Miten ihmiset oikeasti voivat ärtyä jos eivät saa veronpalautusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Viitaten kaverin äreään facebookpäivitykseen miten verottaja on paska kun ei anna palautusta:

Oikeasti, eikö se tosiaan ole kaikille selvää, että se veronpalautus tai mätky ei pitäisi olla mikään ylimääräinen yllätys tai bonus hyvin suoritetusta vuodesta.

Eikö se nyt ole ihan selvästi laskennallinen asia, että veroa pitää maksaa ja jos sitä ei maksa riittävästi, se maksetaaan lisäverona. Ja taas jos sitä tulee palautuksena, se oletettavasti tarkoittaa että koko vuosi on "kituutettu" kaveria pienemmällä käyttävaralla kuukausittain.

Itse siis maksan tietoisesti veroa enemmän kuon kortissa, koska minulle sopii "säästäminen " joulurahoihin niin. Ja nyt tyypit vetää hernettä nenään kun olen niin onnekas.

:)

Tuo on kyllä ihan hassua. :D Veronpalautuksia on kyllä harvinaisen turha kadehtia, jokainen voi omalla veroprosentillaan kontrolloida saako palautuksia vai mätkyjä. Ja tilannetta voi tarkistaa ihan koska vaan verottajan sivujen laskurilla, mä tarkistan kuluvan vuoden tilanteen aina samalla kun saan edellisen vuoden vero-ehdotuksen. :)

Raha on se joka saa ihmiset ne hyvätkin kaverit kateelliseksi :(
Sen takia en koskaan puhu raha asioistani kavereille enkä edes omalle äidille, sillä jopa niin ikävää onkin oma äitinikin osaa olla kateellinen jos saan jostakin "ylimääräistä"

Minä olisin kiitollinen jos verotus menisi aina tasan, kun en haluaisi antaa valtiolle lainaan verorahojani yhtään ylimääräistä, josta sitten palautuksia lasketaan, koron kera tosin. Joka vuosi olen saanut palautuksia, mutta ei niistä summista ainakaan kannata kertoa, koska kateus voittaa kiimankin.

Uutisissa oli että Suomessa saa 3 miljoonaa hlöä veronpalautuksia ja keskimäärin 640€/hlö. Joten melkoinen määrä rahaa lainassa valtiolle siis.

Yhteistyössä