Miten hyvin teidän n. 4v lapset piirtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mä oon ihan rauhassa antanu tän piirtämisasian olla, kun se ei näytä olevan tytölle helppoa. Tykkää kyllä piirtää, mutta piirtää samanlaista kuin 1,5v veljensä. Kun näyttää mallia niin piirtää pääjalkaisen, mutta ei osaa piirtää itse ihmistä jos ehdotan sitä. tuo pääjalkainen onnistuu jotenkuten mutta neuvoa pitää koko ajan...

Isoveljensä aikanaan kävi puheterapiassa koska oli hankaluuksia kynänkäytössä, mutta hän kuitenkin osasi piirtää olentoja ja ihmisiä jotenkin, ja autoja.

siis jos mä ny oikeen ymmärsin miten piirtelee niin ei meilläkään tyttö piirrä sen paremmin, mut meil ei tyttö edes tykkää piirtämisestä, värittäminen onnistuu sit paljon paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis jos mä ny oikeen ymmärsin miten piirtelee niin ei meilläkään tyttö piirrä sen paremmin, mut meil ei tyttö edes tykkää piirtämisestä, värittäminen onnistuu sit paljon paremmin.

Meillä tyttö tykkää piirtää, ja värittää myös mutta värityskin on sitä että samalla värillä sotkee koko kuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Eikö ne ole neuvolassa ihmetelleet?

3v neuvolassa piti piirtää mallista pallo, neliö, joitain viivoja ym. ne onnistuivat kuitenkin, tosin neliö ja pallo näyttivät molemmat samalta. mutta eivät silloin mitään sanoneet kyllä.

Meillä piirsi aika huonosti silloin, kun täytti 4. Eli ihmiset oli just noita pääjalkaisia ja väritykset meni vähän miten sattuu. Mutta nyt alkaa 5 v. lähestyä ja yllättävän hyviä piirustuksia jo tulee ja värityksetkin pysyvät täysin viivojen sisäpuolella. Ihan kyllä muutamassa kuukaudessa muuttui nuo taidot, joten en sinuna olisi huolissani.

tyttö täyttää loppukesällä 4, eikä kyllä osaa piirtää pätkääkään. Tosin eipä meillä osaa kukaan muukaan. :D Mutta päväkodissa piirretyt jututkin on aina jotain epämääräisiä suttuja. Kai tuo joskus oppii. En ole huolissani, vielä.

Erot lasten välillä voi olla huimia. Kuten joku sanoi, toinen tykkää piirtämisestä/kynän käytöstä ja toista ei kiinnosta ollenkaan.

Meillä vanhin tyttö tykännyt aina piirtää (ja voitte arvata, että olen aika monta paperipakkaa kantanut kaupasta kotiin) ja hän piirtää vieläkin (9v) kaiken, uudet tapahtumat. Esim jos käydään vaikka eläinpuistossa, tyttö piirtää illalla kaikki eläimet ym. Tai jos koulussa on tapahtunut jotain, vaikka pihan siivouspäivä, tyttö piirtää illalla sen paperille. Hän oppi neljä vuotiaana lukemaan ja kirjoittamaan ilman mitään opetusta. Kerran vaan toi paperin, jossa piirrustus ja kirjaimia näytille ja minä tietty kehuin perunan kuorimisen lomasta. Tyttö meni takaisin huoneeseensa jatkamaan ja parin minuutin kuluttua minun piti mennä perässä ja pyytää uudelleen nähdä sitä piirrustusta. Siinä yläreunassa luki: Ej sa kosea mnun tvarroihin. Jäin ihan suu auki tuijottamaan, että sinäkö tämän teit. Oli kuulemma ohje pikkusiskolle. Meillä vieläkin tallessa tuo paperi.

Seuraavaa lasta ei kiinnostanut piirtely ollenkaan. Lähellä koulun alkua alkoi piirtää enemmän ja hitusen paremmin. Hänellä on nyt ekaluokalla tullut hirveä kritiikki omaa kädenjälkeä kohtaan. Läksyihin menee hirmuisesti aikaa, kun mahd väritykset tekee niin huolella.

Meillä 4v neuvolassa ei osannut piirtää niitä vaadittuja neliöitä yms. meillä oli silmissä jotain häikkää myös, että silmien takia mennään uudelleen puolen vuoden päästä ja täti sano että katotaan toi piirtäminen sitten uudestaan. Olen yrittänyt että harjoittelis niitä neliöitä yms. mutta ei pätkääkään kiinnosta, hetken päästä menee siihen että muka kirjottaa, äiti kato mitä tässä lukee eli tekee "kolmioviivaa". Pääsjalakaasen on oppinut tekemään vasta nyt neuvolan jälkeen, jos ei kerta kiinnosta niin katotaan sitten laittavatko johonkin tutkimuksiin nyt 4,5 v???