Miten ihmeessä olette tulleet raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä

Vieras
Tuntuu, että raskaaksi tuleminen on jotain salatiedettä josta en pääse millään perille. Tällä palstalla varmaankin joku osaa antaa helppiä miten tästä jatkaisin! Ensimmäinen puolivuotta oli rentoa yrittämistä melkein asenteella "tulee jos on tullakseen", päiviä en siis laskenut. Nyt yli melkein vuoden olen tikuttanut ovulaatiota, seksiä on koitettu harrastaa riittävän mutta ei liian usein, on koitettu soveltaa seksi asentoja ja omaa olemista seksin jälkeen jne. muita vinkkejä mitä olen netistä löytänyt. Nyt edelliset 4kk on meno ollut jo niin epätoivoista, että olen juonut netistä löytämieni ohjeiden mukaan greippimehua, juottanut myös miehelleni maca jauheella terästettyjä marjasmothieita... :D

Mutta ei tulosta ei vain synny. Itse olen käynyt perusgynen tarkastuksessa mutta mies on ehdottomasti vastaan kaikkia tarkempia tutkimuksia joten ne ei tule kysymykseen. Välillä iskee suru ja epätoivo vaikka kuinka yritän ajatella etteivät kaikki voi saada lapsia ja mitä positiivista on siinä että ei ole lapsia. En vain saa itselleni uskoteltua, että en lapsia halua. Ikää kummaltakin löytyy 29 vuotta joten kohta alkaa jo tulla hoppu.

Eka lähti ihan ekasta yritys kierrosta.... seuraavaan meni noin vuosi ekan syntymästä, mutta tulee jos on tullakseen asenteella ja sit tää kolmas on ylläri...... Meillä molemmilla jo ekan kanssa ikääkin enemmän 31 mulla 32 miehellä ja nyt ollaan melkein nelikymppisiä

Kierto on säännöllinen ja ovulaatio oireet todella selkeät ilman testejäkin (silti olen testannut varmuuden varaksi). Kahdessa kierrossa olen käynyt gynellä joka on todennut ultralla ovulaation tapahtuvan. Verikokeilla katsottu kaikki mahdolliset arvot ja niistä ei mitään poikkeavaa löytynyt.

Kyllä ainakin itse voisit mennä gynelle tutkimuksiin. Ultralla näkee onko sulla esim. monirakkulaiset munasarjat. Jos on voi olla että et edes ovuloi. Mutta siihenkin on tehokas lääke, clomifen (pelkät pillerit siis, ei mitään pistoksia)

Aloittamalla yrityksen kohtalaisen nuorena eli alle 20v., ei koskaan ehkäisyä, avioliitossa ilman että kumpikaan käyttäisi koskaan päihteitä tai muita sukupuolisuhteita, yhdyntää vähintään kerran päivässä.

Meidän kohdalla raskautuminen kävi tosi helposti. Ensimmäisestä kierrosta ja heti napsahteli. Elämme molemmat terveellisesti. Emme siis käytä alkoholia tai tupakoi. Nämä seikat varmasti edesauttoivat hedelmöittymistä.

Olen pahoillani heidän puolestaan, joilla ei ota onnistuakseen :S Varmasti on raskasta, jos lasta kovasti tahtoo.

Kannattaa jokaisen mennä tutkimuksiin, jos ei vuoden päästä ole tärpännyt.

Alkoholi kokonaan veks, painoa ei saa olla kummallakaan liikaa tai liian vähän, pikalaihduttaa ei saa, eikä myöskään urheilla liikaa... Ovulaatiota ei kannata tikutella, lisää vaan paineita, seksiä joka toinen päivä.. ja mitähän vielä?
:D

yhdestä kerrasta, huolimatta kännistä, tupakan poltosta, masennuslääkkeistä, unilääkkeistä ja kaiken lisäksi antibioottikuurin aikana jota EI saa käyttää raskaana. Joten, miksi joillain ei onnistu...vaikea sanoa.

Meidän kohdalla raskautuminen kävi tosi helposti. Ensimmäisestä kierrosta ja heti napsahteli. Elämme molemmat terveellisesti. Emme siis käytä alkoholia tai tupakoi. Nämä seikat varmasti edesauttoivat hedelmöittymistä.

Me tupakoitiin molemmat, käytettiin alkoholiakin. Silti raskautuminen kävi helposti, 3 kk ensimmäisestä ja 1 kk toisesta. Ei ehditty edes yrittää. Jonkinasteinen sokki se oli sekin, kun samantien napsahti. Olin kuitenkin varautunut pidempäänkin odotukseen.

Enoni taas yritti vaimonsa kanssa 10 vuotta, ei onnistunut. Molemmat kävi tutkimuksissa eikä kummassakaan ollut mitään vikaa. Erosivat sitten kun lasta ei tullut, oli liian kova pala molemmille.

