Miten eroon tavarakaaoksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hamsteri ja sen mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hamsteri ja sen mies

Vieras
Olen lopen kyllästynyt kotonamme olevaan tavaramäärään. Roinaa ja rompetta on aivan käsittämättömän paljon, enkä oikein tiedä miten niistä pääsisi eroon/mistä alottaisi. Olemme mieheni kanssa molemmat aikamoisia hamstereita, ja on vaikea päästä eroon ajatuksesta "tätä voi vielä joskus tarvita". Lisäksi harrastamme molemmat käsitöitä yms. eli kankaita, lankoja, puuta, työkaluja, askartelutarvikkeita jne. löytyy valtavat määrät. Pihinä luonteena en ole myöskään raaskinut turhiakaan (hyväkuntoisia) tavaroita heittää pois, vaan säilönyt niitä myymistä/kirpparia varten. Kirpparille meno/huuto.netissä myyminen on kuitenkin aika työlästä niihin roposiin verrattuna mitä siitä sitten saa, eli eipä ole montaa kertaa tullut niitä tehtyä. Miten sinä pidät tavarakaaoksen kurissa, heitätkö vaan surutta roskiin, raijaat jonnekin kierrätyskeskukseen (tms.) vai mitä?
Emme siis ostele jatkuvasti turhuuksia, vaan kaikki on sellaista mitä ollaan ostettu tarpeeseen/saatu jostain.

Kuvittele hinta tavaroillesi, vie lähetystorille/uffiin/spr:n konttiin ja listaa mielessäsi siitä kertyvä summa lahjoituksena hyväntekeväisyyteen. Koska kaikkihan me haluamme olla hyväntekijöitä, eikö niin?

Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan täälläkin. Toistaiseksi olen myynyt huutonetissä. Tuskaisen hidasta ja aikaavievää se kyllä on.. samalla on tavaraa kuvatessa/käydessä läpi tullut vastaan vaatekappaleita yms. jotka on sen verran kuluneita että ei viitsi myyntiin laittaa ne olisi tarkoitus kipata kierrätyskeskukseen jossain vaiheessa.

Lahjoita osa esim. apua tarvitseville googleta Apua Kohilaan meee varmasti perille apu ja ainakin itselle tulee hyvä mieli kun voi auttaa
.
Kierrätyskeskukseen raijasin kesällä kirjoja peräkontillisen

Lastenkirjat myyvät hyvin kirpparilla eli niitä en sinne vienyt. Osan olen lahjoittanut päiväkotiin. Osan myynyt ja osa jää pojalle muistoksi.

Punaisen ristin kontti palvelukin hyvä.

Tee huutikseen iso paketti ja laita hintavaraus. Jos vaikka joku innostuisi paljon kerralla ostamaan. Niin ei tarvitse naputella montaa ilmotusta kerrallaan.

Yksi kaveri laittoi just tori.fi kerrostalo käyttöullakon omat kaikki tavarat myyntiin tekstillä "jollekin kirpputoriharrastajalle"....siis ajattelee että joku kirppishai ostaisi ja myisi kirppiksellä kun ei itse jaksa.

Kerran vuodessa kaapit läpi ja kaikki tavarat mitä ei ole vuodessa käytetty niin pois vaan tai kahdessa.

Paikallislehdissä on joskus kirpparimyyjien ilmoituksia, ne hakee tavarat kotoa ja myy - ja se, keltä ne tavarat hakee, saa kyllä vaan murto-osan siitä, mitä sais jos myis itte ne. Mut pääseepä eroon.

Mä olen tyhjentänyt koko syksyn komeroitani facebookin kirppisten kautta. Kauppa on käynyt tosi hyvin, hinta pitää olla kohillaan elikäs matala :) Vaatteet olen vienyt spr konttiin hyväntekeväisyyseleenä ja reikäiset/huonokuntoiset heittänyt surutta roskiin. Pikkuhiljaa hyvää tulee :)

No mä olen perusluonteeltani jemmaaja ja periaatteenani on ollut, että jos olen tavarasta/vaatteesta joskus jotain itse maksanut, en anna pois sitä ilman hintaa. Tämä on johtanut siihen, että yksi vaatekomero ja makuuhuoneen nurkka on tupaten täynnä vaatetta, jolla ei ole kellään käyttöä :(.

Ostelen myös kirppareilta erilaisia "projekteja", jotka sitten jää kesken, eli ei muka koskaan ole aikaa/viitseliäisyyttä saada homma valmiiksi..

Huvittavinta oli, kun kävin äitini luona ja hällä oli yksi huone puolillaan täysinäisiä pahvilaatikoita, kyselin mitä niissä on, vaatteita kuulemma :D. Joten ei ole omena kauas puusta pudonnut.

