Miten helpottaa yskää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Auttakaahan nyt, miten voin helpottaa lapsen yskää? Tuntuu että yskii kohta sisuskalunsa ulos, niin kovasti köhii, ikää 1,3 vuotta. Lääkäri sanoi ettei määrää näin pienelle yskänlääkettä...

Hae apteekista silomattia yskänlääkettä sitä voi antaa jo ton ikäselle.Meillä oli pari viikkoa sit poika tosi kovassa köhässä,yskä oli tosi rajuna,hain yskistä ja johan rupes helppottamaan.Soitin apteekkiin ekaks ja varmistin että voiko tän ikäselle antaa ja farmaseutti tuumas etttä totta mooses!Paranemisia teille :hug:

Aika jännä juttu, koska mä soitin terveysneuvontapuhelimeen pojan yskästä (kanssa 1,3v), ja mulle sanottiin ettei tämän ikäsille ole kuin lääkärin määräämää yskänlääkettä....
Mutta ohjeiksi antoi tutut, eli höyryhengitys ainakin puol tuntia ennen nukkumaan menoa, ettei sitten sängyssä tartte köhiä limoja (ja höyryssä ollaan n. 10min). Sängynpäätyä ylös, ja paljon nestettä

Mä oon kans antanu 1,5 vuotiaana tytölle yskänlääkettä, just tota silomatia kun oli ihan karsee yskä. Muistaakseni soitin sillon tonne terveysneuvontaan ja kysyin siitä..

Mä oon muuten sen huomannu kun noita neuvoja kyselee että apteekista ei välttämättä saa sitä oikeeta tietoo vaikka näin luulis. Tytöllä kun oli kova ummetus ja apteekista kyselin että mitä vois antaa niin mikrolaxia suosittelivat. Lääkäri sitten myöhemmin sanoi ettei missään nimessä saa sitä antaa!! :o Oon kyllä ollu aika ihmeissään tosta että miten ei apteekissa osata oikeeta tietoo antaa..

mä olen saanut meidän tytölle reseptillä yskälääkettä ja neiti oli silloin alle vuoden.Reseptin sain lastenklinikalta.Lääkkeen nimeä en vaan muista.Harmi :(

Yhteistyössä