Miten estetään naapurin tupakansavua tulemasta omalle pihalle rivitalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toista odotellessa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toista odotellessa"

Vieras
Meillä on 2v lapsi ja toinen syntyy syksyllä. En missään nimessä halua altistaa heitä tupakansavulle, mutta seinänaapurissa asuu kaksi ketjupolttajaa :( He käyvät n. tunnin välein polttamassa tuossa pihalla ja savut tulevat meidän pihalle ja sisään asti. Miten voin suojella lapsiani? Auttaisiko esim. jonkun korkean köynnöksen kasvattaminen väliaidalle?

• Tykkää
Reactions: Unicorn
Ei mikään .
Meillä rupes poika tossa 3v iässä kailottamaan aina kovaan ääneen että :" Äiti mikä täällä palaa? Mikä täällä käryää? "
Mies tajus yskän ja hommasi etuoven puolelle tuolin ja pöydän ja kävi siellä polttelemassa :) 4vuotta kärsittiin ja poika hoiti homman parissa viikossa .

Eihän tuota voi mitenkään estää. Haittoja on monenlaisia, eikä naapureilta voi kieltää kaikkea, mikä itseä häiritsee. Jos haluaa estää naapurihaitat, niin sitten pitää muuttaa sellaiseen paikkaan, ettei naapureita ole lähellä.

Terveisin yksi, jolla jatkuvaa haittaa naapureiden kissoista (ja koiristakin).

Meillä ainoa ratkaisu oli myydä rivariosake pois ja muutettiin ok-taloon. Molemmin puolin naapurit sauhuttelivat joten ikkunoita ei voinut pitää auki parvekkeenovesta puhumattakaan. Polttivat n. puolen tunnin välein ja viikonloppuisin yhtenään.

Ei kaikki tupakoijat ole itsekkäitä idiootteja. Kannattaa keskustella asiasta ihan hyvässä hengessä, ja esittää toivomus, etteivät polttaisi pihallaan esim. johonkin tiettyyn kellonaikaan (ajatellen vauvn päiväunia). Saattaa toimiakin. Sen sijaan esim. mulkoilu ja tekoköhiminen tuskin auttaa.

Tuo muuttaminen on tullut itsellekin mieleen, harmittaa vaan kun muuten tämä olisi ihan unelmakoti :/ Lasten terveyden kanssa en kuitenkaan halua ottaa mitään riskejä. Pakko sanoa, että olen alkanut inhoamaan muuten ihan ok naapureita tämän vuoksi.

• Tykkää
[QUOTE="aapee";26209952]Ja ihmetyttää kyllä todella paljon sellaiset vanhemmat, jotka polttavat ja vaarantavat omien lastensa terveyden..en voi ymmärtää.[/QUOTE]

Onneks sun ei tarviikaan mutta eiköhän maailmassa nyt oo kamalampiakin asioita kuin tupakoivat naapurit.

Ps: Meillä ei polta kukaan ja tupakka haisee kamalalle mutta ei kyllä tippaakaan haittaa vaikka naapuri polttaa.

[QUOTE="vieras";26209958]Laita pihalle tuuletin puhaltamaan naapurin puolelle :)[/QUOTE]

Hei, voisikohan tuo ihan oikeasti toimia!! Joku peitetarina siihen pitäisi kyllä keksiä, en kehtaisi muuten ihan pokkana tuota tehdä, mutta todella houkutteleva idea :D

Mikä siinä kysymisessä on niin vaikeaa? Joutuisi puhumaan naapurille, iik! Etenkin, kun mitään menetettävää ei ole. Itse olen ennen polttanut, ja olisin aivan varmasti suostunut tuollaiseen varsin kohtuulliseen pyyntöön.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26209973]Olikohan se sun naapuri joka kyseli jonkun aikaa sitten täällä, mitä hän voi rivarissa tehdä naapurin lapselle kun se pitää ääntä ja kiljuu?[/QUOTE]

Ai tuollaista ketjua en huomannutkaan. En kyllä usko, että oli meidän naapuri, meidän lapsi kun ei sisällä mekasta ja pihalla hän ei viihdy juuri tuon savun vuoksi. Käymme aina kauempana ulkoilemassa, esim. leikkipuistossa.

[QUOTE="aapee";26209942]Tuo muuttaminen on tullut itsellekin mieleen, harmittaa vaan kun muuten tämä olisi ihan unelmakoti :/ Lasten terveyden kanssa en kuitenkaan halua ottaa mitään riskejä. Pakko sanoa, että olen alkanut inhoamaan muuten ihan ok naapureita tämän vuoksi.[/QUOTE]

Täytyy sanoa että pienet on murheet, jos naapurit ovat muuten ihan ok. Meidän naapuri käryttää röökiä pihalla, mutta lisäksi tappelee vaimonsa kanssa lähes päivittäin - monesti siellä pihalla - älyttömällä volyymillä, soittaa bassokitaraa pitkälle yöhön ja örisee kaikki viikonloput kännissä kavereidensa kanssa.

Älä huoli, kyllä ne pian saa kyhättyä kasaan sen lain jolla kielletään parveke, bussikatos, takapiha jne tupakointi sekä kanssaihmisten myrkyttäminen.

Siihen saakka voi yrittää lähestyä naapuria ja kysyä josko hän voisi esim. polttaa etupihan puolella. Jos ei auta niin tekeytyy itse niin vittumaiseksi ettei se jaksa enään takapihalla käydä kun sä olet näkyvissä.

[QUOTE="alma";26209976]Mikä siinä kysymisessä on niin vaikeaa? Joutuisi puhumaan naapurille, iik! Etenkin, kun mitään menetettävää ei ole. Itse olen ennen polttanut, ja olisin aivan varmasti suostunut tuollaiseen varsin kohtuulliseen pyyntöön.[/QUOTE]

Nokun nämä naapurit ovat muutenkin sellaisia vähän "rennompia". Toista naapuria häiritsi, kun he pitävät yleensä viikonloppuisin bileitä ja soittavat musiikkia kovalla yötä myöten. Tämä naapuri pyysi kuulemma ihan asiallisesti heitä, että voisivatko soittaa musiikkia pienemmällä kymmenen jälkeen. Ilmeisesti he ottivat tästä nokkiinsa, sillä tuon jälkeen musiikki on soinut vain entistä kovempaa.. Tuo ei meidän perhettä juurikaan häiritse, sillä osaamme kaikki nukkua korvatulppien kanssa. Mutta pelottaa siis hieman, että jos sanoisin asiasta, niin alkaisiko meidän pihalle tipahdella tumppeja vai mitä he keksisivät..

[QUOTE="vieras";26209996]Älä huoli, kyllä ne pian saa kyhättyä kasaan sen lain jolla kielletään parveke, bussikatos, takapiha jne tupakointi sekä kanssaihmisten myrkyttäminen.

Siihen saakka voi yrittää lähestyä naapuria ja kysyä josko hän voisi esim. polttaa etupihan puolella. Jos ei auta niin tekeytyy itse niin vittumaiseksi ettei se jaksa enään takapihalla käydä kun sä olet näkyvissä.[/QUOTE]

Kauhean vittumainen en kehtaisi olla, mutta tuli mieleen, että toimisikohan niinkin päin, että alkaisin aina yltiöpäisesti höpöttelemään kaikkea hömppää naapurille jos olemme pihalla ja he tulevat polttamaan? Esimerkiksi voisin kertoilla mitä kaikkea lapsi on oppinut ja mitä jutellut jne. Ja toivoa, ettei naapurit välittäisi erityisesti näistä jutuista :P

Yhteistyössä