Miten herkästi heitätte vaatteita roskiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Tuli vaan mieleen, kun kaveri tuossa just kertoi, että lapsi oli kakkinut housuihin ja kaveri oli heittänyt lapset alushousut suoraan roskiin, hän ei niitä ala pesemään. Totesi vaan, että olisipa kertakäyttökalsareita. Itse olisin kyllä pessyt, ei anna omatunto myöten, että heittäisin käypää tavaraa roskiin tuosta vaan.

Itse heitän vaatteita roskiin vain jos niissä on isompia reikiä tai ne on niin virttyneitä, ettei niitä enää kehtaa käyttää, mutta jotkut pienet tahrat eivät minua haittaa, eikä kotivaatteissa isommatkaan.

No oon mäkin kalsarit heittänyt, jos on tullu valtava löysä paska housuun ja puhun nyt lapsen paskasta en omasta. Muuten en kyllä heitä vaatteita roskiin, ellei sitten ole reikä tai joku sitkeä tahra, mikä ei millään lähde. Virttyneet laita Uffiin, meidän lapset ei sellasissa kulje.

laitan vaatteet heti pois jos on reikiä tai tahroja, jotka ei pesus lähde, myös mun mielestä liian nukkaantuneet laitan pois, mutta yleensä kysyn joltain tutulta, jos ne nukkaantuneet haluais, ite oon niin kranttu lasten vaatteiden suhteen, pitää olla kaapis hyvä kuntosia :)

Heitin juuri säkillisen pieniä, vanhoja, virttyneitä, kerran jo kirpparilla myynnissä olleita vaatteita roskiin. En heitä, ennen kun varmistan, ettei muuhunkaan ole (myytäväksi) tai jos ovat pinttyneitä ja reikäisiä.

No en todellakaan heitä mitään kakkasia kalsareita roskiin ( ehkä maailman kummallisin lause, mitä oon ikinä kirjoittanut :D). Tahrat oon kaikki saanut tähän mennessä pois sappisaippualla ja vaatteet mitä en käytä mutta ovat ehjiä, vien kierrätykseen. Roskiin heitän vaan sellaset vaatteet mitkä on rikki tai jotenkin supervirttyneitä että niitä ei viitti antaa edes kierrätykseen.

En mä heittäisi vaatetta lian takia roskiin, vaan pesisin sen. Tahraisia ja huonokuntoisia pikkuvaatteita voisin heittää roskiin, isommat leikkelen räteiksi ja mies saa rassata niillä traktoreitaan. Aikuisten vaatteet käytetään aika hyvin loppuun ennen räteiksi leikkaamista, ne on yleensä rikki ja/tai maalissa ja rasvassa ennen kuin poistuvat kokonaan käytöstä.

Jos vaate on rikki tai jos on tullut ostettua vaate, joka ei ole mitenkään mukava päällä. Meillä vaihdetaan aina kotiintullessa kotivaatteet, joiden päätehtävä on olla mukavia. Ei haittaa, vaikka collegeissa olis ikitahra tai puntit vähän lyhkäset. Ulkopuolisten läsnäollessa pukeudutaan siististi.

Jos on kestolikaa, reikiä, muuten huonokuntosia. Joskus jos on liian pieni yms enkä jaksa paria paitaa viiä minnekään kierrätykseen. Yleensä niistä saa vaivaan nähden kirppiksellä niin vähän rahaa et helpompi heittää pois vaan.

Roskiin päätyvät tahraiset ja rikkinäiset sekä loppuunkäytetyt ja ylinukkaiset. Meillä ei kotivaatteenakaan käytetä tahraisia. Tai oikeastaan ei varsinkaan kotona,koska ne ovat mun silmissä. On kiva, kun lapset ovat hauskannäköisissä vaatteissa kotosalla.

[QUOTE="heh";24486396]No eipä niistä UFFillakaan ole kuin pelkkää harmia. Tulee lajittelukustannukset ja hävitykseenkuljetuskustannukset. Jos ne ei kelpää sun jälkikasvulle niin miksi ihmeessä luulet että ne kelpaisi kenellekään muullekaan?[/QUOTE]

No en mä sinne reikäsiä ja likasia laita. Kai ne Afrikkaan kelpaa.

No en mä sinne reikäsiä ja likasia laita. Kai ne Afrikkaan kelpaa.

No ei sinnekään mitään roskaa lähdetä kuskaamaan.
Lainaus UFFin sivulta:
"Lumpun ja jätteen määrä on yhteenlaskettuna noin 15 prosenttia koko vuotuisesta keräysmäärästä. Jätteen käsittely tuo yhdistykselle aina kuluja, ja käsittelyyn käytetyt summat vähentävät kehitysapuun kertyviä tuloja."

[QUOTE="heh";24486459]No ei sinnekään mitään roskaa lähdetä kuskaamaan.
Lainaus UFFin sivulta:
"Lumpun ja jätteen määrä on yhteenlaskettuna noin 15 prosenttia koko vuotuisesta keräysmäärästä. Jätteen käsittely tuo yhdistykselle aina kuluja, ja käsittelyyn käytetyt summat vähentävät kehitysapuun kertyviä tuloja."[/QUOTE]

No jessus sentään! En laita lumppuja mielestäni, sellasia vaan, mikä ei mene kirpparilla myydyksi. 2v ja 7v lasten vaatteita pääasiassa, ei sen ikäset vaatteet voi kauheita lumppuja olla.

Yhteistyössä