Miten 2-vuotiaasi pukee/riisuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Osaako minkä verran itse jo pukea ja riisua? Ja tarkka ikä =) Meillä 2v2kk ja aika heikkoa on tuo pukeminen vielä. Ei edes kenkiä tahdo saada jalkaan vaan saa raivarit, jos pyydän itse pukemaan :/

Neiti on 2v3kk ja hyvin pukee. Osaa jo laittaa melkein kaikki vaatteet itse, yleensä kyllä väärinpäin. Myös jotkut kengät osaa laittaa itse. Se on muutenkin kovin minäitsetättähäärä.

No ei oikein osannut. Jotkut Crocsit tai muut helposti puettavat kengät sai jalkaan, samoin hatun - siis hellehatun tms. päähän, mutta ei se oikein muuten sujunut. 3-vuotiaana meilläkin sujui jo paremmin.

2v7kk ei myöskään paljoa osaa pukea/riisua... pipon/lippiksen saa päähänsä,housut jalkaansa,sekä kumpparit.Riisuu sukat ja pikkarit,pipon/lippiksen sekä kumpparit. Muuten onkin taitava monissa asioissa. :)

Ikää tasan 2v (poika) ja ei pue itse milläänlailla. No kumikengät se pistää jalkaan :) Ja kenkiä mallailee, muttei saa jalkaan vielä. Paitoja tai housuja se ei ole edes yrittänyt riisua, onkohan joskus koittanut kiskoa housuja jalkaan.

Tyttö tasan 2v osaa riisua kaikki vaatteet. Pukeekin melkein kaiken, mutta aina ei mene oikeinpäin eikä oikeassa järjestyksessä, joten aamuisin puen alusta loppuun ja toki apua tarvitsee napeissa ja nauhoissa.

Osaa pukea ja riisua itse, lähinnä esim. housujen ylöskiskomisessa tarvii vielä jelppiä, mut muuten kun laittaa vaatteet lattialle jonoon järjestykseen ja niin päin, ku ne pitää pukea, niin kyllä kuopus selviytyy siitä. Ikää tasan 2v.

Meidän 2v2kk pukee ja riisuu kans kaikki muut paitsi paidat.. Takin tai hupparin joskus vahingossa saanut päälleen.. On vahvasti myös minä-itse-mies kaikessa.. Paidatkin pitää auttaa pään yli mut enempää ei saa auttaa..
Esikoinen 3,5v on laiskan puoleisempi ja pukenut ja riisunut vähän myöhemmin.. Edelleen kovasti tahdosta osaaminen kiinni.. Monesti itketään kenkiä ja sukkiakin kun ei meinaa muka saada, ja toises hetkes ne menee tuontuosta...

Meillä 2v3kk ei pue pyytämällä mitään :D Leikkiessän laittaa kyllä erilaisia kenkiä, hanskoja, hattuja, housuja nyt ainakin (taiskin tulla koko repertuaari siinä..). Mutta siis väärinpäin menevät eikä niitä kyllä laiteta jos pyydän. Eikä oikein osaa riisuakaan, joskus saa vaatteita pois, mutta usein menee hermo: "HUONO, HUONO, TÄÄ ON TIUKKA!"

Tyttö alko pukee itteesä 1,5 vuotiaana. Vaihtoi miljoona kertaa päivässä vaatteita ja harrasti todellista kerropukeutumista. Poika ei meinannu pukea vielä 3,5-vuotiaanakaan vaikka osasi.

Tykkää enemmän riisumisesta. :) Ei mene kuin muutama sekunti kun ollaan oltu kotona ja likka ilkosillaan. Paitojen kanssa on toisinaan ongelmia, mutta muut muistaakseni osaa kyllä jotenkuten pukea ja etenkin riisua. Eikä tietenkään vielä osaa solmia kengännauhoja, napittaa huppareita/takkeja tai käyttää vetoketjuja. Jotkut ahtaammat kengät on myös ongelmalliset, kun ne on sitä myös äidille. Mutta noin yleensä ottaen pukee ja riisuu hyvin, on nyt 2 v. 1kk.

2 v 3 kk. :) Erittäin hyvin pukee. Vetoketjua lukuunottamatta kaikki, tosin vetoketjukin menee, jos auttaa alkuun. Toki ei naruja osaa sitoa tms. mutta muuten. Housut jne. voi mennä väärinpäin, mutta riittää, kun sanoo, että toisinpäin ja osaa kääntää sen sitten oikein päin. Riisuu kaiken, jos tarvitsee.

Neiti on täys neiti ja rakastaa pukemista ja vaatteiden vaihtamista. :D Hoidossakin täti aina sanoo, et tuo pukee paremmin kuin ne muut (jotka on 4-5 v.). Mutta niin, onhan tuo lajia treenannu...

(toki aina välillä iskee vauvavaihe ja silloin ei halua pukea, mutta yleensä pukee itse)

Viimeksi muokattu:
Meidän toinen tyttö alkoi pukemaan 1v:nä, vaihtoi kymmeniä kertoja päivässä vaatteita ja kengätkin on menny aina oikeisiin jalkoihin, pienempi tyttö joka nyt 2v4kk on ihan vasta oppinut pukemaan jotenkin, kengät menee miten sattuu ja tarvii usein apua pukemisessa.

Poika 2v3kk , saa kengät ja sukat jalkaan,lakin päähän, laittaa housut itse ja paidan jos viitsii tai haluaa. Osaa riisua kaikki. Mut tietenkin on katsottava onko vaatteet oikein päin.

Poika 2v8kk ei pue tai riisu vielä mitenkään. Helpot kengät (kumpparit, crocsit) saa jalkaan, mutta ei pois jalasta. Eikä kyllä ole kiinnostustakaan ja pukeminen on edelleen ikävä homma, josta yrittää luistaa kaikin keinoin.

Yhteistyössä