Miten alakautta tehty ultra tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

julppe

Jäsen
29.04.2009
121
0
16
Sastamala
Niin siis käytännössä. Sellainen olisi luvassa nyt ensiviikolla. En ole käynyt koskaan edes gynekologisessa tutkimuksessa joten en tiedä yhtään miten nuo tilanteet menee, ja tietty jännittää. Riisutaanko siis kaikki vaatteet ja puetaan joku sellainen hamemainen sairaalavaate ylle vai otetaanko siinä vain housut pois? Ja onko siellä joku verho jonka takana voi rauhassa riisua? Ehkä hiukan turhia ja tyhmiä kysymyksiä, mutta ajattelin, että mitä enemmän tiedän niin sitä vähemmän tarvitsee jännittää. :) Niin ja miten tuo itse tutkimus tapahtuu, sattuuko, kuinka kauan kestää jne..? Että jos jollain olisi kokemuksia? :)

kun itse olen käynyt ala kautta tehtävässä ultrassa niin olen saanut vessassa käydä ottamassa housut pois. ei se satu kun olet rento, tuntuuhan se vähän epämielyttävälle mutta se unohtuu ku ruudussa näkyy pikkuinen.

Juu, housut pois. Sellainen pitkula ultralaite, ei kauhean paksu. Siihen kondomi päälle, vähän liukastetta ja sitten emättimeen. Ei tunnu ei, ei hyvältä eikä pahalta =)

Muoks. Ja mulle tuo tehtiin myös kauan ennen raskauksia, kun etsittiin syytä salaperäisille vatsakivuille. Silloin hieman myös olin ihmeissäni, nuori likka kun olin :D

Joskus on verho, jonka takana riisua, joskus ei. Housut vaan pois ja sitten petille makaamaan, jalat sellaisiin tukiin. Se ultralaitteen osa, joka työnnetään emättimeen on kapea ja pyöreäpäinen, joten se ei satu. Riippuu ultraajasta ja paikasta, miten pitkään tutkimus kestää, mutta ehkä 10-20 minuuttia. Siinä kun on tietyt asiat, jotka pitäisi saada mitattua ja tarkistettua sikiöstä, ja ultraajasta riippuen voidaan hetki vaan ihastellakin sitä ihmisenalkua.

No Kättärillä ainakin äitipolilla, mennään ihan yksityiseen huoneeseen, jossa on oma pieni puoli vaatteiden riisuntaa varten.
Ja ei tarvi ottaa kuin pöksyt pois ja jos on hame, niin sitten riittää, että aluspöksyt on riisuttu.
Se laite on kuin, hmm, ohut dildo, suoraan sanottuna. Kätilö tai tutkimuksen tekijä laittaa siihen päälle kondomin tapaisen suojan, joka on liukastettu, joten se ei oikastaan tunnu eikä todella satu.
Onhan se vähän hupaisa tilanne kaiken kaikkiaan, mutta kun jaksaa ottaa sen tilanteen ihan rauhassa ja ehkä pienellä huumorillakin, niin tilanteesta tulee tosi siedettävä.
Ja tosiaan, itse en ole tuntenut mitään, sen jälkeen kun vekotin on paikallaan. Tuntuu hetken kylmältä liukasteen vuoksi, mutta sitten ei juuri miltään ja vaikka joutuisi anturia kääntelemään, on ne liikkeet tosi pieniä, joten mitään pyörittelyä ei tapahdu =)

Voi kai tuollaiseenkin (varhais)ultraan tulla puoliso mukaan katsomaan sydänääniä? Itse ainakin tahtoisin, että mieskin ne näkisi, kun kovasti on raskautta odotettu! Mulle on tehty tuollaisia ultria muista syistä ennenkin, mutta nyt aika uudelta tuntuu ajatus että nyt mieskin olisi siinä patsastelemassa. Varsinkin jos se kestää vaikka tuon 20 minuuttia... :whistle: Vaikka ihan hirveästi haluaisin että se tulisi! Ehkä vaan valmennan sitä katsomaan sitä ruutua ja keskityn itsekin siihen? =)

Anneke, juu totta kai mies mukaan! On ne vaan niin hienoja kokemuksia tulevalle isälle ja tekevät tulevan vauvan vähän konkreettisemmaksi. Jos synnytykseen meinaat miehen ottaa, niin tulee kyllä näkemään hurjempaakin actionia kuin mitä tämä ultra on. ;) Voithan sä vaikka mainita miehelle etukäteen, että ultra tehdään sitten alakautta. Enkä usko, että se ehtii huomata koko tilanteessa mitään muuta kuin sen pikkuisen siellä ruudulla!

Mies oli mukana kun tehtiin sisäkautta tehtävä ultra.
Kerroin että tehdään sellaisella kapealla "dildoa" muistuttavalla härvelillä, joten katse ruutuun :D
Mies sitten yritti tehdä työtä käskettyä, mutta näki tietty sen ultra anturin pakostakin ja punastui kovasti ja sitten ei muuta tehnyt kuin tuijotti ruutua :D

Eli ihan mukaan mies vain. Se tekee hyvää miehelle mitä vauvan konkretisoitumiseen tulee. Pitkä paita päälle, niin on sitten itsestäkin mukavampi olla...tai minusta ainakin, kun ei peppu vilkkuen tarvinnut kipitellä huoneessa =)

Ja tosiaan, jos mies on tulossa synnytykseen mukaan, niin näkee kyllä paljon enemmän, kuin mitä ultrassa näkee, vaikka kuinka istuisi pääpuolellasi =)

Yhteistyössä