Miten armeijassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi

Vieras
Onko palstalla armeijan käyneitä naisia? Itse olen kesällä lähdössä ja mietityttää miten esim. kuukautis- ym. hygienia-asiat onnistuvat metsässä. Siellä taidetaan kuitenkin elää pitkälti miesten ehdoilla.

Käypä etukäteen gynellä ja pyydä ""lupa"" käyttää e-pillereitä esim. kolme liuskaa putkeen, jolloin vuoto tulee vain kerran kolmessa kuukaudessa ja voit ainakin yrittää ajoittaa sen muulle kuin metsäreissujen ajalle!

Heips!

Mun ystävä kävi aikanaan armeijan, ja alkoi käyttämään ehkäisypiikkejä, eli muistaakseni kolmen kuukauden välein pistetään hormonia (tjtn) injektioneulalla, ja ainakin hänellä jäi kuukautiset kokonaan pois. Kannattanee kysyä lääkäriltä myös tätä vaihtoehtoa. Tietysti myös pidempään syötävät pillerit tai ylipäänsä pillerit, joiden avulla voit esim. siirtää kuukautisia on yksi vaihtoehto.

Ja jos ja kun kuukautiset tulevat, suosittelen kokeilemaan suojana kuukautiskerääjää, eli kuukautiskuppia. Jos on niukat tai normaali kuukautiset, eli kuppia tarvitse vaihtaa kuin aamuin illoin, en tosin tiedä miten se metsässä onnistuu ;o)

Mulla alkoi inttiin lähtiessä joku ihme hormonihäiriö ja vuotoa oli ekan kuukauden. Pillerit aloitin sitten aika nopeasti ja välillä söin kaksi laattaa putkeen. Joissain varuskunnissa kuulemma saa vapautuksen leireiltä menkkojen takia, mutta sitten jää kyllä paljosta paitsi. Muuten nuo hygieniapuolet sujuivat ihan normaalisti kun vessat ja suihkut on tietenkin erikseen.Alokasajan jälkeen olin kasarmin ainoa nainen, joten suihku ja hampaidenpesuseuraa mulla ei ollut ollenkaan.

Yhteistyössä