Miten ehdin kävellä päivässä 10000 askelta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen kotiäiti ja saan päivässä noin 4000-5000 askelta. Kun käyn kaupassa kävellen tulee ehkä 6000. Ei koskaan sen yli.
En pääse ikinä yksin kävelylle vaan minua hidastuttaa lapset jotka kävelevät hitaasti, eivät jaksa enempää, jäävät ihmettelemään jotain tienvarteen.

Ei ole kuitenkaan koko päivää aikaa kävelyyn kun pitäisi laittaa ruokaa, siivota, auttaa läksyissä ym.

Auttakaa vähän miten saisin nuo 10000 askelta kasaan? Olen mitannut kesästä asti mutta ei ole vielä ikinä onnistunut.

Pari kiloa pitäisi vielä pudottaa (noin 5 kg) ja kiinteytyäkin pitäisi.

Olisiko jollain kiltillä vinkkejä?

Kunhan saan isoimmat lapset lähetettyä kouluun niin kävelen pienempien kanssa ruokakauppaan, toivottavasti päästään joutuisasti eteenpäin.

Autoa yritän nyt vältellä... Autoilupäivinä tulee ehkä 3000 askelta. Vaikka kotona seison lähes koko ajan! Siivotessa, ruokaa laittaessa, järjestellessä. Istun tosi vähän.

Älä nyt edes viitsi. Lorvailet päivät kotona etkä käy töissä ja silti et muka ehdi edes KÄVELLÄ? :laugh:

Kotiäitien ”ongelmat” ovat humoristisinta sontaa ikinä.

Mies ei ole ollut enää missään vaiheessa kotona, kun on saanut lapset aluilleen pykätyksi?

Jahka se mies erehtyy kotiin saapumaan, niin lähdet samantein ulos lenkille. Ja ihan varmasti pärjää siellä lasten kanssa sen ajan. Eihän tuo ole kuin järjestelykysymys.

Ja jos mies sattuu olemaan reissutyöläinen, niin sitten pienimmät lapset lenkille mukaan. Ja jos sekään ei onnistu, niin sitten kysele lastenhoitajaa lähistöltä. Varmasti löytyy naapurityttöä rahan puutteessa, jos ei ammattilaista raaski palkata.

Selityksiä ja mutkuja löytyy aina miksi ei jotakin voi tehdä. Mutta jos jotakin oikeasti haluaa, niin yleensä siihen löytää myös ratkaisunkin.

Niin ulkoiletko muuten pienempien kanssa? Kauppareissu ei sinänsä ole ulkoilua.
Tarkoitan puistossa käyntiä, lasten ulkona leikkimistä.
Puistossa pystyt itse samaan aikaan liikkumaan. Hiekkalaatikonreuna on hyvä step-lauta ja puiston penkki vielä parempi.

Lapset voi myös itsekkäästi laittaa rattaisiin istumaan kauppamatkalla, jos ei muuten niin ajattelet, että ehditte sitten puistoon kun menette kauppamatkan nopeammin.

Kotona on vaikea saada ne askeleet kasaan josset sit ota sisällä pientä paikallaan juoksutreeniä, mutta muuten vaan on liikuttava ja se on ulkona helpompaa.

Yhteistyössä