Hae Anna.fi-sivustolta

Miten eroon

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä puhelinmyyjistä?, 11.01.2006.

1. puhelinmyyjistä? Vierailija

Tietääkö joku, mikä olikaan se paikka, minne voi laittaa kiellon puhelinmyynnistä/kuluttajatutkimuksista tms?

Eilen joku yritti kaupata aikakauslehteä ja tänään soitti kaksi eri tutkimuslaitoksen edustajaa ja yritti tehdä markkinatutkimusta. Haluan kokonaan eroon noista riivatun soittelijoista....

2. gf Vierailija

Tietää:
    ""Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.
    Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.
    Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.
    Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.""

Ja Postistahan kannattaa pyytää suoramarkkinoinnin rajoituslappu, jolla saa estettyä osoitteellisen suoramarkkinoinnin postitse.

Voit myös laittaa Väestörekisteriin tietojen luovutuskiellon, jolloin osoitettasi ei saa sieltäkään. Myös Ajoneuvohallintokeskuksella on samanlainen kieltomahdollisuus.

Nämä markkinointikiellot toimivat erittäin hyvin.

3. J Vierailija

Soita Suomen suoramarkkinointiliittoon numero löytyy puhelinluettelosta. Homma kannattaa tuon jälkeen ei kaupustelijat juurikaan soittele ehkä 1 - 2 kertaa joku pääsee vahingossa soittamaan, mutta niille voi sanoa vaaan, että on kielto päälle ei tarvitse kuunnella heitä.

4. kyllästynyt Vierailija

Nyt on varmaan joku alkuvuoden puhelinmyynti- ja tutkimusrynnistys meneillään. Siksipä en vastailekaan kotona numeroihin, joita ei numeronäytössä näy. Ovat kuitenkin 90% varmuudella puhelinmyyjiä.

5. elli Vierailija

Tarkat toimintaohjeet:
    http://www.ssml-fdma.fi/main_suoramarkkinointikiellot.htm

Puhelu riittää, turha kotona olla vastaamatta...

6. pp Vierailija

Itse soitin edellis kesänä luettelon alkusivuilla olevaan numeroon ja pistin kiellon lankapuhelimeen (miehen nimissä), omaan sekä miehen kännyköihin.
    Parin kuukauden aikana puhelut loppui melkein kokonaan, nyt ei niitä ole noin vuoteen tullut ainoatakaan.
    Tehdään molemmat vuorotöitä eriaikaan ja paljon on yövuoroja. Alkoi niin sieppaan se soittelu, eikä aina viitsinyt pitää äänettömällä.
    Nyt on OK.

7. mm Vierailija

Minä reklamoin suoraan sinne firmaan, josta minua ""pommitettiin"". Yritin kerran soittaa numeroon josta minulle oli soitettu enkä pystynyt vastaamaan ja siellä tuli nauhoite, että soititte xx-firmaan (lehtimyyjiä..), olemme yrittäneet tavoittaa plaaplaa. Siitä hoksasin että on joku lehtikaupustelija liikkeellä enkä vastannut kun uudemman kerran yritettiin tavoittaa. Ja voi taivas, että siitä samasta numerosta soitettiin ja taas soitettiin kun en vastannut, 2-3 krt/päivä aika pitkään. Kunnes laitoin viestiä nettisivujen kautta ETTEN AIO VASTATA KUN TÄSTÄ NUMEROSTA SOITETAAN vaikka yrittäisivät maailman tappiin asti. Sieltä tulikin sitten vastaus, että he laittavat kiellon päälle ja siihen loppui puheluiden tulo. Ja olo on jotenkin helpottunut kun ei tartte keksiä enää miten kertoisi ettei tällä kertaa vaikka niin ja niin monta kuukautta sais lehtiä AIVAN ILMAISEKSI. Ihmtetytti todella tuo ärhäkkyys millä tahdilla joku yritti soittaa, meni jo melkein häirinnän puolella. Kai tyhmempikin jo n. 10 kerran jälkeen tajuaa ettei puhelimeen aiota vastata?

8. gf Vierailija

Puhelinmyyntikielto kannattaa laitta tuonne Suoramarkkinointiliittoon, niin ei tarvitse soitella takaisin ja etsiä sähköpostiosoitteita jne. Suoramyyntifirmoja ja lehtimyyjiä kun riittää useampia.

