Hae Anna.fi-sivustolta

Miten eroon

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä puhelinmyyjistä?, 11.01.2006.

1. Viiva Vierailija

Vaihdoin uuteen numeroon jokunen vuosi sitten ja sen jälkeen olen ollut todella tarkka, minne olen nemeroni antanut. En laita numeroa kilpailukuponkeihin tai muihinkaan turhanpäivisiin lipukkeisiin.

2. velina Vierailija

Minulle kävi näin. Olin tehnyt ilmoituksen suoramarkkinoinnin kieltämisestä, soitot vähenivät, mutta silti joitain kaupittelusoittoja tuli. Ystävällisesti myyjät aina pahoittelivat tilannetta, kun kerroin, että minulla pitäisi olla suoramarkkinoinin kielto voimassa. Eräs myyjä, jolle ihmettelin näiden soittojen jatkumista kiellosta huolimatta, hoksasi kertoa minulle, että olenko täytellyt kaupoissa arvontalipukkeita... Ja olinhan minä, enkä ollut lukenut pienellä präntättyä tekstiä. Monissa kaupan arvontalipukkeissa lukee, että sallii tietojaan käytettävän markkinointitarkoitukseen, eli siitäpä se kieltoni sitten kumoutuikin. Eli tämä opiksi muillekin!

3. muuh Vierailija

Tiedoksi velinalle. Suoramarkkinointiliiton sivuilta:

""Poistaako johonkin arvontaan tai kilpailuun osallistuminen Robinson-rajoituksen tai estää sitä toimimasta?

Ei. Arvontojen yms. yhteydessä informoidaan kuluttajaa lakiin perustuen siitä, että ”tietoja voidaan käyttää suoramarkkinointiin henkilötietolain mukaisesti”. Tämä ei tarkoita, että kuluttajan ilmoittautuminen Robinson – palveluun jotenkin mitätöityisi arvontaan tai kilpailuun osallistumisen myötä. Robinson rekisteriä käyttävä yritys ei siis voi tällä perusteella ohittaa tekemääsi rajoitusta.""

4. F-3000 Vierailija

Itse en ole vielä liittynyt mihinkään estolistalle, mutta suunnitteilla on.

Erittäin sitkeiden/luupäisten myyjien (eli he, jotka eivät ymmärrä sanaa ei) kohdalla harrastan sitä, että lasken luurin pöydälle ja annan linjan olla auki. Siinäpä tuhlaa aikaansa puhumalla seinille.

Tai jos on oikein tylsää, niin yritän venyttää puhelua, niin saattaapi joku jäädä ilman häirikkösoittoa, sekä markkinointifirman hyötysuhde laskee.

5. Joona Vierailija

6. 2011 Sofia Vierailija

Puhelinmyynti voi olla ärsyttävää, mutta monen opiskelijan ainoa tulonlähde tässä nuorisotyöttömyyden maassa. Kyllä vastapuolellakin voi käyttäytyä sivistyneesti.
    Vain moukka ja idiootti noudattaa hih -vinkkiä.Hanki markkinointikielto.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri