Miten autan ystävääni joka asuu toisella puolen Suomea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apples
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apples

Vieras
Erittäin hyvä ystäväni asuu 500 km päässä toisella puolen Suomea. Hänellä on menossa todella rasittava elämänvaihe kahden pienen lapsen ja idiootin miehen kanssa. Halua olisi erota miehestä mutta voimat eivät tunnu riittävän arjesta selviytymiseen saati kaiken erohässäkän aiheuttamaan fyysiseen ja henkiseen rasitukseen. Omilta vanhemmiltaan hän ei saa apua, eikä lähellä ole muutenkaan ihmisiä jotka auttaisivat. Näin kaukaa en itse työni ja lasten koulun(ja oman idiootin mieheni) takia pääse auttamaan, edes hetkellisesti.

Onko kellään mitään ideoita/kokemusta miten pystyisin ystävääni auttamaan?
Olen oikeasti huolissani ystäväni jaksamisesta, miehen kanssa tai ilman.

Olen kutsunut hänet meille vaikka kuinka monta kertaa. Hän tietää kyllä että voi tulla milloin vain.
Aina kuitenkin löytyy se syy: vanhempi lapsi raivoaa autossa, pienemmällä allergiaa, hammaslääkäri, neuvola.... ym. Ongelma taitaa olla että hän on liian väsynyt lähtemään edes lomalle, vaatiihan sekin tietty järjestelyjä... ja on 500 km autossa pitkä pätkä ja junalla pitäis vaihtaa ainakin kerran.

Eipä tuossa ole paljoa vaihtoehtoja kun noin kaukana asutte. Soittaa tietysti voi vaikka kerran viikossa. Minua on aikoinaan auttanut tosi paljon pelkkä ajatus siitä, että on ystävä joka ymmärtää minkälaista elämäni on ja joka ei tuomitse minun valintojani, koska hänen oma elämänsä on hyvin samanlaista. Sellaisen ihmisen kanssa on helppo puhua hyvistä ja huonoista asioista, nauraakin kaiken kamalan keskellä. Tuo minunkin ystäväni asuu kaukana.

Yhteistyössä