9. minä tein ilmoituksen Puhelintarjonnan rajoituksesta suomen suoramarkkinointiliittoon marraksuussa 2000. sieltä tuli kirjallinen vahvistus, missä sanotaan että

"" Puhelintarjonnan rajoittamisella pyritään siihen, ettei Teille tulisi myyntipuheluita, joita ette halua saada ja sen avulla pyritään myös vähentämään puhelinmyyjien tarpeetonta työtä.

Tekemänne puhelintarjonnan rajoitus kattaa SSML:n jäsenyhdistykset (liite).

Rajoituksenne on voimassa siihen asti kunnes peruutatte sen tai kunnes puhelinnumeronne muuttuu.

Kieltonne tulee voimaan noin 4 kk:n kuluessa ilmoituksenne päivästä. Tänä väliaina saatatte saada puhelintarjontaa vaikka olette rajoituksenne tehnyt.

Jos soittoja vielä 4 kk:n jälkeen tulee, pyydämme Teitä toimimaan seuraavasti: kirjatkaa ylös soittajan nimi, soittajan työnantaja, tarjottu tuote ja soiton päivämäärä. Jos yritys kuuluu Suomen Suoramarkkinointiliittoon, niin toimittakaa em. tiedot meille kirjeellä tai faxilla näin pyrimme varmistamaan puhelinrajoituksenne toimimeisen haluamallanne tavalla.""

Soittoja tuli tuon neljän kuukauden aikana, mutta kun sanoin että olen tehnyt tuon rajoituksen, niin jättivät nopeasti rauhaan, ja pyysivät vieläpä anteeksi häiriötä.
    sanoivat että sitten kun se rajoitus tulee voimaan, niin puhelinmyyjät eivät kertakaikkiaan saa näihin puhelinnumeroihin yhteyttä.

Eipä ole tuon rajoituksen voimaan tultua tullut ainoatakaan myyntipuhelua. Joten toimii hyvin.

10. pelaa meilläkin Vierailija

Tuo suoramarkkinointikielto pelaa hyvin , mutta aina joskus, tosin onneksi harvaan tahtiin, joku liittoihin kuulkumaton kauppias soittaa.
    Sanon heti kun toinen on itsensä esitellyt että säästämme kummankin aikaa kun lopetamme nyt heti ja että laitapa listoillesi tieto, ettei meillä osateta koskaan mitään puhelinmarkkinoinnin perusteella.
    Ja toista soittoa ei sitten näistäkään ole tullut.

Onneksi muuten nykyisin esittelevät itsensä ja firmansa, toista oli joskus muinoin kun sanoivat vain nimensä ja alkoivat kysellä säistä ja muista...siinä sitten yritti päästä perille mistä on kyse, kun numero oli työnumero ja työnä ihmisten auttaminen !

11. Suvi Vierailija

Kun otat salaisen puhelinnumeron, niin ei soita kuka tahansa. Tosi ihana. Suosittelen!

12. Manda Vierailija

Mun mies vastaa suoraan ettei kiinnosta,kiitos ja hei.Aika lyhyt puhelu ja tyly.Itse en moiseen pysty.Niin,ja ne numerot näkyy monesti ettei voi olla varma kuka soittaa.

13. Enni Vierailija

Itse olen opiskelujeni ohessa töissä markkinatutkimusyrityksessä ja haluaisin huomauttaa, että suoramarkkinointikielto ei koske markkina- ym. tutkimusfirmoja. Mehän emme myy mitään :). Kaikkein helpoiten meistä pääsee eroon sanomalla heti puhelun alussa ystävällisesti, ettei kiinnosta. Ei tarvitse alkaa keksiä tarinoita kumminkaiman synttäreistä tms., joille pitäisi ehtiä (ihmiset kyläilevät nykyään harvinaisen usein, jos kaikkiin vastaajiin on uskomista... :). Tällä tavoin säästätte kaikkien aikaa ettekä todellakaan pahoita kenenkään mieltä. Kaikkein tyytyväisin olen, jos minulle ollaan suoria, mutta kohteliaita. Eilenkin kohdalleni sattui nuori mies, jolla ei ollut alkeellisempiakaan käytöstapoja, mutta se onkin jo tarina erikseen.

14. Enni Vierailija

Sen vielä lisään, että useimmin saamme käyttämämme numerot toimeksiantajiltamme, joten kannattaa ilmoittaa esim. pankilleen, jos ei halua puhelinnumerooan käytettävän kyseisen firman asiakastutkimuksissa.

15. Hyvä Enni! Vierailija

En ole vastaavissa hommissa, mutta samoin ihmettelen ihmisten käytöstä. Eikö sitä voi nätisti sanoa, että ei kiinnosta ja sillä selvä?

