Miten fb:n vaatekirppareilla toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noviisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noviisi"

Vieras
Siivosin kaappeja ja keräsin Ikea-kassillisen minulle liian isoiksi jääneitä, mutta hyväkuntoisia (osittain ihan käyttämättömiä) vaatteita kokoja 48-54. T-paidat sun muut pienemmät jutut vien suoraan keräyksiin, mutta tuosta kassista löytyy mm. paljon ihan priimakuntoisia farkkuja, suoria housuja ja jopa 2 talvitakkia.

Ne möisin mielelläni, jotta saisin muutaman euron rahaakin. Hinta ei ole pääasia, haluan vain päästä eroon niistä. Olen nyt selannut muutamaa isojen kokojen fb-kirppistä ja toivottomuus iski: säännöt on niin monimutkaiset, ettei niitä tajua erkkikään! Pitää mitata vaatteet sieltä sun täältä, pitää olla kuva, mutta se ei saa olla siinä ryhmän "uutisvirrassa" vaan jossain kansiossa tai sitten sen pitää just olla jossain uutisvirrassa. Pitää merkitä onko kuva puhelinkuva tai ties mikä koodinimi-kuva. Onko tämä ihan oikeasti näin vaikeaa?

Entäs jos nyt jotain laitan sinne myyntiin. Miten maksun kanssa toimitaan? Odotanko ensin maksun ja sitten lähetän tuotteen? Kaikista kätevin olisi jos ostaja voisi noutaa vaatteet, ei tarvitsisi postittaa ja maksu hoituisi käteisellä saman tien. Voiko ehdoksi laittaa noudon? Tämä tietenkin karsii ostajat vain lähialueella asuviin. En siis ole koskaan ennen myynyt mitään netissä.

Olisiko mitään helpompaa tapaa? Ei Huuto.netia, en halua rekisteröityä. Liikkuuko tori.fi:ssa isokokoiset naisten vaatteet? Tosin samat maksu/nouto-ongelmat sielläkin on. Auttakaa!

Jokaisella fb-kirppispalstalla on omat säännöt ja ne nyt vaan pitää lukea ja niiden mukaan toimia, mikäli haluat siellä myydä.

Ehdottaisin, että haet oman paikkakuntasi "kirppispalstan" fb:stä...siis sellaisen, missä myydään ihan kaikkea. Siellä ei varmaankaan vaadita mittoja vaatteista ja ostajat asuvat varmasti lähellä, jolloin nouto onnistunee helposti.

Jos päädyt postittamaan, niin postitat, kun maksu näkyy tilillä.

Ehdotan myös että etsit facebookista oman kaupunkisi ryhmän ja myyt siellä. Meillä täällä Vantaalla on esim. FB kirppis Vantaa. Löytyy varmaan kunhan etit vähän eri hakusanoilla. Ei tarvi lähetellä ja ihmiset/ostajat asuu lähettyvillä. Kuulun itse monenlaisiin ryhmiin ja ostelen/myyn kaikenlaista. Pienemmät vaatteet myyn siellä ja yleensä lähetän kakkosluokassa. Joka kirppiksellä eri säännöt, kannattaa ne tarkistaa. Isommat myyn Torissa ja hyvin olen saanu kaupaksi. Toki jotkut tavarat/isommat vaatteet on siellä esim.3 vkoa. Sen jälkeen lasken hintaa ja usein ne viimeistään sitten menee kaupaksi. Jotkut tosin on edelleen myymättä. Laitan niihin ilmoituksiin että vaan nouto. Ja hyvin on toiminut.

Totta on että facebookin kirppiksillä jossain on tosi tarkat säännöt. Ne on sitä varten että kauppa kävisi ongelmitta. Niitä vaan kun noudattaa niin ei siinä sen enempää ongelmaa ole :) Tsemppiä kaupankäyntiin!

Uusimmat

Yhteistyössä