Miten ihmeessä tuon lapsen saa lopettamaan huutamisen? Kahdeksan vuotias...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutoon väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huutoon väsynyt

Vieras
Ikää hänellä kuitenkin jo kahdeksan, mutta aina suuttuessaan, harmistuessaan yms. itkee ja huutaa oikeasti kovaa, niin että korvat soi. Siis karjuu suoraa huutoa. Ja mitä vähemmän siihen reagoi, sitä kovempaa tuo huutaa. Lopettaa kyllä huutamisen siinä vaiheessa kun itsellä menee hermot ja karjasee, että suu kiinni. Sitten kyllä lopettaa itkemisenkin. Olen sanonut, että jos suututtaa, harmittaa, surettaa, niin itkeä kyllä saa, mutta huutaminen pitää jäädä pois.

Nyt neuvoja, miten tuon huutamisen saisi lopetettua ilman, että itse pitää hermostua? Kauniisti sanominen ei auta, kun lapsi kiukussaan yms. huutaa. On keskusteltu silloin kun ei mikään harmita yms.

Oon neuvonut, että täytyy mennä ulos huutamaan, jos haluaa huutaa niin kovaa. Ja jos vähän pienempi ääni riittää, voi mennä omaan huoneeseen ja laittaa oven kiinni. On toiminut aika hyvin.

Nämä neuvot on tietenkin annettu joskus, kun lapsi on hyvällä tai tavallisella tuulella. Ja kun harmitus iskee, on vain muistutettu siitä, mitkä ovat säännöt.

Oisko erittäin voimakastahtoinen lapsi. Meillä on erittäin voimakastahtoinen tyttö jo 12v ja aina on huutanut kovaa, kun joku asia ei mene niinkuin hän on sen ajatellut menevän. Itse olen pienenä ollut samanlainen. Ikä on tasoittanut ja nyt vaan sanon suoraan jos joku ei mene niinkuin minä olen ajatellut.

Oisko erittäin voimakastahtoinen lapsi. Meillä on erittäin voimakastahtoinen tyttö jo 12v ja aina on huutanut kovaa, kun joku asia ei mene niinkuin hän on sen ajatellut menevän. Itse olen pienenä ollut samanlainen. Ikä on tasoittanut ja nyt vaan sanon suoraan jos joku ei mene niinkuin minä olen ajatellut.

On joo voimakastahtoinen ja temperamenttinen. Meinaa vain itsellä mennä hermo ihan totaalisesti siihen karjumiseen. Sitä jaksais kuunnella...

Meilläkin tuommoinen "huutaja" ....koko ikänsä ollut haastava lapsi...mitään diagnoosia ei ole, mutta lievää neurologisia poikkeavuutta....kyllä ärsyttää kun iso penska huutaa kun pikkuvauva....!!

Yhteistyössä