Jotenkin mua vituttaa esim lapsen vaatteet antaa ilmaiseksi minnekään kun niistä on kuitenkin itse maksanut. Olen ottanut kirppispöytää eri kirppiksiltä ja koittanut myydä superhalvalla, kuitenkin viikon jälkeen käteen jää joku 5 euroa. Ei paljon ee kannatusta käydä joka päivä siellä järjestelemässä ja ylipäätään nähdä sitä vaivaa, että vaatteet / tavarat kirpikselle roudaa...

Huuto.netissä myyn jonkin verran, mutta nyt varsinkin on ollut tosi hiljaista pitkään. Meneehän siinäkin tlaa kun siellä myynnissä olevia tavaraoita roikuttaa jossain nurkassa muovikassissa odottamassa meneekö ne huudetuksi vai ei ...:(

Sorry ap, minulla ei ole sinulle vinkkejä antaa. Halusimpa vain kertoa, että kohtalotovereita sinulla on...

[QUOTE="vieras";27794140]No mä olen perusluonteeltani jemmaaja ja periaatteenani on ollut, että jos olen tavarasta/vaatteesta joskus jotain itse maksanut, en anna pois sitä ilman hintaa. Tämä on johtanut siihen, että yksi vaatekomero ja makuuhuoneen nurkka on tupaten täynnä vaatetta, jolla ei ole kellään käyttöä :(.

Ostelen myös kirppareilta erilaisia "projekteja", jotka sitten jää kesken, eli ei muka koskaan ole aikaa/viitseliäisyyttä saada homma valmiiksi..

Huvittavinta oli, kun kävin äitini luona ja hällä oli yksi huone puolillaan täysinäisiä pahvilaatikoita, kyselin mitä niissä on, vaatteita kuulemma :D. Joten ei ole omena kauas puusta pudonnut.

Jotenkin mua vituttaa esim lapsen vaatteet antaa ilmaiseksi minnekään kun niistä on kuitenkin itse maksanut. Olen ottanut kirppispöytää eri kirppiksiltä ja koittanut myydä superhalvalla, kuitenkin viikon jälkeen käteen jää joku 5 euroa. Ei paljon ee kannatusta käydä joka päivä siellä järjestelemässä ja ylipäätään nähdä sitä vaivaa, että vaatteet / tavarat kirpikselle roudaa...

Huuto.netissä myyn jonkin verran, mutta nyt varsinkin on ollut tosi hiljaista pitkään. Meneehän siinäkin tlaa kun siellä myynnissä olevia tavaraoita roikuttaa jossain nurkassa muovikassissa odottamassa meneekö ne huudetuksi vai ei ...:(

Sorry ap, minulla ei ole sinulle vinkkejä antaa. Halusimpa vain kertoa, että kohtalotovereita sinulla on...[/QUOTE]
No ehkä tuossa auttaa jo se että lakkaat ajattelemasta niin että olet siitä itse maksanut. Lakkaat siis olemasta itsekäs ja ajattelet niin että on kiva jos joku hyötyy tavarasta jota itse en tarvitse. Olet varmaan iloinen jos saat jotain mitä tarvitset? Miten pystyt antamaan esim lahjoja?

Itse kysyn tuttavapiiristä tarviiko kukaan. Jos ei vien uffille. Ehkä kerran vuodessa myyn tarpeetonta tavaraa pois. Vaikkakin nykyään jos tuon jonkun tavaran kotiin vien samalla jonkun muun pois. Näin ei kaapit pursua.

Onpa "kiva" spämmifiltteri... :kieh:

No.. jos yrittäisi kymmenennen kerran...

Linkki oli mielenkiintoinen... kannattaa katsastaa muidenkin jotka kärsii tavarakaaoksesta.

Kannattaa muuttaa ajatusmaailmaa, tuo kirja auttaa asiassa. Ei kannata ajatella tavarasta luopumista menetyksenä vaan siten, että luopumalla saa tilaa ja vapautta. Tavara nurkissahan ei vain ole huomaamatta olemassa, vaan olemassaolollaan se valtaa tilaa asumiselta ja vie energiaa, koska tavaraa ja niiden säilyttämistä ja huoltamista pitää ajatella. Kannattaa kokeilla ensin tehdä hyväntekeväisyyslasti ja luopua siitä. Olo on todennäköisesti niin hyvä sen jälkeen, että tekee mieli jatkaa harrastusta. kannattaa myös muistaa, että tavara, joka omata mielestä on rahanarvoista, ei todellakaan aina ole sitä muille. Muistot eivät lisää arvoa muiden silmissä eikä ostohinnalla ole enää merkitystä. Jos joku ei mene kohtuuajassa kaupaksi, anna pois ilmaiseksi. Tuskin kadut, ainakaan kauaa.

Yhteistyössä