Miten elätte pitkien kynsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkäkyntinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkäkyntinen

Vieras
Kynteni ovat aina olleet ihme haperoa ja siksi melko lyhyitä. Nyt kuitenkin elintapojen muutoksien kautta ovat vahvistuneet hurjasti ja kokeilun vuoksi päätin kasvattaa ensimmäistä kertaa "pitkät" kynnet (sellaiset perus tekokynsien pituiset).

Miten porukka elää näiden kanssa? :D Kaikki on yhtäkkiä vaikeaa. Näppäimistöjen ja kosketusnäyttöjen käyttäminen kynsien tullessa tielle, rasvaaminen ja meikkaaminen sormin kun kynsien alustat ovat täynnä kasvovoidetta ja meikkiä, leipominen on todella ällöttävää kun täytyy hinkuttaa kynnenaluset neuroottisesti kynsiharjalla ennen ja jälkeen (ja silti vähän inhottaa mitä moskaa sieltä menee taikinaan). Purkkien ja korkkien avaaminen ja muu reipasta tarttuma-otetta vaativa on hankalaa kun kynnet pureutuvat kämmeniin tai taittuvat kivuliaasti.

Minä en osaa elää pitkien kynsien kanssa... Kaikki juuri aloituksessa mainitut häiritsee, mutta ärsyttävintä on että onnistun aina raapimaan itseäni. Viimeksi kun oli pitkät kynnet, raapaisin vahingossa itselleni verta vuotavan naarmun silmän alta leukaan. Tosi kiva kulkea muutama päivä raadellun näköisenä ja selittää, että ihan itse raapaisin... :|

Lapsia olen vahingossa onnistunut myös raapimaan pitkillä kynsillä - ja tietenkin on kamala äiti fiilis.

Pitkät kynnet on kyllä ihanat <3

No, omat pitkät kynteni eivät ilmestyneet yhden yön aikana, joten näiden kanssa eläminen on jatkuvasti tuntunut luontevalta. Eihän ne nyt hetkessä kasva, luulis että tottuu sitä mukaa kun kasvavat. Eri asia toki aina silloin, kun joutuu leikkaamaan kynnet esim. katkenneen kynnen vuoksi ja opettelemaan näppäimistön ja muiden käytön ihan uudestaan. :D

Näppäimistöä näpyttelen kynsillä ihan samalla tavalla, kuin sormenpäitä käyttäisi. Kosketusnäyttö toimii ihan normaalisti (esim. peukalolla), et kai sä nyt ennen niitä ihan sormenpäällä tökkimällä kuitenkaan käyttänyt?

Kynnenaluset ovat todella likaiset, joten itse en ainakaan käytä rasvoja tms. tunkemalla sormiani kynnet edellä purkkiin, rasvaaminen toimii näin ollen normaaliin tapaan kynnenalusista huolehtimatta. Meikkaan yleensä siveltimillä, mutta sormienkin käyttö toimii ihan hyvin, edelleenkin voit käyttää sormiasi muutenkin kuin tökkimällä niillä kynsi edellä.

Jos esim. leipoessa kädet täytyy tunkea taikinaan, käytän kumihanskoja. Ihan samalla tavalla lyhyempien kynsien alle kertyy moskaa.

Reippaan tarttumaotteen otan minä ainakin niin, että kynnet jäävät nyrkin ulkopuolelle. Tuntuu ainakin omasta mielestäni luontevammalta, kun kynnet eivät taitu/pureudu kämmeniin kuvailemasi mukaisesti.

Minulla on niin pieni kosketusnäyttönäppäimistö kännykässä, etti peukalolla onnistu kovin vikkelästi kirjoittamaan ja hermot alkaa mennä. aikaisemmin todellakin sen käyttö kävi sormen päällä tai sivulla, ei peukalolla suoraan.

Minulla on myös luottokosteusvoide pienessä purkissa, jota on hyvin vaikea käyttää kuin töntämällä sormet purkkiin. olen koittanut ottaa rasvaa "toisinpäin" pyyhkäisemällä sitä kynnen päälle, koska muuten kyllä kuopaisen kaiken rasvan vain sinne kynnen alle :D ehkä joku lasta toimisi tässä muutenkin hygieenisemmin.

kumihanskat voisi olla leipoessa hyvä idea, se vasta kauheaa olisi jos kynsi vaivatessa katkeaisi sinne taikinaan. yöks.

unohdin muuten yhden tärkeän valitusaiheen: piilareiden käyttö on myös ikävää, vaikka luonnistuu jotenkuten kun yrittää pyyhkäistä piilarin pois tai ottaa nipistysotteen kynsillä.

Uusimmat

Yhteistyössä