Hölmöintä tässä ketjussa oli yksi kommentti ""kai tyhmempikin jo n. 10 kerran jälkeen tajuaa ettei puhelimeen aiota vastata"". Miten niin? Jos vaikka soittaa lankapuhelimeen, eikä vastaaja ole kotona? Itse kääntäisin sen niin päin, että kai tyhmempikin ymmärtää, että helpommalla pääsee, kun vastaa ja sanoo, ettei keskustelu kiinnosta. Tai jos ei koskaan halua myyntipuheluja, niin ilmoittaa sinne Robinson-rekisteriin. Niin helppoa, että tyhmempikin osaa ;)

16. keino Vierailija

Yksi hyvä keino: kysy, onko pakko ostaa.
    Ne vastaavat että ei, sitten voi sanoa: selvä, kiitti hei.

Mulle soittelee lähinnä puhelinliittymäkauppiaat ja niitä riittää. Useimmat eivät netin listan mukaan kuulu suoramarkkinointiliittoon, esim. se hiton telefinland, jolla on erityisen urpoja ja hyökkääviä työntekijöitä ja josta soitetaan aika usein. Auttaisikonhan, jos sanoo, että en osta teiltä ikinä mitään älkää yrittäkö enää. Luulisi, että niillä on joku systeemi, rasti ruutuun tmv, niille, jotka ilmoittavat, että eivät halua missään tapauksessa mitään yhteydenottoa eikä asiaan palaamista. Kysynpä, kun ne kohta taas soittelevat...

Syy negatiivisuuteen: hyvä, halpa liittymä eikä kiinnostusta vaihteluun ja telefinlandin popupit, jotka todella häiritsee välillä työntekoa, kun niitä pääsee työkoneelle minuutin välein, raivostuttava firma! :)

17. tylytys Vierailija

auttaa, heti kun mulle myyjä mainitsee tele fin...

Sanon HETI JA HYVIN TIUKASTI. Kiitos ei kiinnosta. Ja suljen puhelimen vaikka myyjä jäisi sinne jotain tilittämään. Ne eivät saa saman kampanjan aikana soittaa samaan numeroon, josta on jo vastattu.

18. Hihhih Vierailija

Laitoin palautteen muodossa SanomaMagazinesille markkinointikiellon, perustelin mm. sillä, että parhaimmillaan mulle on tarjottu Aku Ankkaa kolmen päivän sisällä kolme kertaa. Mutta mutta, kun täytin -tyhmä- yhteystietoni tuohon kielto-/palauteilmoitukseen, niin hetken päästä sähköpostissani oli Gti-lehden tilaustarjous. Hohhoijjaa, onneksi naurattaa.

19. muistakaa Vierailija

Kielto on sitten voimassa vain kolme vuotta.

20. ei oo totta Vierailija

suomen suoramarkkinointiliitto:

Rajoituksenne on voimassa siihen asti kunnes peruutatte sen tai kunnes puhelinnumeronne muuttuu.

21. ei oo totta Vierailija

niin jatkan vielä, että mun puhelin ei ole pirissyt puhelinmyyjien puolesta yli viiteen vuoteen. Yksi tutkimuskysely oli, mutta se oli ihan ok, ja kun oli siinä aikaa rupatella, niin vastailin.
    Myös liittoon kuulumattomat myyjän eivät ole soittaneet.
    Mulla on kyllä salainen kännynumero, ja mielestäni pojallanikin pitäisi olla. mutta pojan kännykkään on kerran joku soittanut ja kysynyt minua. liittymähän on minun nimelläni, koska poika on vielä alaikäinen.

22. Itse olen tehnyt kiellon ja henkilö siellä sanoi samaa kuin Suomen suoramarkkinointiliiton nettisivut

http://www.ssml-fdma.fi/main_suoramarkkinointikiellot_puhelinrobinson.htm :

""Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.""

23. en usko Vierailija

kyllä niiden pitäisi kerralla uskoa, että esim. minun numerooni ei saa enää KOSKAAN soitella myyntimiehet. ...kele

24. Skylla Vierailija

Minä vastaan nykyään puhelinmyyjille, että entisetkin on maksamatta.

25. hih Vierailija

Voi mitään sanomatta laittaa vain luurin kiinni... tai jättää sen pöydälle höpisemään yksikseen jos ei kehtaa mitään kerran sanoa. :)))

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri