Miten 8-vuotias VOI karata?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyajan nulikat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nykyajan nulikat

Vieras
Kateissa ollut 8-vuotias tyttö löytyi Oulussa | Oulu | Kaleva.fi

Kateissa ollut 8-vuotias tyttö löytyi Oulussa
Oulussa tiistaina kadonnut 8-vuotias tyttö on löytynyt. Tyttö palasi kouluunsa keskiviikkoaamuna hyvässä kunnossa. Hän oli kertonut äidilleen olleensa ystävänsä luona.

Poliisi etsi yöllä Kaijonharjussa vanhemmiltaan karannutta tyttöä. Tyttö karkasi tiistaina iltapäivällä noin kello 16 äidiltään, kun tämä tuli hakemaan häntä Kalevalantien iltapäiväkerhosta.

Poliisipartioiden lisäksi tyttöä etsi vapaaehtoinen pelastuspalvelu.

Jonkun lähiömursun esiteini-pissaliisa siellä taas työllistää turhaan vapaaehtoisvoimin pyöritettävää pelastuspalvelua. JOTAIN HÄPYÄ EDES!!

[QUOTE="vieras";23742680]Asuinalueen tietäen, tuskin vanhemmillakaan niin paljoa älliä päässä, että olis edes lastaan kaivanneet... :/[/QUOTE]

mietin samaa!

Miten 8-vuotias edes pääsee karkuun äidiltä? Mä olisin juossu sen kiinni. Vai miten ovelasti siinä on saanu mennä? :O Ja se kenen luona oli yötä, miks sieltä ei kukaan ihmetelly ku 8v tulee keskellä viikkoa yökylään?

lähinnä että miten lapsi USKALTAA karata vanhemmaltaan noin, pelkäämättä lainkaan seurauksia. kertoo kasvatuksesta ja toisaalta lapsen kehitystasosta.

No 120 kiloinen ei 8-vuotiaan perässä pysy
jos on karkuiluja aikaisemminkin niin a) lapsella ns. päässä vikaa b) vanhemmat ajatteli et on se enneki kotiin tullu tai routa porsaan kotiin ajaa

Ei kyllä ihan normaalilla älyllä varustettu lapsi karkaile jatkuvasti. Tai sitten on huomannut aiemminkin että karkailusta ei aiheudu mitään sanktioita joten sitä voi harrastaa milloin sattuu huvittamaan.

Äitini hiihti 20 kilsan koulumatkansa. Oli tosin aina viikon kerrallaan.

Itse 80-luvulla kävelin koulumatkani yksin ensimmäisestä luokasta lähtien. Koulumatka oli noin 3 kilsaa suuntaansa.

Nyt pitäisi kai viedä autolla, dösällä tai taksilla portille saakka vielä yläasteellakin. Kehitys johtanee siihen että tuleva sukupolvi istuu koulupäivänsä kotona tietokoneen ääressä.

Pointti on kuitenkin se että 8-vuotiaalle ei ole temppu eikä mikään kadota jos niin sattuu keksimään. Nykyään vain on jotenkin outo asenne tuohon lasten itsenäiseen liikkumiseen.

Mulla on itselläni 8-vuotias tyttö. Mä en ymmärrä, miten tuon ikäinen voi karata. Me ollaan sovittu, että aina pitää kertoa, mihin menee. Muuten voi äiti ja isä huolestua. Ja hyvin tuo kertoo. Ei varmaan kävis mielessäkään lähteä minnekään sanomatta seikkailemaan.

No varmaan huomionpuutetta voi olla, lapsi tarvitsee vanhempiaan selvästi enemmän. Hänkin näköjään koulupäivän päätteeks siirtyy neljään astii ip- kerhoon , ehkä kotona ole ketään koulunjälkeen ja vanhemmat on töissä, töissä ja aina vaan töissä. Moni lapsi kärsii niistä päivistä, vaikka vanhemmat ei ajattele asiaa siltäkantilta. Päinvastoin, täälläkin palstalla usein hehkutetaan miten hyvää tekee lapselle olla 7-17 asti päiväkodissa ja miten ei missään nimessä ole muuta vaihtoehtoa. Sitten haukut saa joku ruova Mikkonen, joka uskaltaa puolustaa näitä lapsia.