Ap, olen pahoillani että teillä on vaikeaa. Toivon että tärppäisi pian!

Varmasti raskasta tuo kun ei mitään tapahdu. Eikös sitä sanota, että vuoden yrityksen jälkeen kannattaa käydä tarkistuksella jos mitään ei tapahdu. On niin paljon syitä (endometrioosista hedelmättömyyteen yms) että yritä houkutella miehesi tutkimuksiin jos ei vaan onnaa.

Meillä kävi tuuri, eka lapsi tuli ekasta yrittämisestä ja toinen toisesta. Mutta jos yhtään lohduttaa niin luulen, että kaikilla ihmisillä on elämässä ne omat sudenkuoppansa eli sitten ei onni käy yksiin ihan kaiken muun kanssa. Ei varmasti lohduta yhtään, mutta näin se menee...

Olen kovasti miettinyt pitäisikö alkaa elää vähän epäterveellisemmin jos se auttaisi. Kun tuntuu, että monet tulevat raskaaksi vaikka elämäntavat eivät olisi kovinkaan mallikelpoisia. Kumpikaan meistä ei tupakoi, alkoholia käytetään ehkä noin 3-4 kertaa vuodessa, BMI minulla 21,5 (mieheni en tiedä mutta ei todellakaan ole läski), kumpikin pyöräilee/kävelee työmatkat ja urheilua tulee harrastettua noin 3 kertaa viikossa & iltaisin käydään usein kävelyllä muuten vaan. Verikokeiden perusteella ruokavalionkin pitäisi olla kunnossa.

Olen onnekseni hankkiutunut raskaaksi kaksi kertaa ja vasta sitten eksynyt palstalle.
Ilman palstaa olisin autuaan tietämätön kaikista tikuista ja rituaaleista joita 'pitää' suorittaa.

Minä maalaistollo harrastin vain seksiä :D

Palstaa lukeneena muistutan, että kommenttini ei ole tarkoitettu lapsettomuudesta kärsivien ivaamiseksi eikä sen ole tarkoitus loukata.

[QUOTE="Male";23854292]"Alkoholi kokonaan veks, painoa ei saa olla kummallakaan liikaa"??

Miten sitten on mahdollista että läskit kännissä tulee raskaaks?[/QUOTE]

*Tuo on ihan höpö-juttua. Mun kokemukseni mukaan laiheliinit ei tule helposti raskaaksi ja ainakin HEIDÄN PAHOINVOINTINSA ON PALJON PAHEMPAA KUIN HIEMAN PYÖREITTEN. Tiedän niin monta hoikkaa/laihaa äitiä, joilla raskaus on ollut ihan kauheaa. Sitten taas meitä puolipaksuja, jotka tulevat nopeasti raskaaksi, kantavat lapsen kivuitta ja ponnistavat leveästä lantiostaankin lapsen helpommin maailmaan kuin luuviulut. Eli en suosittele tikkulaihuutta raskautta havitteleville, mutta en myöskään mitään runsasta ylipainoa. Pieni pulleus ei taatusti haittaa.
Eikä mun tuttavapiirissä ole pyöreillä ollut ongelmia sokereitten tai verenpaineittenkaan kanssa, kyllä ne on ne laihuudet jotka enemmän oireilee.

Sinulta voidaan tutkia vielä onko munatorvet tukossa, kilpirauhasarvot, keltarauhashormoni ja joku maitohormooni, selviävät verikokeesta ja jos niissä on häikkää niin tablettihoidolla selviää. Jos mies ei suostu spermatesteihin niin siinäpä se sitten taitaa olla. Tupakointi on pahempaa kuin alkoholinkäyttö, liikalihavuus on myös pahasta. Ota rohkeasti kunnalliselle puolelle yhteyttä että asiaa saadaan etenemään. Kunnalliselle pitäis päästä jos on alle 40v ja yhteisiä lapsia alle 2.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23854385:
Olen onnekseni hankkiutunut raskaaksi kaksi kertaa ja vasta sitten eksynyt palstalle.
Ilman palstaa olisin autuaan tietämätön kaikista tikuista ja rituaaleista joita 'pitää' suorittaa.

Minä maalaistollo harrastin vain seksiä :D

Palstaa lukeneena muistutan, että kommenttini ei ole tarkoitettu lapsettomuudesta kärsivien ivaamiseksi eikä sen ole tarkoitus loukata.

Joo, minäkään en tikuista tiennyt ennen kuin vasta palstailun aloitettuani. Emme eläneet mitenkään erilaista elämää, mutta esim. alko ei vaan kiinnosta.

Yhteistyössä