Hei,
Itse sain reseptillä hiivavoidekuurin lääkäriltä, eli kannattaa kyllä ottaa neuvolaan yhteyttä asian tiimoilta. Toisella hiivakerralla tosin neuvolasta kehotettiin ostamaan reseptivapaa kuuri. Lääkärin määräämä ja reseptivapaa kylläkin vaikuttavat tuoteselosteen mukaan melko samanlaisilta tuotteilta.
Minulle sanottiin myös, ettei suppoja saisi käyttää raskaana, vaan nimenomaan tuota voidetta, varovasti asettimella laittaen. Mutta jos sinä olet saanut ohjeet käyttää suppoja niin varmasti se on ok, voihan olla kyse eri lääkkeestä. Mulla oli siis voide, jota viikon ajan laitetaan illalla asettimella.
Sinuna soittaisin neuvolaan ja selittäisin tilanteen kokonaan, pyydä päästä lääkärille!! Tuo kuvauksesti oudon hajuisesta valkovuodosta voi kyllä viitata muuhunkin tulehdukseen, hiivassa valkovuoto ei ymmärtääkseni haise, on vain koostumukseltaan kokkareista. Muina oireina voi olla kutinaa ja kirvelyä virtsatessa.
Nämä raskauden aikaiset tulehdukset ovat tympeitä, itsellänikin jatkuvasti jotain ja aikaisemmin ei ikinä mitään! Ei sitä tarvitse kuitenkaan pelätä, ehdottomasti hoitoon oireiden ilmetessä, ettei tarvitse turhaan kärsiä epämukavuudesta.
Hiivaanhan voi vaikuttaa ruokavaliolla, eli paljon maitohappobakteereja sisältäviä tuotteita ja vähän valkoista sokeria. Nykyäänhän on paljon mehuja ja maitotuotteita joihin niitä on lisättykin. Itsellä tuntuu vähän auttavan, vai liekö korvien välissä