapsia pöydässä? Meinasin, että jos hänen huomiotaan saisi hiukan suunnattua muualle, niin hän voisi ikään kuin huomaamattaan syödä. :D Mä tietenkin jättäisin noi riisikakut kokonaan pois jos ei kunnon ruokakaan kelpaa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Höh. Meinasin sanoa, että aika auttaa mutta useampi kuukausi on jo vähän... :/ Istuuko samaan aikaan muita lapsia pöydässä? Meinasin, että jos hänen huomiotaan saisi hiukan suunnattua muualle, niin hän voisi ikään kuin huomaamattaan syödä. :D Mä tietenkin jättäisin noi riisikakut kokonaan pois jos ei kunnon ruokakaan kelpaa. :ashamed:

Olen koittanut muiden lasten aikana ja yksin. Ei tulosta :(. Pitäis varmaan tosiaan olla tiukkana ja olla tarjoamatta mitään muuta. Vaan kun ei pysty, tuntuis niin kamalalta palauttaa supernälkäinen pikkumies hoitopäivän jälkeen kotiin.

minun 1v.5kk ikäisellä pojallani on nyt ollut tuollainen nirsoilukausi että ruoka ei millään kelpaisi, mutta kaikki muu kyllä. odottelen sen ohi menoa... myös muilla lapsillani oli samanlainen pian 1v. synttäreiden jälkeen. :)

meillä aikakin tuoikäisen totaalinen syömättömyys johtui laajoista toteamattomista ruoka-aineallergioista, vain rintamaito kelpasi. Kun allergiat todettiin ja löytyi sopiva neljän ruoka-aineen ruokavalio ruokaa alkoi upota valtavia määriä. Ihottumaa ei ollut, mutta kakka oli löysää, oli mahakipuja ja hengitys rohisi ajoittain (astma)

Joo, vanhempien kanssa olen tottakai jutellut asiasta, sillä poika ei huoli kotonaankaan kuin lähinnä tissimaitoa. Heittää kädestään kaikki ruoat lattialle jos koittaa tarjota. Paitsi tosiaan minkä tahansa herkun. Miten voikin noin pieni heti huomata mikä on sokeriherkkua ja mikä ei :o . Ei siis tarvi nähdä kuin keksipaketti, niin alkaa hihkuen vaatimaan herkkuja itselleen.

Allergioista en tiedä, en ole tuota tullut edes ajatelleeksi. Pitääkin tänään jutella pojan äidin kanssa.

Yhteistyössä