Miten ihmeessä joku voi imettää vauvaa liinassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Mulla on pitkä trikooliina, viikon ikäinen vauva ja 1v8kk esikoinen. Ajatus olisi, että liina helpottaisi arkea kun voisin pitää ja imettää vauvaa siinä ja silti puuhailla esikoisen kanssa, tehdä kotitöitä ym.

Kokeilin tätä liinaa jo esikoisella, mutta ihan pikkuvauvana ei saatu häntä viihtymään siinä. Myöhemmin kyllä isommalla vauvalla liina oli aivan mainio ja kannoinkin häntä paljon, mutta pystyasennossa jalat liinan ulkopuolella. Kehtoasennossa ei viihtynyt, en kai osannut silloinkaan sitoa liinaa kunnolla.

Nyt oon koittanut neljä kertaa sitoa vauvaa kehtoasentoon, olen kaivanut ohjeet esille (liinan mukana tulleet sekä yhdet netistä) ja tuloksena vauva kyllä nyt nukkuu liinassa, mutta mä en voi rentoutua yhtään ettei olkahihnat tipahda ja tiukemmallekaan tätä ei voi laittaa tai ei kumpikaan saada hengitettyä. Imetystä en voi tässä asennossa edes kuvitella..

Tiedän että on mahdollista imettää liinassa ja että se on kummallekin mukavaa, mutta miten ihmeessä te onnistutte?? Olisin kiitollinen muutamasta käytännön vinkistä :D

Mä en ole koskaan osannut imettää liinassa. Mulla on kyllä varmaan liian isot tissitkin...ja riipat :D
Mutta kun toinen lapsi syntyi niin ei oltas tultu toimeen ilman liinaa. sidoin vauvan ihan pystyasentoon ja siinä se roikkui kun tein muuta. Mutta siis imetin kuitenkin aina ihan normaalisti. Ja esikoinen oli silloin 1v11kk.

Meillä on myös Manduca ja kokeilin eilen vauvaa siihen, ihan hyvin tuntui viihtyvän ja asento tuntui hyvältä (painoa neidillä nyt himpun yli 4000g), eli siihen kyllä saan kyytin helposti, mutta siinä nyt ei ainakaan voi imettää...

mä kuvittelisin että siihen liittyy jotenkin tissin pituus ja notkeus.. :whistle:

omani sojottavat jotenkin kainaloon päin ja nännin kääntäminen liinassa pötköttävälle vauvalle ei ikinä onnistunut. muuten liina oli loistava!

Ite imetin vauvaa just siinä pystyasennossa, tai oikeastaan vähän sellasessa pystyvinossa. Mutta noin pienellä ei varmaan onnistu. Voisin kanssa kaivata neuvoja, jos joku saanut sen onnistumaan.

[QUOTE="asdf";22246590]Ne ei vaan oo TARPEEKSI riipat ;) Olen kuullut/lukenut että jotkut afrikkalaiset tms äidit kantaa lasta selässään ja heittää tissin olkansa yli imettäväksi. Oikeasti: tosi kätevää! Etenkin jos riipparinnat on vielä yhteisössä jotenkin kauneusihanne :D[/QUOTE]

:laugh:

[QUOTE="asdf";22246590]Ne ei vaan oo TARPEEKSI riipat ;) Olen kuullut/lukenut että jotkut afrikkalaiset tms äidit kantaa lasta selässään ja heittää tissin olkansa yli imettäväksi. Oikeasti: tosi kätevää! Etenkin jos riipparinnat on vielä yhteisössä jotenkin kauneusihanne :D[/QUOTE]

:laugh: Ai kauhee..
Mä en oo tykännyt sitoa kehtoon ollenkaan.

Joo, eipä onnistunut minullakaan mikään kehtoasentoimetys, hyvä kun sain vauvan siinä juuri ja juuri viihtymään. Isomman, jo itse päätään kannattelevan lapsen kanssa onnistui kyllä ihan mikä vain. Nyt alkaa jo lapsen omatoimisuus välillä häiritä (on siis 1 v 2 kk) kun pyrkii uimaan liiiviin missä vain, milloin vain :D Eli en osaa neuvoa sen kummemin kuin että ajan kanssa onnistunee!

Voi hitsi!
Mä neuvoisin mielelläni, mutta aikaa oon yks 6v kun olen kantoliinassa imettäny. Sain imetettyä kehtoasennossa sekä siinä pystyasennossa.
En myös tiedä kuinka paljon vaikuttaa rinnan koko. Mulla ei ole mitkään jätti suuret.
Hämärästi muistelisin että kehtoasentoon kun laitoin niin olisko vaikuttanut onnistumiseen jonkin verran mille korkeudelle sen asettaa ja kuinka tiukkaan. Huo, kun en sitten millään muista... : /

Yhteistyössä