miten helkkarissa mä saan itseni syömään järkevästi ja liikkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta lihava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta lihava

Vieras
Tällä hetkellä menee aivan liikaa herkkuja eikä liikuntaa ole ollenkaan. Olen vielä normaali bmin mukaan mutta lievä ylipaino ei ole kaukana. Osa tästä on varmaan hormonaalistakin turvotusta epillereiden ansiosta. Mutta paino vain sen kun nousee... Mutta miten mä saan itseni kuriin? Vaikeaa on kun muutenkaan ei elämä hymyile. Ahdistaa ja masentaa.

Itsestäsi sen halun on löydyttävä. Mieti, mikä on tärkeää elämässä, siis todella tärkeää. Haluatko sydärin neli-viisikymppisenä vai haluatko kenties elää terveesti ja nähdä lapsenlapsesi kasvun.

Vähän on vaikea kuvitella, että joku muu kuin sinä itse pystyisi tekemään asialle yhtään mitään. Toki voin sanoa, että herkkuja vähemmälle ja lisää liikuntaa, mutta tuskinpa sillä mitään vaikutusta on, jos oma motivaatio on vajaa.

suosittelen esim. fitfarmin nettivalmennuksia. Saa tarkat ohjeet treeniin ja ruokavalioon, joita noudattamalla tulee taatusti tuloksia. Itse teen nyt bikini challengea, mutta siellä on eri tavoitteisiin omat ohjelmansa. Muistaakseni piakkoin alkamassa taas jokin ohjelma... Vaikka itse liikun ihan mielelläåni ja syönkin terveellisesti, niin silti saan tuosta nettivalmennuksesta hurjasti lisää motivaatiota ja ryhtiä treenaamiseen.

Pyydä miestäsi antamaan sinulle selkäsauna, jos lipsut terveellisestä syömisestä ja liikunnasta. Esim. niin, että liikkumisesi ja syömisesi pisteytetään viikon aikana ja perjantaisin saat sitten vitsaa sen mukaan miten olet käyttäytynyt.

[QUOTE="vieras";28966547]Pyydä miestäsi antamaan sinulle selkäsauna, jos lipsut terveellisestä syömisestä ja liikunnasta. Esim. niin, että liikkumisesi ja syömisesi pisteytetään viikon aikana ja perjantaisin saat sitten vitsaa sen mukaan miten olet käyttäytynyt.[/QUOTE]

sairasta... Vaikka jonkun mielestä tää on huumoria....

Mulla on sama ongelma. BMI on 25,7 tällä hetkellä ja vyötärönympärys ihan liian paljon. :( En halua millekään dieetille vaan oikeasti muuttaa elämäntapojani. Iltaisin kuitenkin tulee vaan syötyä liikaa, vaikka siihen asti ihan hyvin menisikin. Mistä sen motivaation ja itsekurin löytäisi.

Lähet sen kerran lenkille, ja huomaat miten ihanaa se on. Älä tee liian raskasta lenkkiä alkuun. Tuo henkisesti hyvää oloa. Ihanat ilmat ainakin täällä Porvoossa nyt ulkoiluun.
Kaupasta et osta herkkuja.Joo, tosi helppo sanoa. Ei nimittäin onnistu multakaan. Mutta harvennat kaupassakäyntikertoja. Ei tule joka päivä herkkuja ostettua.

Yhteistyössä