Miten ihmeessä lääkitsen tuota lasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lola"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lola"

Vieras
Lapsella ikää reilu 6 vuotta eikä ole ikinä oksentamatta voinut suun kautta ottaa lääkkeitä. Vitamiinitipatkin ottaa lusikasta nopeasti ja paljon vettä päälle ja silti välillä yökkäyttää esim. maitohappobakteeri-tippojen kanssa vaikka määrä on sama.

Nyt kuumetta kuitenkin 40,1 ja lääkettä sain menemään 2ml ruiskusta pieninä tippoina lusikkaan annosteltuna ( 3 ml ois pitäny saada menemään ). Lääkkeenä pronaxen. Sen jälkeen tuli oksennus suuhun mutta nielaisi sen takaisin. Saman verran sain yöllä Pronaxenia annettua. Panadolin annostelu on niin suuri ettei olla voitu edes yrittää.
Mitään pientä kuumetta en tämän lapsen kohdalla edes rupea lääkkein alentamaan mutta nyt olisi jo tarvetta. Onko mitään lääkettä olemassa mitä tarvitsisi ottaa vielä vähemmän kuin tuota pronaxenia?
On kokeiltu pillerit ja Pamol-F:t mutta kun ei niin ei. Myös jemmaamalla vanukkaaseen tms. testattu mutta ei vaan onnistu.

meillä ei "osaa" niellä tabletteja ja nestemäistä panadolia pitää ottaa jo niin paljon. onneks löyty apteekista panadolia joka annetaan sulaa suussa-niinku pastillit. ootko kokeillu?

jos yrittäisit opettaa sitä nielaisua ensin vaikka karkeilla?
meillä aina puoltitan lääkkeen 6-vuotiaalle ja nielasee ne 2 osassa.. yökkäilee myös nestemäisestä, mutta oon nekin saanut menemään,oon pruitannut ne suoraan poskeen aika taakse ja antanut heti perään jotain limua. samoin lääkkeen kanssa heti perään jotain hyvää limua.. joskus menee aikansa varsinkin ekoilla kerroilla ennen kuin se lääke menee alas..
paras on että laittaa lääkkeen aika keskelle kieltä, pyytää juomaan ja kääntään päästä taaksepäin hieman ja nielasta samalla.

miten oot kokeillut tuon pamol-f:n? suoraan suuhun imeskelemällä/nielaisemalla vai oletko sekoittanut sen ruokalusikalliseen vettä/maitoa? tuo jälkimmäinen vaihtoehto on aika nopea ja helppo nielaista ja heti perään jotain. ne on yleensä aika hyviä.. (meidän lapset söis niitä ku karkkia,mut en oo ostanu niitä enää ku meillä ne ei oikeen auta)

Olen kokeillut Pamol-F:ää molemmilla tavoilla. Sekä nesteeseen sekoitettuna että kokonaisena. Ei syö myöskään purutablettina esim. maitohappobakteereita tms.
Meillä keskimmäinen ottaisi lääkettä vaikka isomman puolesta eikä oo mikään ongelmaa ottaa panadolia vaikka määrä onkin suuri mutta tämä vanhin on todella hankala :( Enkä jotenkin raaskisi oksennuttaakaan kun ei se alas mene :( Mutta eihän tuollaisessa kuumeessa ole hyvä olla kenenkään. Suppojakaan en millään viitsisi ruveta käyttämään enää tuon kokoisella mutta pian se on ainoa vaihtoehto.

Meillä on tuo 6 v kans ihan hirmuinen yökkijä ja oksentaa pienimmästäkin. Meidän oli pakko laittaa suppoja kun oli kova kuume. Lapselle selitin , että pakko on ottaa nyt joko suppo pyllyyn tai lääke suun kautta, valitsi itse sen supon.

Nyt sekoitin murskatun puolikkaan panadolin jäätelön sekaan. Likka syö lusikallisen kerrallaan ja valittaa miten välillä maistuu väkevälle ja ottaa limsaa päälle :D mokoma "hieno suu" :D Karsii sieltä murusia pois... valkoisen jäätelön seasta :o Puolet jäi syömättä eli eipä ollu siitäkään hyötyä.

Mun esikolla oli sellanen vaiva pienenä (nyt on jo teini-ikäinen) et aina ihan aina ku nous kuume alko oksentelemaan :x eli mitään lääkettä ei suun kautta saanu menee ihan tossa eka-tokaluokkalaisenakaan. Suppo oli ainut millä sai lääkittyä. Onneks oli tosi harvoin kovasti kipee :)
Mut suppoja suosittelen sun lapselle jos ei suunkautta pysty lääkkeitä ottamaan, laitetaan niitä aikuisillekki jos on tollasta ongelmaa.

Yhteistyössä