[QUOTE="akka";23742973]Mua ihmetyttää lähinnä se että miten joku ottaa yökylään kahdeksanvuotiaan vieraan lapsen kysymättä tämän vanhemmilta onko siihen lupaa.[/QUOTE]

Tätä minäkin ihmettelen. Kyllähän siellä kaverin kotona ois pitäny kellot soida siinä vaiheessa, kun lapsi on koulupäivänä jäämässä yöksi.

[QUOTE="vieras";23743067]No varmaan huomionpuutetta voi olla, lapsi tarvitsee vanhempiaan selvästi enemmän. Hänkin näköjään koulupäivän päätteeks siirtyy neljään astii ip- kerhoon , ehkä kotona ole ketään koulunjälkeen ja vanhemmat on töissä, töissä ja aina vaan töissä. Moni lapsi kärsii niistä päivistä, vaikka vanhemmat ei ajattele asiaa siltäkantilta. Päinvastoin, täälläkin palstalla usein hehkutetaan miten hyvää tekee lapselle olla 7-17 asti päiväkodissa ja miten ei missään nimessä ole muuta vaihtoehtoa. Sitten haukut saa joku ruova Mikkonen, joka uskaltaa puolustaa näitä lapsia.[/QUOTE]

No kyllä mäkin ymmärrän, että 8-vuotias voi karata, vaikkapa juurikin hakeakseen huomiota. Mutta sitä en tosiaan mmärrä alkuunsakaan, että kuka ottaa keskellä viikkoa 8-vuotiaan yökylään juttelematta tämän vanhempien kanssa?? Kummallinen tapaus, varmasti taustalla apljonkin, jota ei julkisuuteen kerrota...

No jotain ongelmaa taustalla tietenkin, ei normaali elämäntilanne eikä normaali lapsi tai jostakin johtuu tuo...Tyhmää silti huudella "lähiömursun pissaliisoista " asiaa tuntematta...

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23743770:
No jotain ongelmaa taustalla tietenkin, ei normaali elämäntilanne eikä normaali lapsi tai jostakin johtuu tuo...Tyhmää silti huudella "lähiömursun pissaliisoista " asiaa tuntematta...

No kuten täälläkin jo sanottu, ei niinkään ne vanhemmat kenen lapsi katosi vaan NE kenen luota tyttö löytyi herättää ihmetystä...

miltä vanhemmista tuntuu jos karkaa kotoa ja ei kerro oon ite 8vuotta vanha ja muun isä huutaa niin paljon niin päätin karata mut mun kaverin vanhemmat lähettäis mut kotiin ja mua harmittaa kun lähden kotoa mut tääl on kuuma ja oon koti arestissa

[QUOTE="akka";23742973]Mua ihmetyttää lähinnä se että miten joku ottaa yökylään kahdeksanvuotiaan vieraan lapsen kysymättä tämän vanhemmilta onko siihen lupaa.[/QUOTE]

Syy voi olla esimerkiksi epäily tai tieto lapsen omien vanhempien alkoholismista, pahoinpitelystä tms. hyvästä syystä, jonka vuoksi lapsi ei halua olla kotona, eikä olisi viisasta ollakaan.
Kun olin nuorempi, meillä kävi usein yökylässä isoveljeni kaveri, myös keskellä viikkoa ja noin nuorenakin, jonka vanhemmilla oli päihdeongelmia ja jotka käyttäytyivät väkivaltaisesti lapsiaankin kohtaan. Ei äiti ilmotellut, eikä kyllä ne vanhemmat kaivanneetkaan.

Yhteistyössä