K
Keittiönoita
Vieras
Olipa oikeastaan aika surullinen ilta. Mulla on ollut jo kolmattakymmenettä vuotta ollut tapana pari kertaa vuodessa viettää ilta ihan kaikessa rauhassa erään ystäväni kanssa. Paljon on hänelle ehtinyt tapahtua sitten viime tapaamisen, mutta olin aika järkyttynyt muutoksesta. Ihminen, jonka kanssa illallista söin, ei ollut se sama ihminen,jonka olen tuntenut jo pienen ikuisuuden. Vihaansa ja katkeruuteensa hänellä on kyllä ihan syynsä, sitä en kiellä. Mutta surullista oli huomata, miten suuresti nämä tunteet olivat ystäväni mieltä myrkyttäneet ja miten paljon hän tilanteestaan kärsi :'(
Kun kävelin bussipysäkiltä kotiin, tuli mieleeni toinen ystäväni. Ystävä, jonka mieli myrkyttyi jo 10 vuotta sitten. En ole osannut häntä auttaa ja vielä 10 vuoden päästäkin hän tuhoaa omaa elämäänsä näillä katkerilla tunteilla. En haluaisi, että tämä toinen ystäväni kokisi saman kohtalon
Sain mä tänään tästä ystävästäni esille muutaman kerran sen "vanhan ystäväni". Ihan sama ihminen hän edelleen on, mutta aivan mielettömän kivimuurin piikkilankoineen on rakentanut ympärilleen. Miten ihmeessä voisin auttaa ystävääni, jotta hän ei olisi samassa tilanteessa tai jopa pahemmassa 10 vuoden päästä?
Kun kävelin bussipysäkiltä kotiin, tuli mieleeni toinen ystäväni. Ystävä, jonka mieli myrkyttyi jo 10 vuotta sitten. En ole osannut häntä auttaa ja vielä 10 vuoden päästäkin hän tuhoaa omaa elämäänsä näillä katkerilla tunteilla. En haluaisi, että tämä toinen ystäväni kokisi saman kohtalon